Hop til indhold

Hjælp - Kat spiser ikke og dækker mad til!


Graupner

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jubiii... Kath spiser igen!!! Uden min indblanding!! Jeg er sååå glad..

 

Jeg har købt noget Royal Canin "Feline Care Nutrition" som hun kastede sig over med det samme. Hun har allerede spist 30-40 "stykker" og drikker selv vand. Det er så skønt! Det bedste af det hele, er at det bliver i hende. Er lykkelig..

 

Kath har fået microlax to gange - den ene gang af mig. Det er noget af et projekt når man gør det ene mand. Jeg regner med at vente til 20-21-tiden og hvis hun ikke er komme på bakken, forsøger jeg med microlax.

 

Jeg skal nok lige holde jer opdateret på hvordan det går med hende. Jeg skyder jeg alle en kæmpe tak!!

 

Yes !!! saut5.gif

Hatten af for at du giver microlax ene mand. Med min kat som normalt er meget samarbejdsvillig skulle vi altså være to til det.

Kath har bare en super menneskefar 0057.gif

 

Tror I jeg skal fortsætte med tvangsfodring med recovery maden? Eller skal jeg bare lade hende spise tørkost fra nu?

 

Det kommer an på hvor meget hun spiser for hun skal spise nok så lipidosen ikke kommer igen. Ved du hvor meget hun vejer ? Så kan du nemlig se på pakken hvor meget hun ca. skal spise per døgn. Har de givet dig et doseringsbæger i dyrehandlen ? Ellers kan du bruge din køkkenvægt til at veje maden på hvis du har en. Hvis hun spiser pænt meget tørkost ville jeg nok fortsætte med recovery maden 2-3 gange om dagen indtil i morgen aften idet hun jo ikke rigtig havde spist de seneste dage kan hendes krop nok godt bruge den megen næring der er i Recovery kosten. Hvis du er i tvivl kan du altid prøve at kontakte en dyrlæge for at få et råd.

 

I de kommende dage skal du holde øje med at hun får nok at spise, så det ikke kommer igen. Men det ser virkelig ud til at være ved at gå i orden :)

 

Håber hun kommer på bakken i aften.

fingers-crossed-emoticon.gif

 

Ha' en rigtig god aften.

 

Mvh Helle

hola.gif

funny_cat_in_litter_box_flyer-p2441536344338271262pafb_152.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Sikke en tråd at komme igennem... Har ikke fået fulgt særligt godt med de sidste par dage...

 

Men nøj hvor blev jeg glad for at læse de sidste indlæg... Super godt gået Kenneth!

Og så alle I andre med gode råd :)

 

Håber på at I nu begge kan slappe af ovenpå den her tur. Det trænger I vidst til

 

Henriette og Co.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle,

 

Jeg har lige haft en offline dag, hvor den har stået på sofahygge med Kath.

 

Det går super med hende. Hun spiser og drikker som aldrig før. Det er så dejligt at se og hun har lige været på bakken - uden brug af microlax.

 

@Helle. Hun var nede på 2,7 kg. Hendes normalvægt er ca. 3,3. Jeg har fuldt din og Tinas anbefaling og fortsat med recovery maden. Kath og jeg er også ved at være så rutineret i tvangsfodring, at det ikke er noget problem. Desuden kan jeg knuse de forskellige piller i suppedasen.

 

@Henriette. Tak - vi har også bare fået slappet af i dag. Det har været lidt af en tur, men heldigvis, ser det ud til at blive med en lykkelig slutning.

 

Regner med at tage hende til lægen i løbet af næste uge. Bare lige fpr at tjekke op på levertalene og generelt om hendes tilstand. Håber ikke at der er noget som har taget permanent skade.

 

Endnu engang TUSIND, TUSIND tak for alt jeres hjælp. I har virkelig været der for mig (og Kath) og jeres hjælp og støtte har været ubeskrivelig. Ville ønske at jeg kunne give jer alle et kæmpe kuns.

 

Rigtig god aften,

 

Kenneth

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ikke noget som goe knus.. :D

 

Og gengæld er der så meget af herinde, det er så skønt, bare det at læse om alles støtte, erfaring og fornuft er vidunderlig, super katte nætværk <3

 

Godt at du fortsætter m. tvangsfodringen, og måske lige høre dyrlægen hvor lang tid du er "nød" til det.

 

Kenneth? vil du ikke lige fortælle mig om hun har været på bakken?.. :D

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ikke noget som goe knus.. :D

 

Og gengæld er der så meget af herinde, det er så skønt, bare det at læse om alles støtte, erfaring og fornuft er vidunderlig, super katte nætværk <3

 

Godt at du fortsætter m. tvangsfodringen, og måske lige høre dyrlægen hvor lang tid du er "nød" til det.

 

Kenneth? vil du ikke lige fortælle mig om hun har været på bakken?.. :D

 

kh.

 

 

Ja, det er skønt!

 

Hun har været på bakken...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle,

 

 

Det går super med hende. Hun spiser og drikker som aldrig før. Det er så dejligt at se og hun har lige været på bakken - uden brug af microlax.

 

jubii-smiley.gif Yes ! Det var bare super !!!

 

Hej alle,

 

Jeg har lige haft en offline dag, hvor den har stået på sofahygge med Kath.

 

Det går super med hende. Hun spiser og drikker som aldrig før. Det er så dejligt at se og hun har lige været på bakken - uden brug af microlax.

 

@Helle. Hun var nede på 2,7 kg. Hendes normalvægt er ca. 3,3. Jeg har fuldt din og Tinas anbefaling og fortsat med recovery maden. Kath og jeg er også ved at være så rutineret i tvangsfodring, at det ikke er noget problem. Desuden kan jeg knuse de forskellige piller i suppedasen.

 

@Henriette. Tak - vi har også bare fået slappet af i dag. Det har været lidt af en tur, men heldigvis, ser det ud til at blive med en lykkelig slutning.

 

Regner med at tage hende til lægen i løbet af næste uge. Bare lige fpr at tjekke op på levertalene og generelt om hendes tilstand. Håber ikke at der er noget som har taget permanent skade.

 

Endnu engang TUSIND, TUSIND tak for alt jeres hjælp. I har virkelig været der for mig (og Kath) og jeres hjælp og støtte har været ubeskrivelig. Ville ønske at jeg kunne give jer alle et kæmpe kuns.

 

Rigtig god aften,

 

Kenneth

 

Det er superdejligt at høre at Kath er ved at komme til hægterne igen, spiser og drikker og ikke mindst har besøgt kattebakken uden brug af microlax :)

 

Kan godt forstå, du havde brug for en afslapningsdag oven på alt det der er sket de sidste par dage. Det har været en ordenligt stykke arbejde men takket være det og især takket være DIG har Kath nu fået det godt igen.

 

Det er på grund af vægttabet hun fik problemer med leveren. Hun har simpelthen tabt sig alt for meget indenfor meget kort tid og det kan kattes lever ikke tåle. Hun er gået fra 3,3 kilo til 2,7 inden for en uge dvs et vægttab på 18% det er ENORMT og alt, alt for meget. For at give dig en idé, en kat der er på slankekur må højst tabe 2-3 % af sin kropsvægt på en måned ellers begynder det at gå ud over leveren som du har oplevet det.

 

Jeg synes det er en rigtig god idé at tage hende til dyrlægen for at få hende tjekket. Hvis jeg kan tillade mlig at sige det, ville jeg nok overveje at skifte dyrlæge hvis det var mig, for jeg synes der gik for længe inden din dyrlæge begyndte at tage det alvorligt og det kunne være endt rigtig galt. Jeg var jeg ret bange her op til weekenden da du fortalte om hvor dårlig hun var. Jeg følte mig bare så frustreret over bare at kunne sidde her foran min skærm uden at kunne gøre noget udover at give dig råd. Det er bare så fedt at se hvordan du har taget hånd om hende og takket være alt det du har gjort for hende er hun nu oven på igen.

 

Jeg sender et stort virtuelt knus til dig og Kath. Jeg er bare så glad på jeres vegne 0079.gif

 

Helle

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Tilføj...