Hop til indhold

Hjerte fejl.. :(


Tina Nilsson

Recommended Posts

Jeg var også til rutinetjæk hos dyrlæger m. vores Asmus og fik konstateret at han lider af en hjerte fejl, hvor musklen vokser og klapperne m. tiden vil få svære m. at nå ind og lukke ordenligt.. :( vi har kunne mærke på ham, at han ikke er sig selv, han virker ked af det og gider ikke det samme som før.. i næste mdr. skal han scannes, så vi kan finde ud af hvor slemt det er, lægen sagde at Asmus muligvis kunne få piller for det og at de ville stoppe udviklingen, det er skrækkeligt for jeg ved ikke om vi har råd til de piller.. :( Er der nogen af jer der ved noget? Mkh. Tina.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak, skrækkeligt at høre at din også har det, :(

"Bornholmeren" henviste mig til et "link" hvor der står en masse goe indformationer, om symtomer og medicin.

Så nu forstår jeg meget bedre min syge skattemis.

Jeg har nemlig kunne mærke det på ham, han har ligsom forandret sig, kan til tider virke meget "ked og sur", og har tilbage trukket sig, meget mere end normalt, kommer ikke og lægger sig hos mig længre, for at blive børstede og kælet, og det var noget han ELSKEDE at vi gjorde..

I linket står bla. at de kan opleve svimmelhed og ligefrem besvime, og hvis Asmus har oplevede noget af det, så forstår jeg godt hans forandring.. Ellers er han SÅ dejlig, kælen, trofast og loyal.

Link til kommentar
Del på andre sites

åh. tak, ja vi håber. Nej, lige præcis.. jeg har brug for den tilknytning.. :D og de er jo så livsbekræftende.. hæhæ.. vi taler meget om det, for hvis nu, skal storebror Elmer så være alene? i hvor lang tid? ska vi ha andre og flere..?

 

Nu har jeg ringede og talt m. dyrlægen og hun kunne fortælle at medicinen vil kst. omk. 100,- pr. mdr. :D og at han bliver meget frisk og rask af den, samtidig m. at den stopper den dårlige udvikling :D puha.. der faldt en sten fra mit hjerte. Og scannes bliver han i næste uge..

Redigeret af Tina Nilsson
Link til kommentar
Del på andre sites

Så er Asmus blevet hjerte scannede :) det gik godt, ja, Asmus var jo rigtig bange og lå og rystede men havede jo Mor m. til at holde.. :D

 

Den "lille" snuskenus..

 

Det er ikke så slemt som vi først troede m. hjertefejlen og det er NOK/måske ikke HCM og han skal ikke have medicin endnu, men han skal scannes om 1 år og hvis det har udviklede sig skal det overvejes.. Så vi er allesammen bare så lykklige her hjemme.. og selvfølgelige passe på ham.

 

Tak for jeres hyggelige støtte herinde <3

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Pyh ha, det var en lettelse at læse. Håber virkelig ikke at det udvikler sig. Men nu ved i jo hvor i står, så man kan vel give forebyggende behandling, hvis dyrlægen på et tidspunkt syntes der begynder at ske noget.

 

Og så kan jeg iøvrigt ikke sige det nok: få jeres dyr forsikrede ! Det skal man selvfølgelig gøre lige når man får dem hjem, mens de stadig er sunde og raske. Hvis man så er så uheldig at katten bliver syg og skal have en dyr operation eller lignende, så skal man da ikke gå og være nervøs over om man nu kan betale det. Jeg har 3 gange i alle de år jeg har haft katte, haft en kat på operationsbordet. De to gange var det mavsen og det koste lige under 10.000 kr. pr operation. Jeg gav kun 500 kr. og forsikringen betalte resten. Tredie gang var det 2 dage efter at jeg lige havde fået en ny avls han hjem. Han faldt ned fra kradsetræet og var så uheldig at brække kæben. Av-av ! Og jeg havde ikke fået ham forsikret endnu....øv øv øv altså. Regningen blev på 12.000...Pyyh !!

Link til kommentar
Del på andre sites

Pyh ha, det var en lettelse at læse. Håber virkelig ikke at det udvikler sig. Men nu ved i jo hvor i står, så man kan vel give forebyggende behandling, hvis dyrlægen på et tidspunkt syntes der begynder at ske noget.

 

Og så kan jeg iøvrigt ikke sige det nok: få jeres dyr forsikrede ! Det skal man selvfølgelig gøre lige når man får dem hjem, mens de stadig er sunde og raske. Hvis man så er så uheldig at katten bliver syg og skal have en dyr operation eller lignende, så skal man da ikke gå og være nervøs over om man nu kan betale det. Jeg har 3 gange i alle de år jeg har haft katte, haft en kat på operationsbordet. De to gange var det mavsen og det koste lige under 10.000 kr. pr operation. Jeg gav kun 500 kr. og forsikringen betalte resten. Tredie gang var det 2 dage efter at jeg lige havde fået en ny avls han hjem. Han faldt ned fra kradsetræet og var så uheldig at brække kæben. Av-av ! Og jeg havde ikke fået ham forsikret endnu....øv øv øv altså. Regningen blev på 12.000...Pyyh !!

 

Hej :)

 

AV.. Det er mange penge.. godt nok har jeg en katte kto. men SÅ mange penge har jeg desvære ikke.. :)

 

Ja, go ide m. forsikring, hvad kst. sådan en? Og er man så sikker på, at den dækker?

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, hvis man tegner en forsikring der dækker dyrlægeudgifter ved sygdom og uheld, så skulle den jo dække.

Herovre (Wales) betaler jeg ca. £6-8 om måneden for at være fuldt dækket, dvs katten er både livs- og syge/uhelds forsikret. Der er et max på dyrlægeomkostninger på £7,500 pr. sygdom for livstid, så jeg syntes egentlig jeg får meget dækning for pengene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, hvis man tegner en forsikring der dækker dyrlægeudgifter ved sygdom og uheld, så skulle den jo dække.

Herovre (Wales) betaler jeg ca. £6-8 om måneden for at være fuldt dækket, dvs katten er både livs- og syge/uhelds forsikret. Der er et max på dyrlægeomkostninger på £7,500 pr. sygdom for livstid, så jeg syntes egentlig jeg får meget dækning for pengene.

 

Det er / har ikke været så almindeligt m. forsikring til katte her i danmark.. (jeg er ikke den klogeste på dette omr.) Jeg har dog haft 6 katte inden for de sidste 30 år og har spurt til det ind imellem hos dyrlæge, forsikring og på mit forrige arb. i kbh. Zoo.

 

Det er måske noget andet når man er avler, det er jo helt andre beløber man arb. med.

 

Når jeg omr. til kr. bet. du en lille 100,- seddel pr. mdr. og er forsikret for omk. 75.ooo,- Det må siges at være en go forsikring.. Eller er det helt forkert regnede ud? Er det så pr. kat?

 

Sidste gang jeg undersøgte markede her hjemme, (det er nogen år siden) kunne det slet ikke betale sig for os, der var beløbet noget højre end det du gir og der var en masse den ikke dækkede, som vi måske ville få brug for + selvrisiko oma..

Så jeg har bare oprettede en kto. med et mindre beløb, men det løber meget hurtigt der op ad, jeg har lige betalt 2200,- for hjerte scanning og undersøgelse.. Og nu vil de gerne have en blodprøve, som jo så også kommer til at kst. lidt :D Så Asmus er dyr men dejlig hæhæ..

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, mine forsikringer er måske heller ikke lige de billigste, for jeg er gået efter dem er har rimelig meget dækning. Man kan sagtens finde katteforsikringer til under £4 om måneden.

Jeg syntes det lyder underligt, at der ikke er nogle af de danske forsikringsselskaber, der tilbyder kæledyrsforsikring. Det er jo et kæmpe marked som de slet ikke har fat i. Herovre ville de jo ikke gøre det, hvis der ikke var store penge at tjene for dem.

Men rigtig god ide md en katte-konto. Må også indrømme at jeg selv har overvejet det.

Og nej, der er ingen foskel om man er avler eller ej. Forsikringen koster det samme og det gør dyrlægen også.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kattens Værn har en sygeforsikring til 980 kr. om året. Dog dækker de kun 80% af regningen og der er en selvrisiko på 577kr. Den dækker højt for ialt 24.042 kr. om året og for behandling i op til 2 måneder.

 

Forsikringen er helt sikkrt kun en fordel, hvis man er så uheldig a få en af de rigtigt store dyrlægeregninger. Sammenlignet med dem jeg har, så dækker den jo ikke ret meget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, mine forsikringer er måske heller ikke lige de billigste, for jeg er gået efter dem er har rimelig meget dækning. Man kan sagtens finde katteforsikringer til under £4 om måneden.

Jeg syntes det lyder underligt, at der ikke er nogle af de danske forsikringsselskaber, der tilbyder kæledyrsforsikring. Det er jo et kæmpe marked som de slet ikke har fat i. Herovre ville de jo ikke gøre det, hvis der ikke var store penge at tjene for dem.

Men rigtig god ide md en katte-konto. Må også indrømme at jeg selv har overvejet det.

Og nej, der er ingen foskel om man er avler eller ej. Forsikringen koster det samme og det gør dyrlægen også.

 

:D I går var jeg lige inde og kigge og jo, flere selvskaber har forsikring til dyr, jeg syntes de virker dyre og så dækker de ikke "mindre" behov.. Men jeg vil da helt sikkert undersøge katten værn som du anbefalede. :D

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Tina,

 

Har lige læst hele emnet fra förste besked. Hvor var det da godt, at det ikke er så alvorligt som I først frygtede.

 

Det er en rigtig god ting med en kattekonto, hvor man sætter til side. Med alle de udgifter vi har haft til vores kat, ville jeg ønske at vi havde tegnet en forsikring men det er desværre ikke munligt da hun er for gammel (de vil ikke forsikre katte der er over 7/8 år hernede). Har osse kigget på det der står med småt og det er langtfra alt de dækker. men jeg tror vi er ret heldige her i Frankrig dyrläger og de forskellige undersøgelser er billigere end i Danmark. Ved ikke lige hvad man skal give for en ultralydscanning af hjertet men vi gav 113 euro for en scanning af maven.

 

Mvh Helle

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lige gøre klart, at jeg ikke "anbefaler" noget specielt fosikringsselskab. Jeg brugte bare kattens værn som et eksempel.

 

Jeg syntes iøvrigt at de danske kunder bliver taget ved næsen. Man har for det første en meget stort selvrisiko og derudover vil de så tage 10 - 20% fra som man også selv skal betale. Så kaldes det variabel selvrisiko. Glemmr de helt, at man altså faktisk betaler dem for at tage en chance ? Er det ikke det en forsikring i virkeligheden handler om ?

 

Agria lyder iøvrigt ikke dårlig heller og den dækker op til 32.000. Og man får 10% rabat hvis man er medlem af en Felis Danica club. Når jeg læser deres police så ser det også ud til at de dækker en hel del flere ting end de andre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...