Hop til indhold

Hjerte fejl.. :(


Tina Nilsson

Recommended Posts

Hej Tina,

 

Har lige læst hele emnet fra förste besked. Hvor var det da godt, at det ikke er så alvorligt som I først frygtede.

 

Det er en rigtig god ting med en kattekonto, hvor man sætter til side. Med alle de udgifter vi har haft til vores kat, ville jeg ønske at vi havde tegnet en forsikring men det er desværre ikke munligt da hun er for gammel (de vil ikke forsikre katte der er over 7/8 år hernede). Har osse kigget på det der står med småt og det er langtfra alt de dækker. men jeg tror vi er ret heldige her i Frankrig dyrläger og de forskellige undersøgelser er billigere end i Danmark. Ved ikke lige hvad man skal give for en ultralydscanning af hjertet men vi gav 113 euro for en scanning af maven.

 

Mvh Helle

 

:D Ja vi er lykkelige over at få lov til at beholde ham NOGET længre, og håber på, det IKKE, udvikler sig..

 

De er jo kun 3 år og lige ved at vise deres fulde potentiale.. hæhæ..

 

Ja det er ikke særlig godt m. de forsikringer, og ærgeligt fordi man hurtigt kommer af m. rigtig mange penge, men igen, det er en opvejning, og i flere tilfælde kan det godt betale sig, m. svære fødsler og følgerne og sikkert meget andet.

 

Tror du der er forskel på hjerte og mave scanning? Ihvertfald betalte jeg 1800,- for selve scanningen, :D næste gang v. dyrlægen høre jeg lige om der er forskel.. høhø..

 

Vores dyrlæge er ikke den dyreste, og de håndterer os og kattene rigtig godt, vi har haft en anden rigtig go en, men hun begynte at stresse m. kattene og det gider jeg ikke.. Man er jo lidt øm når det er børn og dyr :)

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lige gøre klart, at jeg ikke "anbefaler" noget specielt fosikringsselskab. Jeg brugte bare kattens værn som et eksempel.

 

Jeg syntes iøvrigt at de danske kunder bliver taget ved næsen. Man har for det første en meget stort selvrisiko og derudover vil de så tage 10 - 20% fra som man også selv skal betale. Så kaldes det variabel selvrisiko. Glemmr de helt, at man altså faktisk betaler dem for at tage en chance ? Er det ikke det en forsikring i virkeligheden handler om ?

 

Agria lyder iøvrigt ikke dårlig heller og den dækker op til 32.000. Og man får 10% rabat hvis man er medlem af en Felis Danica club. Når jeg læser deres police så ser det også ud til at de dækker en hel del flere ting end de andre.

 

Nåe! okay :D Men helt dårligt var det ikke.. hæhæ..

 

Ja det er ikke særlig godt m. de forsikringer, og ærgeligt fordi man hurtigt kommer af m. rigtig mange penge, men igen, det er en opvejning, og i flere tilfælde kan det godt betale sig, m. svære fødsler og følgerne og sikkert meget andet.

 

Ja det skriger til himlen, men det er ikke det eneste, danmark er generalt dyrer m. mange ting, boliger bl.a og meget andet..

 

Agria :D kender det ikke engang.. Super.. for skal dunboldtene forsikres, skal det jo nok være inden de bliver for gamle, kan vi høre.. Hvis, det kan betale sig for os, for vi har ikke de store penge at rutte m. :D

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

:D Ja vi er lykkelige over at få lov til at beholde ham NOGET længre, og håber på, det IKKE, udvikler sig..

 

De er jo kun 3 år og lige ved at vise deres fulde potentiale.. hæhæ..

 

Ja det er ikke særlig godt m. de forsikringer, og ærgeligt fordi man hurtigt kommer af m. rigtig mange penge, men igen, det er en opvejning, og i flere tilfælde kan det godt betale sig, m. svære fødsler og følgerne og sikkert meget andet.

 

Tror du der er forskel på hjerte og mave scanning? Ihvertfald betalte jeg 1800,- for selve scanningen, :D næste gang v. å høre jeg lige om der er forskel.. høhø..

 

Vores dyrlæge er ikke den dyreste, og de håndterer os og kattene rigtig godt, vi har haft en anden rigtig go en, men hun begynte at stresse m. kattene og det gider jeg ikke.. Man er jo lidt øm når det er børn og dyr :)

 

kh.

 

Ved ikke om der er forskel på scanning af mave og hjerte men mener måske at det ikke er helt det samme apparat eller i hvert fald forskellige sonder (det de sætter på maven af katten) de bruger kan pröve at kigge hos dyrlägen i morgen skal forbi og köbe medicin til min missepige normalt er der en seddel med de forskellige priser ved receptionen så jeg kigger hvis jeg husker det.

 

Vores dyrlægeklinik ligger i den dyrere ende selv om det altså er billigere end i Danmark men vi har virkelig haft svært ved at finde en god og kompetent dyrlæge til vores problemkat og det tæller mere for mig end penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja lige præsis.. Kemi og kattetække er det vigtigste, her i danmark er der rigtig mange der er bedre til hunde, dyrlægen vi havede før var så go, i mange år, men begyndte at stresse m. mine katte.. Og det kan jeg ikke ha', så går man derfra måske, og føler ikke der er tid til os, det betaler jeg ikke for.. :D

 

Du har nok ret ang. Scanningen, vi kan heller ikke gøre så meget v. Det.. :D Men sjov udveksling alligevel.. Og ærgeligt danmark også på det punkt, er bagefter.. :(

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Tina,

 

Var forbi dyreklinikken i dag for at købe medicin og foder. Fik spurgt om prisen på en scanning af hjertet, og det ER dyrere end en scanning af maven/bugen. Det koster 145 euro (ca. 1100 kr) for maven gav vi 113 euro, så dyrere men stadigvæk billigere end i Danmark og så er vores klinik endda forholdsvis dyr.

 

Jeg er helt enig i at kemien og kattetække er rigtigt vigtigt og til det vil jeg tilføje kendskab til katte. Her i Frankrig er der også mange dyrlæger der er mest til hunde og heller ikke har et godt kendskab til katte.

 

På dyreklinikken hvor vi kommer er der 4 "partner" dyrlæger og så nogle unge dyrlæger der er ansatte, har nattevagterne osv (de har døgnåbent og der er ALTID nogen på klinikken. De fleste steder har de vagt men dyrlægen er ikke på klinikken. Det er rigtigt betryggende at vide at der altid er nogen, så hvis der er noget om natten eller i weekenden så kan man tage det samme sted hen som vanligt og så har de hendes journal og det hele så man behøver ikke forklare så meget, og jeg følte mig tryg ved at vide er der hele tiden var nogen på klinikken da vores kat var indlagt for nyresvigt).

 

På klinikken er det langt fra alle dyrlægerne jeg ville betro min kat til. Vi kommer altid hos den samme men når han har ferie og lignende bliver det jo så med en anden dyrlæge. En af dem er simpelthen blacklistet for han er klart mest til hunde, han behandlede vores kat som om hun var en ting, det brød jeg mig absolut ikke om. Og så var han i øvrigt dybt ligeglad med vores erfaringer med katten f.eks ville han give noget medicin som jeg vidste hun tidligere har fået og ikke kunne taale, hun kastede op af det. Men da vi sagde det til ham rystede han bare paa hovedet og sagde nej, nej, der sker ikke noget ved at give det hvis det bare ikke er over for mange dage. Resultat : vi gav vores kat medicinen og hun kastede op af det :(

 

Det jeg kan li' hos vores sædvanlige dyrlæge er at man virkelig kan mærke pa ham at han er vant til katte og holder af dem. Blandt andet bruger han så lidt tvang som muligt, hvis hun flytter sig mens han undersøger hende flytter han bare med, han giver hende kælenavne og når han skal lave en blodprøve på hende går han afsted med hende under armen hvor andre dyrlæger kommer hende ind i hendes transportkasse og så barberer han ALDRIG når der skal tages blodprøver fordi han ikke kan lide det og det ikke ser pænt ud. Når vi kommer hos ham med vores kat er der altid en dialog mellem os og ham, han forklarer tingene rigtig godt og fortæller når der er flere muligheder at vælge imellem mht til behandling og lader os være med til at tage beslutningen, lytter meget til vores erfaring med katten, vores mening osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...