Hop til indhold

Hvor mange har i..?


Bornholmeren

Recommended Posts

Når jeg siger til folk (som ikke har kat) at jeg har tre, er de lige ved at falde om...

 

Men det er da ikke noget problem at have tre, så er der jo altid en som vil ligge hos :)

 

Det er sku da skønt og hvis det var gratis at have kat, tror jeg at jeg ville have en mere...

 

Hvor mange katte har i og hvilke slags..?

 

Mine to er skralde-katte, katte som er kasseret af andre og hentet af mig på internat... Den lille nye killing en en maine coon, jeg har længe sværmet for netop den race, da jeg elsker store katte...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen starter lige med starten.

 

I 2009 fik jeg mine to første katte, to dejlige hankatte, som skulle flytte da en familie hellere vil have hund.

Så Frede og hans kammerat Misser flyttede ind hos os. Misser blev desværre aflivet i oktober sidste år, grundet kræft.

Så kom Fifi til, da hendes ejer ikke gad hende mere.

Så kom der et kuld killinger, hvor jeg har beholdte Ares.

En dag i starten af september flyttede Stranger så ind, helt af sig selv, sådan en fin tilløber.

Bella kom også, da der ikke rigtig var nogen som vil have hende. Og det synes vi var synd, så nu bor hun her.

Kelly og Katelin kom på samme tid, de er søskende, begge Européer.

Udover de to søskende er resten af flokken huskatte.

 

Det var min flok på syv :) Så nu får du bare folk til at vælte ned af stolen næste gang de synes du har mange :)

 

Har løbende plejekillinger, så det er sjældent her kun er de syv

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg startede med en hunkat der så fik killinger hvor jeg beholdt den ene af dem. Hunkatten blev væk og vi synes så at den kat der var tilbage skulle have en kammerat. Så fik vi en til. Den nye kat gik så hjemmefra i 4 måneder og den vi havde tilbage blev kørt ned. Små 14 dage efter kom den nye/gamle kat så hjem igen og har ikke haft lyst til at forlade vores side siden. Vi synes så han skulle have en veninde og hun kom så ind i familien for 3 uger siden og er faldet rigtig godt til. Da hun så var MEGET i brunst da vi fik hende og vi ikke havde nået at få vores hankat kastreret, har de parret sig som kaniner, så vi får nok små missebørn om et par måneder. Vi har fundet et par mulige nye ejere og har besluttet selv at beholde en af de små selv. Så vi har snart 3 katte også. (x- er fingre)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har haft 6 skønne katte fordelt på 20 år. Den første var en perser han, som blev 11 år, den næste en alm. huskatte "dame".. hun blev kun 6 år. Så fik vi røde Emil som også var en alm. huskat, han blev 9 år. Så fik vi Anton, han var en bl. af Mancoon, Tyrkisk Van og norsk skovkat, han blev kørt ned, 1½ år gammel. Nu har vi Elmer og Asmus på 3 år, som er skønne Mancooner.. :D Vi nyder vores katte og kunne ikke tænke os at undværer deres selvskab.

Link til kommentar
Del på andre sites

her har vi 2 katte...

tulle på 5½ mdr og snøvsen på næsten 6år :)

jeg har dog en mere, polle på 6 år, bor dog hos min mor, da han var alt for meget udekat da jeg flyttede hjemmefra, til at han kunne bo i lejlighed som indekat..

så ialt har jeg 3 misser (selvom min mor har ejerfornemmelse :P ), og de er vidst alle bare nogle tilfældige gadekrys, men har hver deres skønne charme og ville ikke bytte dem for nogle andre :D

inden dem havde jeg lille sofie som jeg fik da jeg var 4, hun blev aflivet som 12årig da min mor fik udslet.. ellers har vi mest haft hunde :D men jeg er bare mest til katte :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Vi har det sådan lidt sjovt da vores katte også lidt er mine forældres katte og deres ligesom også er vores... Men ellers har vi normalt 3 katte i hjemmet af gangen...

 

Duchess (som pt er forsvundet - og som jeg for første gang havde en mega tudetur over i går:/) og Felix er bror og søster og de er fra d. 13/04-04. Havde jeg ikke valgt at sige ja til Felix også ville de være blevet aflivet, det kunne jeg bare ikke bære.

 

Så er der lige nu Bluey som også viste sig at være nogen som bare havde smidt hende ud som affald og selvom hun hele sit liv havde levet som indekat havde de bare smidt hende ud og ladet hende leve på gaden i op til 4 år uden at gide gøre noget... sådan noget gør mig SÅ rasende :( Bluey har dog levet så længe alene, at vi tænker lidt over om vi måske skal prøve at finde et hjem til hende hvor hun vil være alene, men indtil da har hun en plads hos os, for hun skal ikke bare smides væk endnu en gang. Hun er fra d. 2 maj 2006 men ser meget ældre ud fordi hun har levet så længe på gaden.

 

De sidste nye er Truly Scrumptious og Figaro som også er bror og søster, de er børn har min brors kat Stribes... Så de blev virkelig i familien :D De er så begge to bette endnu da de er fra foråret 2010.

 

Vi går dog og har tænkt på at blive plejefamilie for andre katte, men ved egentlig ikke helt hvad der skal til før det kan føres ud i livet. Nogen af jer som har erfaringer med dette?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde tænkt det samme, at hun måske ville synes det var lidt for stor en mundfuld. Hun er selv en meget stille, rolig og kælen kat som godt ku f øle sig lidt overrumplet og overset hvis der er en ny vildbasse i hjemmet. Men det ku da være man skulle forsøge sig med to i stedet, så hun kan trække sig lidt tilbage når det bliver for meget.

Ville det ellers være en ide at adoptere endnu en voksen kat? Det er stadig et nyt ansigt, men så ville det være på en helt anden måde og så kan man samtidig hjælpe en familie/kat der har brug for at finde et nyt hjem til deres kat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde tænkt det samme, at hun måske ville synes det var lidt for stor en mundfuld. Hun er selv en meget stille, rolig og kælen kat som godt ku f øle sig lidt overrumplet og overset hvis der er en ny vildbasse i hjemmet. Men det ku da være man skulle forsøge sig med to i stedet, så hun kan trække sig lidt tilbage når det bliver for meget.

Ville det ellers være en ide at adoptere endnu en voksen kat? Det er stadig et nyt ansigt, men så ville det være på en helt anden måde og så kan man samtidig hjælpe en familie/kat der har brug for at finde et nyt hjem til deres kat.

Jeg ville ikke indføre en voksen kat... Jeg havde tre gamle katte og da den ene døde bestemte jeg mig for at få en ny... Jeg fik en killing og det var det eneste rigtige kan jeg se nu... Den er ingen fare for de gamle, bare lidt irriterende - så sammenføringen har gået godt...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde tænkt det samme, at hun måske ville synes det var lidt for stor en mundfuld. Hun er selv en meget stille, rolig og kælen kat som godt ku f øle sig lidt overrumplet og overset hvis der er en ny vildbasse i hjemmet. Men det ku da være man skulle forsøge sig med to i stedet, så hun kan trække sig lidt tilbage når det bliver for meget.

Ville det ellers være en ide at adoptere endnu en voksen kat? Det er stadig et nyt ansigt, men så ville det være på en helt anden måde og så kan man samtidig hjælpe en familie/kat der har brug for at finde et nyt hjem til deres kat.

 

Synes det med to killinger er bedst. En anden voksen kat kan give rigtig mange problemer, især når hun har den alder...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen herreste gud da, 3 er da intet tal :D

Mine forældre har omkring 15. Det skal lige siges at de bor på en kææææææææmpe gård, og bliver nødt til at have så mange, for at kunne undgå rotter, og rottegift over det hele. Der er dog kun ca 5 af dem der er inde døgnet rundt (:

 

Jeg selv har kun 2 :D

Men vil meget gerne have én til. Helst grå og langhåret, så er der nogle af jer der har sådan en lille killing, eller får det, er jeg meget interreseret :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes det med to killinger er bedst. En anden voksen kat kan give rigtig mange problemer, især når hun har den alder...

 

Nej, det kan jeg også godt se og det ville også være min bekymring. Med nye killinger kan man vel også selv tage en stor del af presset ved at lege med den og være der, det er lidt sværere med en ældre, mere selvstændig kat. Kan også være vi lader hende nyde sit otium i fred og venter helt med en ny kattefamilie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, det kan jeg også godt se og det ville også være min bekymring. Med nye killinger kan man vel også selv tage en stor del af presset ved at lege med den og være der, det er lidt sværere med en ældre, mere selvstændig kat. Kan også være vi lader hende nyde sit otium i fred og venter helt med en ny kattefamilie.

 

Personligt synes jeg I skal vente. Og så kan I jo gå og drømme lidt i mellemtiden. Husk på hun sagtens kan have ti år endnu :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...