Hop til indhold

Victor er indlagt :(


Kattefyren

Recommended Posts

Imorges kom Victor op i sengen til mig som han plejer, når han synes at jeg har sovet for længe. Men han havde ikke sin glade oprejste hale, som han plejer. Halen hang nedad og så slap ud.

 

Det undrede mig selvfølgelig, så jeg nussede ham på hovedet, og prøvede at løfte hans hale forsigtigt. Nøøøj han blev sur. Han bruger normalt aldrig vold mod mennesker, men han vendte sig om mod mig, og skar en angrebs-grimasse, så jeg skyndte mig at slippe og nusse ham lidt ekstra på hovedet.

 

Jeg lukkede begge katte ud ad soveværelset, for at se om Victors hale ville se "glad" ud ved tanken om at han nu skulle ud i haven og lege, men nej det gjorde den ikke. Så jeg besluttede kun at lukke Bine ud, og så tage Victor op i hans seng igen (Han pev da jeg bar ham derop, selvom jeg ikke rørte hans hale), mens jeg fik fat i dyrlægen. Klokken 10:15 fik vi en tid, og hun undersøgte ham og tog hans temperatur, og sagde at han havde 40 i feber, så det kunne tyde på at han var blevet bidt, og det var han også. Lige over haleroden fandt hun sår, og vi aftalte at hun beholdte ham så han kunne blive bedøvet og få renset sine sår :/

 

Stakkels min lille forsigtige Victor, som ikke tør at gøre andre katte noget. :( Skal virkelig have set på en katte-forsikring, inden jeg henter ham klokken 14.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sikke noget.

Jeg håber, Victor snart bliver frisk igen.

Det er så hårdt, når ens kæledyr fejler noget.

Min egen kat blev bidt i poten engang, den måtte også til dyrlæge, hvor det viste sig, at den havde feber.

Den fik to indsprøjtninger, hvorefter der gik nogle dage, hvor den sov meget.

Herefter var den frisk igen og har været det lige siden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Sikke noget.

Jeg håber, Victor snart bliver frisk igen.

Det er så hårdt, når ens kæledyr fejler noget.

Min egen kat blev bidt i poten engang, den måtte også til dyrlæge, hvor det viste sig, at den havde feber.

Den fik to indsprøjtninger, hvorefter der gik nogle dage, hvor den sov meget.

Herefter var den frisk igen og har været det lige siden :)

 

Tja der var du da "heldig" at det kunne klares så nemt. Min (eller kattenes) dyrlæge, ville lægge Victor i narcose, og så rense. Måske ville der blive tale om at lægge et dræn, og så skal han selvfølgelig gå med krave i nogle dage. Han skal nok også have noget smertestillende medicin, og noget pencilin regner jeg med. Så tror ikke han kommer ud det næste stykke tid, så det bliver han nok ked af :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå jeg var oppe og hente Victor hos dyrlægen kl. 14, og han har som sagt været i narkose, og har fået lagt et dræn, som han skal have i, i ca. 3 dage, men han skal fortsætte med pencilin i 10 dage og smertestillende i 5 dage.

Så har jeg også fået tegnet forsikring på begge kattene hos Agria, så fremtidig behandling og medicin, bliver knap så dyrt, og så jeg ikke skal overveje aflivning, hvis de en dag kommer lidt alvorligere til skade 7-9-13.

 

Victor er lidt træt, og sover og spiser en del, men han skal nok blive hurtigt frisk :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Stakkels Victor :( Sådan et bidsår er klassisk hos katte desværre. Min kat fik en byld efter et bidsår nederst på ryggen lige för halen, måtte også lægges i bedøvelse for at få åbnet bylden og renset og fik sat dræn i. Hun er også en meget forsigtig kat. Det skete ved at en "grim" hankat var efter hende, så hun løber hen mod huset og vil hoppe ind af vinduet for at komme i sikkerhed i det øjeblik hun springer får den anden kat bidt hende. Dyrlægen sagde det er noget hun tit ser.

 

God bedring til ham.

Link til kommentar
Del på andre sites

Stakkels Victor :( Sådan et bidsår er klassisk hos katte desværre. Min kat fik en byld efter et bidsår nederst på ryggen lige för halen, måtte også lægges i bedøvelse for at få åbnet bylden og renset og fik sat dræn i. Hun er også en meget forsigtig kat. Det skete ved at en "grim" hankat var efter hende, så hun løber hen mod huset og vil hoppe ind af vinduet for at komme i sikkerhed i det øjeblik hun springer får den anden kat bidt hende. Dyrlægen sagde det er noget hun tit ser.

 

God bedring til ham.

 

Jo tak, Victor er bidt præcist samme sted. Dyrlægen sagde også at når bidsåret sidder på bagkroppen, er det fordi katten har flygtet, og når den sidder på forkroppen eller i hovedet, er det fordi katten er en kamphane.

 

Victor skal have sprøjtet et eller andet ind i selve såret, for at rense og det bryder han sig godt nok ikke om. Så nu er han rigtig irriteret på kraven, fordi han meget gerne vil slikke. Det lykkes mig at få pencillin-pillen i ham, men han forsøger godt nok at bakke så meget væk som han kan, og bevæge tungen heeelt vildt, så det er svært at få kastet pillen langt nok ind i gabet på ham.

 

Heldigvis skal han ikke have drænet i ret længe, for det er da det der plager ham mest, og det er nu heller ikke et kønt syn :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo tak, Victor er bidt præcist samme sted. Dyrlægen sagde også at når bidsåret sidder på bagkroppen, er det fordi katten har flygtet, og når den sidder på forkroppen eller i hovedet, er det fordi katten er en kamphane.

 

Victor skal have sprøjtet et eller andet ind i selve såret, for at rense og det bryder han sig godt nok ikke om. Så nu er han rigtig irriteret på kraven, fordi han meget gerne vil slikke. Det lykkes mig at få pencillin-pillen i ham, men han forsøger godt nok at bakke så meget væk som han kan, og bevæge tungen heeelt vildt, så det er svært at få kastet pillen langt nok ind i gabet på ham.

 

Heldigvis skal han ikke have drænet i ret længe, for det er da det der plager ham mest, og det er nu heller ikke et kønt syn :P

 

Nåh, håber det kommer til at gå med det er til at rense med og så pillen og kraven. Jeg er vist ret heldig, min kat er ret så fredelig, at give medicin er ikke noget problem og hun har aldrig haft krave på heller ikke da hun blev steriliseret eller da hun var blevet bidt i låret af en hund. Dyrlägen havde kommet forbindinger på og klistret godt til, og det kunne heldigvis godt få lov til at være uden at hun pillede ved det. Men de er jo lige så forskellige som os de kære katte og reagerer forskelligt.

 

Hvor lang tid skal han ha' penicillin ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak skal i have :)

Nu har han fået sin smertestillende. Ville ikke vente til imorgen tidlig med at give ham det, når han var så irriteret over sit dræn, så nu har han det vist meget godt og forholder sig i ro :)

 

Det kan jeg godt forstå at du ikke ville vente med. Det er da bedre at han får det nu så han kan slappe af og få en rolig nat.

 

Giver du os en opdatering i morgen ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Han skal have pencilin i pille-form 2 gange dagligt i 10 dage ialt. Og så skal han have smertestillende i flydende form én gang hver dag i 5 dage, så det får han om aftenen.

 

Idag prøver han stadigvæk at komme udenom kraven, men han er lidt mere rolig, men den smertestillende fra igår, skulle jo også gerne virke i 24 timer.

Jeg synes ikke det er et STORT problem at give Victor piller på "den hårde" metode, så jeg tror ikke at jeg får behov for at komme dem ind i noget.

 

Jeg glæder mig til at han skal have kraven af imorgen, for det holder en vågen, når man ved at han godt selv kan tage den af hvis han virkelig vil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Update:

 

 

Medicinen giver bivirkninger i form af ildelugtende diarré. Jeg ringede og fortalte dyrlægen dette, og spurgte om jeg kunne give Victor Zoolac for at få maven i lidt bedre balance. Det mente hun bestemt at jeg skulle, og hvis ikke det bedres, ville hun gerne have at jeg ringer imorgen tidlig, så vi kan se på det inden det bliver weekend-takst. Det irriterer mig dog lidt at det ikke vil blive dækket af forsikringen, da den jo lige er tegnet igår, og det er et besøg der omhandler noget der er sket FØR forsikringen blev tegnet.

 

Nå men han har haft et uheld i bakken et par timer efter første indtagelse af zoolac, så det kan godt være at jeg skal ringe imorgen, hvis han får et uheld igen i nat.

 

Øv øv stakkels lille kat. Men det generende dræn skal heldigvis fjernes imorgen, så derefter er det "kun" medicinen og dens bivirkninger han skal døje med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Endnu en update:

 

Ringede til dyrlægen imorges fordi Victors mave ikke havde bedret sig. Hun mente ikke der var så meget hun kunne gøre ved maven, da diarré jo stod som en normal bivirkning, men hun opfordrede mig til at blive ved med at give ham mælkesyre-bakterier, og det har jeg så gjort, og som det ser ud nu, virker det fint nok :) Han har haft ét uheld i bakken idag, før jeg gav ham ZooLac men siden det, har der ikke været noget. Til gengæld er jeg heller ikke sikker på at jeg har set almindelig afførring fra ham, eftersom de jo er 2 katte der deler bakken.

 

Nå men han er blevet bedre til at tage medicin, og og han har fået drænet ud og kraven af, så han er en lidt gladere kat nu, og han virker også som om han ikke har så høj feber mere, men jeg har ikke noget termometer, så jeg er ikke helt sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...