Hop til indhold

Min Kat Fonzie kan ikke med hans sele :(


Nansi117

Recommended Posts

Hej allesammen, jeg har fået en killing :)

Han er helt perfekt, men der er bare en liiiille ting..

Han kan ikke lide hans sele, han prøver at vikle sig ud og bider i den.

Har prøvet at give ham godbidder så han får en positiv oplevelse med den, men det hjælpe ikke.

Det er meget vigtigt at han kommer ud, da jeg bor i lejelighed og det bliver utroligt varmt, og også fordi han skal ud og se verdenen. Så han er parat til at komme i mit sommerhus.

 

Håber i kan hjælpe mig :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej allesammen, jeg har fået en killing :)

Han er helt perfekt, men der er bare en liiiille ting..

Han kan ikke lide hans sele, han prøver at vikle sig ud og bider i den.

Har prøvet at give ham godbidder så han får en positiv oplevelse med den, men det hjælpe ikke.

Det er meget vigtigt at han kommer ud, da jeg bor i lejelighed og det bliver utroligt varmt, og også fordi han skal ud og se verdenen. Så han er parat til at komme i mit sommerhus.

 

Håber i kan hjælpe mig :confused:

Jeg ville aldrig gå ud med sele på en kat , hvad så når han smutter ud ad døren hver gang nogen kommer fordi han har fundet ud af hvor dejligt der er uden for..?

 

Tag du bare i sommerhus og luk døren op, og hold øje med ham i starten... det skal nok gå fint...

Link til kommentar
Del på andre sites

En kat kan sagtes klare sig indenfor, også selvom det er varmt. Så jeg vil personligt, ikke give ham sele på for at gå tur...

Husk begynder du først at gå tur med ham, forventer han det oftere og oftere, mindst en gang om dagen..

 

Så er det langt bedre at holde ham inde, og kun lukke ham ud når han er med i sommerhus :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har vores sele til Preben til at ligge fremme, det han den gjort siden han flyttede ind i torsdags. Der er blevet sprøjtet lidt katteurt på, og så har han fået lov at vænne sig til den. Da han fik den på første gang gjorde reagerede han slet ikke på den, han rendte bare rundt som han plejer. Så måske han lige skal vænne sig til den?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan godt være, men han vrider sig i den, og vælter rundt :confused:

Han opføre sig som om han knapt kan gå med den.

Da han sov , puttede jeg den på ham (han sov self videre)

Da han så vågnede reagerede han ikke på den (i sengen)

men så snart han kom ned fra min seng lavede han det samme nummer..

 

Det kan godt være det var lidt forkert at putte sele på ham mens han sov, men ville lige se om det var det der skulle til ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil også sige, at du skal droppe den sele. Det er efter min mening synd for katten, at den skal have den på. Du kan roligt slippe ham løs i sommerhuset. Han skal nok komme tilbage. For nogle år siden, da jeg boede inde i Valby, havde vi to indekatte. De kom altid med i sommerhus og blev sluppet løs den første dag, og var så udekatte resten af ferien. Og når vi så kom hjem, så var de indekatte resten af tiden, indtil vi skulle i sommerhus igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil også sige, at du skal droppe den sele. Det er efter min mening synd for katten, at den skal have den på. Du kan roligt slippe ham løs i sommerhuset. Han skal nok komme tilbage. For nogle år siden, da jeg boede inde i Valby, havde vi to indekatte. De kom altid med i sommerhus og blev sluppet løs den første dag, og var så udekatte resten af ferien. Og når vi så kom hjem, så var de indekatte resten af tiden, indtil vi skulle i sommerhus igen.

enig - jeg synes heller ikke godt om katteseler - så hellere en inde kat.. hvis den ikke har været ude ved den ikke hvad den går glip af og er ligeglad... da mine katte var indekatte var det farligt at være ude, og derfor løb de aldrig væk

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke enig. Seler er en ganske god ting. F.eks. hvis man har sin kat med på ferie og skal køre langt i bil, så er det en fordel hvis katten er vant til sele så den kan komme ud og strække benene. Man kan også sagtens vænne dem til at gå tur uden at de plager hele tiden om at komme ud ved ikke at vænne den til at den kommer ud hver gang den plager.

 

Begyndte at putte sele på min kat da hun var omkring tretten år. mange sagde, du kan ikke lære en kat i hendes alder at gå i sele men det gik nu altså ganske gnidningsløst. Jeg gav hende selen på og så skyndte jeg mig ellers ud med hende, så hun var mere optaget af at udforske det udenfor end at tænke på selen, men det er nu overhovedet ikke et problem når hun kommer ind igen kan huns sagtens beholde den på. Det ser ikke ud til at genere hende en døjt.

 

Lige en ting : en veninde havde problemer med at vænne sine katte til at have sele på lige indtil en erfaren opdrætter spurgte hvor stramt selen sad ? Hun havde started med at lade den sidde rimeligt løst på for at den ikke skulle føles for stram, hun blev rådet til at den skulle tages ind så der kun lige var plads til at få en finger igennem, og dét hjalp !

 

Du skal selvfølgelig passe på at han ikke kan vride sig ud af selen, nogle katte er bare utroligt gode til det. Der findes modeller af seler der er mere velegnet til slangemennesker, jeg mener katte ;)

 

En model som den her er nem at komme ud af for en slangekat

HARNAIS 1.jpg

 

Den her er bedre fordi den tværgående rem sidder under katten så det er sværere at komme ud af

Harnais 2.jpg

 

Denne her skulle være rigtig god. En veninde med "udbryderkatte" har denne model (de findes også uden at der står Police på dem hehe !)

Harnais 3.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 years later...

Min kat er lige kommet i løbetid og det var meningen at hun skulle pares så snart hun kom i løbetid... Men da det her corona-noget kom ville ejeren ikke have hende hjem til sig. Så det kunne ikke lade sig gøre. Fordi der står en stor rød hankat ude foran min dør og er meget villig til at parre sig, lukker jeg hende ikke ud. Tilgengæld synes jeg at det var lidt synd,at hun ikke kom ud og derfor tog jeg idag ned for at købe en sele. Jeg købte en magen til den der står police på højere oppe. Jeg må indrømme at jeg alrig har været fan af hverken indekatte eller seler, men sådan måtte det blive da jeg synes at det var endnu mere synd at lade hende blive inde så lang tid hun nu er i løbetid. Da jeg tog den på hende ville hun ikke rejse sig op men jeg bar hende udenfor og hun kravlede mærkeligt rundt. Senere i dag gjorde jeg det igen, og hun var vild med det. Så mit råd er bare at gøre det og give den massere ros og guffere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...