Hop til indhold

nyt grus


trixi

Recommended Posts

Hey derude...

Jeg har tidligere skrevet ind omkring min kat der pissede ved siden af kattebakken...

Der var et par stykker der skrev jeg sku prøve med nyt grus tag låget af osv...

Nu har jeg pillet lågen af men så det stadig er en lukket kattebakke og det går os fint..

Så har jeg købt nyt grus, noget meget fint, det er sådan nogen krystaller som jeg har hørt sku være helt vildt godt... men jeg fyldte en hel pose med 8 liter i, og det har nu stået fjorten dage.. jeg fjerner katte lorten ligeså snart den er lavet men så igår havde den tisset 2 eller 3 gange igen på gulvet og en gang på et helt rent håndklæde på min hylde... hva så? den er stadig ikk steriliseret men hvor tit skal jeg skifte de krystaller ud med noget nyt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey derude...

Jeg har tidligere skrevet ind omkring min kat der pissede ved siden af kattebakken...

Der var et par stykker der skrev jeg sku prøve med nyt grus tag låget af osv...

Nu har jeg pillet lågen af men så det stadig er en lukket kattebakke og det går os fint..

Så har jeg købt nyt grus, noget meget fint, det er sådan nogen krystaller som jeg har hørt sku være helt vildt godt... men jeg fyldte en hel pose med 8 liter i, og det har nu stået fjorten dage.. jeg fjerner katte lorten ligeså snart den er lavet men så igår havde den tisset 2 eller 3 gange igen på gulvet og en gang på et helt rent håndklæde på min hylde... hva så? den er stadig ikk steriliseret men hvor tit skal jeg skifte de krystaller ud med noget nyt?

Hejsa..

jeg har engang prøvet de krystaller og jeg kunne ikke lide dem, de blev helt gule, fugtige og ulækre... jeg har prøvet en del forskellige grus, da jeg ikke kan tåle parfume og det er der i de fleste... jeg er endt med den klumpende grus fra coop, altså kvickly og brugsen, den er rimelig finkornen og laver gode klumper man lige kan skovle væk... jeg har tre katte og efter ti dage med opfyldning lugter der ikke spor her... der skal ret meget i bakken så det bliver en klump og ikke løber ned i bunden og sætter sig fast...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan ikke forstå du lader kattebakken stå i fjorten dage førend du skifter den, katte er meget renlige af natur, så hvis kattebakken er meget beskidt efter deres mening, så går de ikke op på den, eller måske vil din kat gerne bruge bakken men har ikke lyst til at sidde oppe i det der har stået der længe.

 

Selv har jeg prøvet forskellige slags kattegrus også det dyre krystal kattegrus, men det der virker bedst for min misser er det billigste til ca. 14,00 kr. i netto, og så holder jeg øje med hvor meget det er blevet brugt, og jeg fjerne hømhømmer efterhånden.

 

Når jeg kan se at ca. 1/3-1/2 af gruset er blevet mørkt af tis, eller man kan lugte det, så skifter jeg gruset i bakken, og det har da virket de mange år jeg har har haft min misser.

 

Håber det kan hjælpe dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan ikke forstå du lader kattebakken stå i fjorten dage førend du skifter den, katte er meget renlige af natur, så hvis kattebakken er meget beskidt efter deres mening, så går de ikke op på den, eller måske vil din kat gerne bruge bakken men har ikke lyst til at sidde oppe i det der har stået der længe.

 

Selv har jeg prøvet forskellige slags kattegrus også det dyre krystal kattegrus, men det der virker bedst for min misser er det billigste til ca. 14,00 kr. i netto, og så holder jeg øje med hvor meget det er blevet brugt, og jeg fjerne hømhømmer efterhånden.

 

Når jeg kan se at ca. 1/3-1/2 af gruset er blevet mørkt af tis, eller man kan lugte det, så skifter jeg gruset i bakken, og det har da virket de mange år jeg har har haft min misser.

 

Håber det kan hjælpe dig.

Krystaller skulle kunne holde længere end den slags kattegrus du bruger... men jeg tror måske ikke trixis kat er så vild med det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Krystaller er ret skarbe for kattene, og ja, 14 dage er lang tid...

 

Jeg vil aldrig personligt bruge det billige grus, det stinker i hele huset, og så støver det som en i fanden, og det er bare ikke til at få af de hvide poter...

 

 

Jeg skifter ALDRIG grus - det er ikke nødvendigt.

Jeg bruger extreme classic, tømmer bakkerne 2-5 gange dagligt, og fylder ca. hver anden uge lidt nyt grus i.

Det klumper rigtig godt og er derfor ikke nødvendigt at skifte, kun en påfyldning.

Link til kommentar
Del på andre sites

mit råd. hav to barker, en som er i brug og en anden ved siden af, som ikke er i brug, for når den ene skal vaskes af, kan den anden bruges.

tøm barken morgen og aften for bumbum og brugte krystaler. (krystalerne er brugte når de skrifter farve.) når det så er tid til at fylde barken op igen, så tæm den helt og sæt barken til vask og tøring, og i mens den er det, bruges den anden barke selvfølgeligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

kan kun bakke op om extreme classic et super grus og med det ingen urenlige katte og ingen katte bakker der lugter. Vi har i perioder hvor vi har killinger over 20 katte inde i huset og ingen lugt af kattebakker ( tømmer tre gange daglig). Uha har prøvet hvide poter over alt med det hvide grus.

Men tilbage til pige der tisser..ved flere katte ikke vil gå i en bakke med krystaller..men hvis bakken så heller ikke er ren, ja så sætter katten sig andre steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

kan kun bakke op om extreme classic et super grus og med det ingen urenlige katte og ingen katte bakker der lugter. Vi har i perioder hvor vi har killinger over 20 katte inde i huset og ingen lugt af kattebakker ( tømmer tre gange daglig). Uha har prøvet hvide poter over alt med det hvide grus.

Men tilbage til pige der tisser..ved flere katte ikke vil gå i en bakke med krystaller..men hvis bakken så heller ikke er ren, ja så sætter katten sig andre steder.

Jeg vil gerne prøve det, men kan ikke købe det på bornholm... jeg tør ikke bestille det hvis der er parfume i - jeg tåler ikke parfume :(

Link til kommentar
Del på andre sites

også til bornholm mon..? jeg tjekker

 

Ingen anelse, gør de det?

 

Har du prøvet den som står længere nede på siden.? Super Clump til 90 kr ?

 

Nej, men overvejer at prøve Golden Grey, så skal have købt en prøve pose på en udstilling, de siger det er ligeså godt som Extreme Classic, og så koster en palle kun 6200kr. Men skal lige have brugt de sidste 10sække (tror jeg der er) af Extreme Classic før jeg køber andet.

 

Åhhh der er parfume i :(

 

I Super Clumb eller de andre?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...