Hop til indhold

Spørgsmål?


Sofie

Recommended Posts

Jeg har lige fået killinger og det er førstegang jeg prøver det. ..

Men hvor er det bedst de står henne??

Er det inde på mit værelse hvor der er sitlle og hvor jeg kun er inde når jeg sover eller skal finde tøj, eller skal de stå inde i stuen hvor der sker lidt mere? :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit problem er bare at hun har født i mit skab, og jeg er lidt træt af at de skal ligge der inde. Så vil jeg godt kunne flytte dem ud fra skabet??? Men altså stadig lad dem være inde på mit værelse?? :)

 

-Og tak

Redigeret af Sofie
Glemte at skrive noget ..
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad bilder du dig egentligt ind? Komme og sige du har fået mislinger uden at vise et billede, du skulle så sandelig skammen dig :P

 

Altså kære Sofie, du får kamp til stregen, med hensyn til hvor mor har placeret hendes mislinger. Vi føder dem altså kun et sted hvor vi føler at de er sikre. Jeg selv fik dem i slavens seng, ovenpå det rene vasketøj (alle fars rene strømper, mor måtte smide dem ud bagefter). Jeg havde selvfølgelig gjort plads til at mor også kunne sove i sengen, så hun kunne hjælpe med at holde dem varme, og jeg kunne holde lidt mor-tid. Hver gang det var mor-tid, flyttede jeg mine mislinger ind under slavens dyne. Det syntes hun bestemt ikke om, jeg husker vi skændtes tre-fire timer en nat, til hun opgav og lagde sig ind i stuen.

da de var begyndt at kravle lidt, flyttede jeg dem selv ned på gulvet, slaven havde placeret et lammeskindstæppe til mig lige op af radiatoren :) Uhh hvor var det bare hyggeligt. Derudover havde hun også stille mad og vand og en kattebakke til mig, tæt på, så jeg ikke skulle gå så langt. Da de så blev 4-5 uger begyndte de små også at få vådmad.

Slaven holdte dem i soveværelset, indtil hun vidst at de var renlige. Mine mislinger var lærenemme så de fik hurtigt lov til at rende rundt i hele huset.

 

Held og lykke med dine de små og opdragelsen af slaven

 

Venligst poteklap Fifi

Link til kommentar
Del på andre sites

Hi hi...fint svar Henriette !

 

jeg vil også bare sige, at sørg endeligt for at der ikke er træk, der hvor killingerne skal være. Hvis man har en papkasse på gulv niveau skal man endelig have låg på. Så kan man jo klippe en lille dør i den ene side og tape et stykke stof til foroven så der er et forhæng. Mormissen kan godt lide mørke og varme steder, så klædeskabet var ikke et dårligt valg ;o)

 

Jo

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft min kattefamilie i en flettet kurv foret med først et håndklæde og så et lagen der blev ofret til sagen. Min daværende kattemor var så også ret så nem at gøre tilfreds i det at hun på det nærmeste fødte i skødet på mig begge gange. Begge gange smed hun sig oven på mig da veerne begyndte og jeg kunne så flytte hende over på et håndklæde i sofaen første gang hvor jeg så måtte holde pote og pænt blive på min plads ved hendes side. Jeg formastede mig en enkelt gang at gå på wc og det mente katten så at så måtte hun jo gå med. Med en lille ballon hængende ud bagi. Så sad hun mellem mine fødder til jeg blev færdig. Ventede på jeg fik vasket hænder og så sagde jeg til hende at nu kunne vi godt gå ind i sofaen igen. Så gik hun roligt ind og lagde sig igen og rakte poten frem jeg skulle holde i. 4 søde missebørn blev født i løbet af en lille times tid og hun var så dygtig. Ikke et piv kom der fra hende og hun var bare så stolt da hun havde fundet ud af at det ikke bare var en pølse der kom ud første gang. Hun gloede sgu noget da jeg prikkede til den lille pose der var kommet ud og den så også begyndte at bevæge sig. Derefter gik det som smurt og da hun helst ville være hvor jeg var stod de i stuen med en bakke og mad og vand lige ved siden af kurven. De tre første dage var hun nemlig ikke meget for at forlade sine børn og hun hoppede frem og tilbage i kurven og på gulvet for hver bid mad og hver tår vand. Hun brugte også kun bakken når jeg var hjemme og kunne passe på hendes børn mens hun gik på wc...også selv om det stod lige der ved siden af hende. Sagde de piv hoppede hun op i kurven igen og måtte gi bryst og pusle. Om natten tog jeg kurven med i seng eter at være blevet vækket en nat af missebørnene skreg i vildskab. Løb ind i stuen - kun to missebørn og ingen mor. Ledte og kaldte og lyttede mig frem til de andre missebørn under min seng da mor ikke viste sig. Der lå hun så med to af dem på det kolde gulv. Hun havde prøvet at få dem op i sengen til mig hvor hun plejede at putte med mig om natten. Så jeg måtte ligge midt om natten og kravle rundt under min seng og redde missebørn der var blevet ret kolde. Hurtigt op i kassen igen og få samlet hele familien i sengen. Sådan levede vi til de blev store nok til at prøve at komme ud af kassen. Begge gange (lærte lektien fra første gang) Så boede de i stuen når jeg var hjemme og på badeværelset med lukket dør og adgang til bakke og mad og vand når jeg var på arbejde, ude eller når jeg sov. Så gjorde det heller ikke så meget med uheld, da det var på fliserne. De blev faktisk ret så hurtigt renlige. Vi så sige at mor slappede mere af anden gang og hun overlod babysitning til sin "gamle" killing når hun skulle ud og rende. Så min Oscar (RIP) på knapt 2 år og stadig lige så meget mand som da han blev født - tog gladeligt tjansen som storebror og babysitter.

 

Måske ikke så meget svar på dit spørgsmål, nok mere en svælgen i dejlige minder :)

Nyd dem for de bliver hurtigt store og frække ;)

 

DSC00022.jpg

 

Grå missemor med to små stribede drenge der prøver at die hos hende og den stolte sorte storebror der også vil være med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...