Hop til indhold

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg har virkelig brug for noget hjælp, så hvis i lige gad læse dette igennem, og se om i har nogle svar, så ville det være dejligt!

 

For et års tid siden kom en lille siameserlignende killing gående ind i min mor og fars køkken. Den var omkring 12-14 uger, og havde boet i deres nabos stald lige siden den blev født, men ville åbenbart pludselig bo hos mine forældre. Så de tog den til sig, og den faldt hurtigt til. Det var helt utroligt, for den gik fra at være vildkat, til at være tam på nul minutter.

Da den så var et halvt år begyndte den at gå med hovedet skråt. Så min mor tog den til lægen, og hun fik at vide den havde noget med ørene. Den fik nogle øredråber, men de fik at vide at hovedet aldrig ville komme til at være lige igen.

Ca 2 måneder efter behandlingen, stak katten pludselig af, og gik så på nul minutter fra tam til vildkat igen? Man kunne slet ikke komme i nærheden af den, men den holdte sig tæt på huset.

Og nu har jeg så et problem! Katten er begyndt at stå ude foran døren og mjave i vildens sky, dybt ulykkeligt, som om der virkelig er noget galt, og det skærer i mig hver gang! Den er også begyndt at gå nogle meter ind i af døren, men lige så snart man gør det mindste, flygter den ud af døren igen. Jeg kan se at dens øre er fyldt med noget rødlig/sort, og kan ikke finde ud af om det er blod eller hvad det er? Man kan på ingen måde komme til den, da den altid er 2 meter fra en, ligegyldig hvor hurtig man er.

 

Så hvad skal jeg gøre? Jeg kan ikke komme til den, så den kan komme til dyrelægen.

Har i nogle råd, eller kender i evt. en side man kan skrive til en dyrelæge og spørge om råds, for når jeg ringer til en dyrelæge siger de at jeg skal have katten med. Og har i evt en forklaring på dens underlige opførsel?

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan sikkert låne en kattefælde hos din kommune, ellers prøv at spørg Kattens Værn om du kan låne en af deres. Det vil sikkert koste et beløb, men hellere det end katten lider.

 

Jeg er overbevist om at det er øremider katten har... I håb om at få dem væk kradser katten sig i øret, ofte til blods. Øremiderne ligner sort kaffegrums.

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes også det lyder som øremider der desværre kan sætte sig til mellemørebetændelse hvis det ikke behandles. Det er meget smertefuldt for katten og der skal dyrlægehjælp til at få det renset. Synes det lyder lidt underligt med at katten aldrig skulle kunne holde hovedet rigtigt oprejst igen, lyder som en lidt mærkelig dyrlæge :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alle :)

 

Problemet er løst. Og det er næsten lidt for pinligt at forklare hvorfor.

Men altså, mine forældre havde jo været på ferie i en uge, hvor jeg passede det hele, og de havde skrevet en seddel med alt hvad jeg skulle huske (hvilket var meget!) Men hvad de havde glemt at fortælle var at lige DEN udekat, stadig fik dåsemad, da den havde været indekat. Og det vidste jeg jo slet ikke, så regnede jo bare med at det tørfodder der stod udenfor var fint. Så den stakkels kat har selvfølgelig gået og klynket fordi den var sulten! Og ikke fordi det gjorde ondt nogle steder. Så nu har den fået sin mad, og har givet den dét den blev behandlet med sidst.

 

MEGET pinligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe ja det er ikke altid lige let når man skal være babysitter og man ikke får klare instrukser.

Skulle passe mine forældres kat på et tidspunkt og hun skulle have den sidste behandling antibiotika, så jeg fik at vide jeg bare skulle give hende de piller der lå på deres skænk. Som sagt så gjort. Katten fik pillen og så gik den i seng. Efter 4 timer sov den stadig, men det synes jeg jo ikke var så underligt. Det var først da den heller ikke havde rørt sig ud af flækken om aftenen næsten 8 timer efter jeg havde givet den sin pille at jeg begyndte at blive nervøs. Min mor har lidt af bla. stærke rygsmerter og depression og pludselig indså jeg at pillen jo ikke havde ligget i en lille lynlås pose som vi ellers altid får af dyrlægen med en lille anvisning skrevet på, men i en almindelig blisterpakning. Så jeg gik nærmest i panik over hvis jeg nu havde kommet til at give katten en af min mors morfin tabletter eller antidepressiv piller. Jeg kunne lige se hvad pillerne hed fra skiften bag på blisterpakken og fik det slået op på nettet. Jeg var gået i panik og begyndt at tude da katten virkede som om den var skide fuld og brokkede sig når jeg prøvede at få den på benene, så stor var min lettelse da jeg fandt ud af at det heldigvis bare var noget antihistamin (medicin mod allergi bla.) så efter hun havde fået sovet omkring 12 timer gik hun godt groggy ud og stod på hovedet i mad og vandskål inden hun gik ind og sov videre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...