Hop til indhold

valg af navn: Silke eller Hope? (kun disse)


Mijv

Recommended Posts

jeg er den heldige ejer af en lille hun killing som kom til verdenen den 18. juli 2011.

Det var desværre en kompliceret fødsel, da jeg ikke vidste at mormis var drægtig, før hun stod midt i det og var i fødsel. Desværre kunne hun ikke føde normalt, fordi hun kun havde en killing i sig, og denne killing var vokset sig så stor i livmoderen, at en naturlig fødsel ville være helt umulig. Mormis kom så under operationsbordet og fik foretaget et kejsersnit.

Da den lille kom til verdenen var hun tæt på ikke at overleve, fordi hun var meget svag pga. nakosen fra operationen.

Heldigvis har både mormis (Mijv) og killingen det godt idag.

 

Jeg går og overvejer navne til den lille hun killing, men hvad skal jeg dog kalde den?

 

Jeg har to navne jeg foretrækker, så vil helst ikke have andre foreslag til navne.

 

Den ene er Silke. - Jeg synes selv det er et utrolig pænt navn, og der er ikke så meget andet at komme efter der

Det andet er: Hope. Simpelthen fordi at jeg synes killingen skal have et navn som passer til dens start på livet. Havde det f.eks. været en han jeg havde fået, havde jeg helt sikkert kaldt den for fighter.

 

Så hvad mener I? Silke eller Hope til min lille killing?

Link til kommentar
Del på andre sites

min fornemmelse er at jeg er mest selv til Silke fordi det er mere enkelt og som folk siger, nemmere at kalde ved dette navn.

Men Hope passede bedre til hende følte/føler jeg, da det har noget med hendes start på livet at gøre. Tror også at man ser færre der her en kat eller et andet dyr ved navn hope end Silke..

 

Jeg er stadig som sagt mest vild med hope fordi det passer bedst til katten.. men tror jeg tager Silke, fordi det simpelthen er så fint og nemmere at kalde. . Dog vil det være spændende at høre hvad flere herinde siger til foreslágene

 

Tusind tak for hjælpen til dem der har hjulpet.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg tror desværre ikke at jeg er helt med i din sætning, at du " gav dem alle navne der betød Hope". Hvad kom de da til at hedde. Det er sjovt du siger det med "Hopie". Jeg har en kæreste som ikke er særlig høj, og pga. hans højde bliver han kaldt hobbitten. Jeg hans kærester bliver af hans venner kaldt Hobine ;) det ligger da tæt på ad.

Link til kommentar
Del på andre sites

Christina> tusind tak for din mening. Du har ret at det også ligger bedre på tungen, derfor er det nok det det bliver. Men Hope havde været min favoret, selvom begge navne ligger næsten på sidelinjen.

 

på den anden side er det også lidt vigtigt at finde et navn som ikke alle katte hedder, som f.eks Garfield og Sorteper..

 

Er der mon mange der hedder Silke?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hope ovesat til andre sprog.

 

[TABLE]

 

[TR]

[TD=class: normalcell]AKI (2) f Japanese[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]AMAL (1) f & m Arabic[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]ASHA (1) f Indian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]ELPIDIUS m Late Greek (Latinized)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]ELPIS f Ancient Greek, Greek Mythology[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]ESPERANZA f Spanish[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]HOPE f English[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]IMEDA m Georgian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]ITXARO f Basque[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]KAZUKI m Japanese[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]KOUKI m Japanese[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]MIZUKI f Japanese[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]NADA (2) f Serbian, Croatian, Slovene, Macedonian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]NADEZHDA f Russian, Bulgarian, Macedonian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]NATSUKI f Japanese[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]OMID m & f Iranian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]RAJA (1) f Arabic[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]SAKI f Japanese[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]SHPRESA f Albanian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]TARIRO f Southern African[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]TIKVA f Hebrew[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]TOIVO m Finnish[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]TSHOLOFELO f Southern African[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]ÜMİT m Turkish[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]UMUT m & f Turkish[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]VILTAUTAS m Lithuanian[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: normalcell]YUUKI m & f Japanese[/TD]

[/TR]

 

[/TABLE]

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for alle jeres svar. umildbart bliver det ikke et navn der minder om hope på de andre sprog. Kan slet ikke udtale dem. Tror nu nok at det falder på Silke, fordi det er super enkelt at sige, og hun har virkelig også en silkeblød pels hende den lille.

 

Et andet spørgsmål jeg har, er at jeg er ved at løbe tør for killingefoder til Mijv (missemor) jeg fik en pose

Royal Canin - "Growth 4 months operation" med hjem efter operationen af hende (kejsersnit) og skal nu ud og ha' fat noget nyt killingefoder. Mon det skal være noget foder der er beregnet til katte der har fået foretaget et kejsersnit hmm? Synes ikke at jeg har kunnet finde noget på nettet omkring det.

 

Hvad ville I ellers foretrække Royal Canin eller Hills?

 

Hvis jeg vælger Royal Canin, skal jeg så BÅDE købe Royal Canin babykitten fra 1 -4 måneder, og Royal Canin Kitten 36 fra 4. - 12 måneder, eller kan jeg "nøjes" med bare at købe den sidste og så bløde det op i lidt vand i starten?

 

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

okay det vil jeg gøre Henriette. Så¨du tror ikke at jeg skal tage noget foranstaltninger mht foderen ved en kat efter kejsersnit længere?

 

Jeg overvejer også når killingen bliver større, at blande RC med kittekat. Har læst rigtig meget på nettet med for og imod dyrt/billigt foder til katte. Vil bare så nødig få en kræsen kat der kun kan spise en ting i form af RC. Sådan er Mijv allede i forvejen. Kun de dyre produkter er vejen frem, også skod produktet ala Wishas. Discount er simpelthen bandlyst her for kattens vedkommende.

 

Så ville en ide ikke være at tage noget RC (som jeg også i de sidste par måneder har holdt mig til og ved at Mijv er glad for) og blande sammen med noget kittekat for at give killingen nogle nye og forskellige smagsindtryk, plus at jeg ved at killingen får de ernæringsmæssige behov dækket + jeg måske kan spare nogle penge ved at skulle bruge mindre mængde af det dyre produkt. Mon jeg ikke kan gøre det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...