Hop til indhold

valg af navn: Silke eller Hope? (kun disse)


Mijv

Recommended Posts

okay det vil jeg gøre Henriette. Så¨du tror ikke at jeg skal tage noget foranstaltninger mht foderen ved en kat efter kejsersnit længere?

 

Jeg overvejer også når killingen bliver større, at blande RC med kittekat. Har læst rigtig meget på nettet med for og imod dyrt/billigt foder til katte. Vil bare så nødig få en kræsen kat der kun kan spise en ting i form af RC. Sådan er Mijv allede i forvejen. Kun de dyre produkter er vejen frem, også skod produktet ala Wishas. Discount er simpelthen bandlyst her for kattens vedkommende.

 

Så ville en ide ikke være at tage noget RC (som jeg også i de sidste par måneder har holdt mig til og ved at Mijv er glad for) og blande sammen med noget kittekat for at give killingen nogle nye og forskellige smagsindtryk, plus at jeg ved at killingen får de ernæringsmæssige behov dækket + jeg måske kan spare nogle penge ved at skulle bruge mindre mængde af det dyre produkt. Mon jeg ikke kan gøre det?

 

Personligt vil jeg ikke give KitKat foder, ligeså vel som jeg ikke vil fodre med Whiskas... Ikke at det ikke er okay, jeg gider bare ikke lugte til kattebakken...

Jeg har blandet Smilla, RC, FP, Sanabelle og Iams.... Herhjemme har kattene nemlig lært fra små at få forskelligt foder så maverne er hærdet.

Du kan altid købe billigt foder på zooplus.co.uk - der er også en dansk side men den er alt alt for dyr. Husk at det er i Britiske Pund, og der er en fragt på 9,90Pund, der er dog ofte koder derind til så du kan få min. 5% rabat ved alle ordre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt vil jeg ikke give KitKat foder, ligeså vel som jeg ikke vil fodre med Whiskas... Ikke at det ikke er okay, jeg gider bare ikke lugte til kattebakken...

Jeg har blandet Smilla, RC, FP, Sanabelle og Iams.... Herhjemme har kattene nemlig lært fra små at få forskelligt foder så maverne er hærdet.

Du kan altid købe billigt foder på zooplus.co.uk - der er også en dansk side men den er alt alt for dyr. Husk at det er i Britiske Pund, og der er en fragt på 9,90Pund, der er dog ofte koder derind til så du kan få min. 5% rabat ved alle ordre.

ud af de valg af foder du har truffet så, hvad vil du så der foretrække frem for de andre?
Link til kommentar
Del på andre sites

update: Jeg har lige valgt at bestille Sanabelle. Det er ikke første gang at jeg høre godt om dette foder og jeg satte mig ind i foderet for nogle måneder siden. Dog høre man ikke så meget om det, så havde glemt alt omkring foderet. Og hold op hvor er det da billigt egentlig ! 299 kr for en posse med 10 kg i (fik rabat ved mit første køb på 10%) Det er jo endnu billigere end SKOD whiskas. Kun 30 kr/kg !

 

Det eneste jeg kan være nervøs for nu, er om hun så vil spise det nye foder, når hun er vant til RC. Det er jo alligevel mange penge smidt ud af vinduet, hvis det viser sig, at det ikke er noget for hende.

 

Overvejer også RC ved siden af, for netop at give afvekling i foderet ved specielt killingen, så det ikke bliver det samme hele tiden og hun ikke ender kun med at ville have et bestemt produkt.

Så er spørgsmålet bare om det kan betale sig at købe en lille pose RC ved siden af, da jeg allerede har 10 kg i forvejen til to katte. De skal jo kun have foderet henholdsvis i 8 måneder for killingen og 4-5 uger ved mor missen.

 

Hvis ellers alt går vel med fodingen af det nye produkt, har jeg tænkt mig, når den tid kommer at fortsætte med RC til maine coon som jeg har kørt med indtil videre som voksen foder og så begynde at blande det med sanabelle ved siden af, for at få den største variation og besparelse. Til den tid kan det jo fint betale sig at købe en 10 kg's Sanabelle og en 10 kg's RC :)

Link til kommentar
Del på andre sites

RC kitten 36 er fint :)
tak for dit råd. Du virker virkelig også til at have godt forstand på det :) så tusind tak for rådet. Har nu bestilt både RC Kitten 36 og Sanabelle ved siden af til killinger. Begge 10 kg's poser. Ved jeg har alt alt for meget nu af killingefoder, men først efter at have bestilt Sanabell opdagede jeg leveringstiden på mellem 5-7 dage. Det er lige lovligt lang tid at vente, når killingefoderet slap op idag !

 

Angående ormekur, hvornår skal jeg så begynde at give killingen det. Har læst om helt vildt forskellige meninger. Nogle siger at det er "OK" at give ormekur når de er 12 uger gamle. Et andet sted på netdyrlæge.dk læste jeg at man skulle give ormekur i uge 3, 6, 9 og 12. uge. Mens min dyrlæge i telefonen sagde at killinger skal have det i 4, 6 og 8 uge.. Hvad skal man lige tro på? Det skal lige siges at mor missen ikke nåede at få ormekur inden hun havde født sin killing, da fødslen kom som lidt som en overraskelse for mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så lav det om til Imedi. Så bliver det pigenavn.

 

Mener det er græsk hvor navne der ender på o er drengenavne og er det a er det et pigenavn. Andre sprog bruger samme system bare med andre bogstaver.

 

Så Michello er fx drengenavn og Michella er pigenavn

tak for din mening O'ernes mor. Imedi lyder også fint, dog foretrækker jeg nok engelsk eller danske navne mere. Det ligger bedre på tungen. Som det "står" på skrift ser det ellers rigtig fint ud. Hvad hedder dine katte selv?
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...