Hop til indhold

Hvor længe kan han overleve?


Mia V.

Recommended Posts

Hej Alle,

 

Min dejlige hankat Folmer på 8 år, har været væk i 8 døgn nu og jeg tror, at han er lukket inde et sted.

Fik en frygtelig fornemmelse i maven lørdag aften og tænker på, hvor længe han kan klare sig uden vand?

Om han stadig er i live:(

Uden vand går den ikke længe... Har du været rundt i kvarteret og spørge efter ham..?
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, han er efterlyst alle vegne og har været rundt med sedler i postkasser, butikker, på lygtepæle mm.

Har kaldt på ham ved alle garager, skure og i kældere...

 

Ringer jævnligt til Falck og kalder på ham, men han er som sunket i jorden.

Havde håbet, at han kom hjem her i weekenden, når folk igen skulle i haven, men nej...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Alle,

 

Min dejlige hankat Folmer på 8 år, har været væk i 8 døgn nu og jeg tror, at han er lukket inde et sted.

Fik en frygtelig fornemmelse i maven lørdag aften og tænker på, hvor længe han kan klare sig uden vand?

Om han stadig er i live:(

 

Hej kære mia,

 

Ja tankerne drøner rundt i hovedet og man tænker de værste ting.. Men det kan jo sagtens være der IKKE er sket noget og at han kommer hjem igen :) det er godt det du gør og bliv v. med det, det måske det der i sidste ende bringer ham hjem..

 

Mange kærlige håb.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ej hvor lyder det trist :(

 

Jeg har hørt om en kat der klarede sig utroligt længe uden hverken mad eller vand fordi den var blevet lukket inde, og først blev fundet nogle uger senere. Selvfølgelig gør det dem MEGET afkræftede, men de KAN godt overleve ret længe, hvis de er stærke.

 

Men lad os nu fokuserer på at han IKKE er lukket inde. Nogle katte kan godt finde på at strejfe meget længe, og endda finde en ny familie. Men hvis han er øremærket, skulle chancen for at du bliver kontaktet, hvis han opsøger en anden familie jo være ret store.

 

Og jeg vil mene at sandsynligheden for at han opsøger mennesker er ret stor, eftersom tamkatte jo er vandt til at forbinde mennesker med mad.

 

Er han vandt til at være ude? Hvis ikke, så spred lidt af indholdet i hans kattebakke rundt om grunden, hvis der er noget i bakken altså.

På den måde kan han nemmere finde ud af hvor han bor.

 

Jeg ville ikke stille mad til ham udenfor. Ellers spiser han det måske bare og løber væk igen, men sørg for hele tiden at have en dør eller et vindue åbent når du er hjemme, så han kan komme ind.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er øremærket og har været udekat i et par uger, hvor han er kommet hjem efter et par timer hver gang.

Han er meget knyttet til mig, bidder mine gæster, hvis det kæler ham for meget, mens jeg kan få lov til, at gøre alt ved ham.

Jeg tror simpelthen, at han ville være kommet hjem, hvis han havde muligheden for det.

 

Har ikke stillet mad ud til ham, da der er andre katte i området og jeg ikke vil tiltrække dem, de skal spise hjemme, ligesom jeg gerne vil have, at andre ikke fodre min kat.

Folmer er i god stand og han fik taget blodprøver for et par måneder siden, der var super flotte, så mad er jeg ikke så bekymret for endnu, de er mere vand jeg tænker på.

Det har regnet meget den sidste uges tid, så jeg håber, at der er utæt, der hvor han er.

 

Jeg har ikke noget af hans grus tilbage, men har 2 andre katte, så jeg kan jo sprede deres grus rundt omkring, den lugt kender han jo.

Kan desværre ikke lade et vindue stå helt åbent, da de 2 andre katte kun er inde og ville gå ud så, men jeg har hele tiden et vindue på klem, kan også se ham i teressedøren, hvis kan kommer.

Jeg vågner endda flere gange om natten og kigger efter ham.

 

Her til morgen vågnede jeg ved, at jeg drømte, at han sprang op til mig...

 

Tak for jeres støtte og svar :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan altså nemt være at han er blevet skræmt... Hvis nu en hund har jagtet ham kan han være kommet længere væk end han er vant til..

 

Det at han er øremærket er virkelig godt, så er chancerne for at få ham igen meget større..

 

Den med at udlove børnene dusør er god.. Min veninde fik sin kat tilbage på den måde.Hun udlovede 200 kr til børnene og de fandt hendes kat :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Oplevet min kat (Abbysinier 7 år gammel) var væk 33 dag og blev genfundet via dens øremærkning i katteregstrereingen.

Den var stærkt afkræftet og havde opholdt sig den sidste tid ved en golfbane 8 km. fra dens hjem. Jeg havde hele tiden fornemmelsen af den levede.

Bevar håbet lidt endnu /QUOTE

 

 

Hej Alle,

 

Min dejlige hankat Folmer på 8 år, har været væk i 8 døgn nu og jeg tror, at han er lukket inde et sted.

Fik en frygtelig fornemmelse i maven lørdag aften og tænker på, hvor længe han kan klare sig uden vand?

Om han stadig er i live:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal ikke opgive håber. En opdrætter veninde har lige fået hendes hunkat hjem efter flere måneder. Hun var tynd, men havde holde sig i nærheden af mennesker, som har fodret hende. Hvis i har mulighed for det, ville jeg have en dør åben om aftnen og i det rum stille mad og vand og håber at han opholder sig i nærheden af hjemmet. De fleste katte der kommer ud på denne måde, ligger et sted og trykker sig i dag timerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mia

 

Jeg føler virkelig med dig. Har selv været katteejer i det meste af mit liv og jeg ved hvordan det føles, når ens kat afviger fra sit sædvanelige mønster. Man bliver utryg, og man kan slet ikke forstå, hvorfor katten ikke er kommet hjem.

 

Du skriver, at han ville være kommet hjem, hvis han havde mulighed for det... Det tror jeg, at du har ret i. Sådan som du beskriver din kat, så ville den komme hjem, når den er sulten!

 

Har du overvejet, at han måske kan være kommet om i baggagerummet på en bil og derefter blevet transporteret til et sted, hvorfra han ikke kan finde hjem? I så fald har katten det sikkert ok (forstået på den måde, at den har mulighed for at finde mad og drikkevand). Og da han er ørertatoveret, så vil der være gode chancer for, at du bliver kontaktet, hvis nogle lægger mærke til ham.

 

Vær tålmodig - det kan godt tage et stykke tid, inden folk begynder at tænke over, at katten er en tilløber. For en måned siden var der en kat, som begyndte at komme hver eneste dag i vores have. Der gik 7-10 dage inden jeg kom i tanke om, at jeg burde undersøge, om den havde en ørertatovering. Og jeg er endda kattefreak. Så regn med, at der let kan gå 2-3 uger - og så er du endda heldig!!!

 

Vores egen kat forsvandt for 2 år siden. Vi var urolige allerede efter 3 timer, så jeg forstår udemærket din bekymring. Efter 8 dage blev vi ringet op af nogle mennesker, som bor 12-15 km. væk fra os. De havde fundet vores kat, og havde via ørertatoveringen fundet vores nr. på nettet. Vi ved med sikkerhed, at han må være kørt med en bil/varevogn. Dem som fandt ham, havde nemlig set ham allerede 2 dage efter, at han var forsvundet. Og en kat kan ikke nå så langt væk på så kort tid. Særligt fordi at han skulle have passeret en motorvej - og han er IKKE særligt god til at se sig for, når han skal passere en vej!

 

Det var mit bud på, hvad der kan være sket med din kat. Hvis jeg har ret, så skal du nok få den hjem igen! Krydser fingre for dig.

 

Med venlig hilsen

 

Mette

 

P.S. Katte kommer ofte frem om aftenen, når solen er på vej ned. Så det skulle være det bedste tidspunkt at gå ud at lede efter dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er bestemt change for, at Folmer kunne være kravlet ind i en bil, da han er meget nysgerrig og ikke bange for, at køre.

Han ville nok bare slappe af og ikke sige en lyd...

Har også tænkt tanken, for samme dag som han forsvandt, gik jeg og nogle venner og lavede biler og Folmer kravlede rundt i begge biler og undersøgte dem.

Så jeg håber, at du kunne have ret Mette!!!

 

Der går også flere katte rundt her og jeg render nu heller ikke rundt og tjekker om de er øremærket.

 

Folmer ved ikke rigtig, at han er rovdyr og spiser ikke råt kød, så han vil nok kontakte nogle mennesker og tigge efter mad, han er meget tillidsfuld og ikke bange for andre mennesker, katte eller hunde.

Dog, er han ikke vild med nogle af delene...

 

Han er meget knyttet til mig og plejer, at ligge i mine arme og sutte i mit tøj, mens han ælter i mig og jeg kan gøre alt ved ham.

Tit løber han mig i hælene og springer op i skødet af mig, når jeg sætter mig ned.

Han er ikke særligt knyttet til de 2 andre katte, men acceptere dem bare og kan finde på, at bide mine gæster.

Plejer, at sige, at de skal lade ham være ellers er det på eget ansvar.

Han er en meget klog og selvstændig kat, men han er vandt til, at få smertestillende hver dag, da han har gigt i hofterne, så jeg kunne være bekymret for, at han ville bide, hvis nogen kæler ham hen over ryggen.

Til gengæld tror jeg, at de ville få lov til, at løfte ham op, da han aldrig har sagt noget til det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Folmer ved ikke rigtig, at han er rovdyr og spiser ikke råt kød, så han vil nok kontakte nogle mennesker og tigge efter mad, han er meget tillidsfuld og ikke bange for andre mennesker, katte eller hunde.

Dog, er han ikke vild med nogle af delene...

 

Du kan være 100% sikker på, at Folmer udmærket ved, at han er et rovdyr. Det ligger bare så dybt i kattens rødder, og så er det et medfødt instinkt. Katten skal ikke som andre store kattedyr lære at jage. Det kan den bare, og det gør den, når den får chancen for det. Da jeg i sin tid boede inde i Valby, havde jeg to indekatte som ALDRIG havde fået råt kød. De blev fodret med tørfoder (den gang vidste jeg ikke bedre). De to katte tog jeg med i sommerhus og de blev sluppet løs, og du kan tro de kunne fange mus og alt mulig andet. Når vi så tog hjem igen, var de indekatte igen. Det gik helt fint.

 

Jeg håber da så inderligt at Folmer kommer hjem igen. Held og lykke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...