Hop til indhold

Frontline-mysteriet


Kattefyren

Recommended Posts

Hej.

 

Her til aften har jeg givet mine 2 katte deres månedlige Frontline-behandling.

 

Den ældste kat var der ingen problemer med, og jeg kunne sagtens se væsken havne i nakken på ham.

 

Men med den yngste trykkede jeg på pipetten, men intet kom ud af den. Jeg kiggede igen på pipetten, og så at den var tom. Undrende mærkede jeg med fingrene i hendes nakke, for at finde ud af om hun slet ikke havde fugtig pels i nakken, men nej det havde hun ikke.

 

Jeg smider de tomme pipetter ud, men ser bagefter at det ser ud som om at hendes dosis er havnet bag hendes ene øre. Meget mystisk, men jeg håber da stadigvæk at det virker :/

Link til kommentar
Del på andre sites

Bliver lopperne imune eller hvordan?

De dør iverfald ikke og jeg her prøvet adskelige gange og det er samme resultat hver gang...

 

Er det ikke lidt tit at give kattene gift en gang om måneden..? Tjekker du dem først..? Det er netop ved meget brug at stofferne mister sin virkning... Mine fik loppekur i vinters, da min killing ankom her med lopper :( siden har vi ikke haft nogen selvom mine katte kommer ud i haven...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil sige at det er et must at give dem hver måned i hvert fald om sommeren. Problemet er hvis lopperne lægger æg og det gør de alle mulige steder, inklusive steder hvor det er svært at komme til når du gør rent såsom gulvsprækker, under møbler, sengen osv. Lopper elsker mørke steder. Her kan loppeæggene så ligge gemt i månedsvis til de en dag pludselig udklækkes og du har en loppekoloni i huset og så er tit selv det mest effektive loppemiddel uvirksomt og du skal i gang med mere giftige sager såsom spray og fogger hvor det er nödvendigt at forlade hjemmet en halv dag da det er giftigt for dyr og mennesker. Derfor er jeg blevet anbefalet af min dyrlæge at behandle systematisk hver måned og ikke vente på at have set en loppe for hvis du ser bare en loppe at der som regel mange andre der gemmer sig. Så længe din kat er beskyttet er det ikke noget problem hvis der er loppeæg der udklækkes da de ikke vil have nogen vært da de jo ikke kan hoppe på katten hvis den er beskyttet. Lopper kan godt finde på at stikke mennesker men de kan ikke overleve længe på mennesker.

 

Faren for loppeinvasion er særlig høj hvis du har flere dyr og jeg skal hilse og sige at det ikke er spor sjovt når der er invasion i huset, hjemme hos mig kan jeg huske at jeg blev stukket simpelthen så mange gange hver nat inklusiv i ansigtet at jeg lignede jeg ved ikke hvad.

 

Jeg bor i Frankrig og anbefalingerne kan være anderledes i Danmark men jeg synes det lyder som sund fornuft at behandle hver måned i hvert fald om sommeren, hernede gør jeg det mere eller mindre året rundt så længe det er mildt, så længe der ikke er frost hvilket vi tit ikke har her om vinteren.

 

Det skal også lige tilföjes at lopperne kan give katten orm ! Så det giver endnu en grund til at forebygge fremkomst af lopper.

 

Go' søndag !

 

Venlig hilsen

Helle

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine 2 katte får frontline hver måned.

Det får de fordi de er udenfor i dagtimerne, og så virker frontline mod både lopper og flåter :)

 

Min dyrlæge sagde at når man har udekatte, så er man faktisk sikker på at de har lopper, hvis ikke de er under behandling :)

 

Jeg er desuden mega bange for tæger :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine 2 katte får frontline hver måned.

Det får de fordi de er udenfor i dagtimerne, og så virker frontline mod både lopper og flåter :)

 

Min dyrlæge sagde at når man har udekatte, så er man faktisk sikker på at de har lopper, hvis ikke de er under behandling :)

 

Jeg er desuden mega bange for tæger :P

 

Mine katte har aldrig haft lopper (7-9-13), i 2009 gav jeg alle kattene loppekur hver måned. (bruger advantage, da jeg dengang havde en der var allergisk over for frontline, og skifter aldrig til frontline af samme grund). i 2010 gav jeg dem en kur da jeg fik killinger. og så har jeg lige givet dem en kur igen, da vi flyttede, da jeg ved der har været lopper her i huset. Hele huset er blevet loppebehandlet :) Behandlingen har en effektiv tid på 7 mdr. (husets).

Jeg har ikke i sinde at give kattene en loppekur før jeg ser en loppe, men så er jeg der også lige på stedet.

 

Skal lige siges at tre af mine katte er fritløbere, resten har kun adgang til løbegård.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har set flere tilfælde af lopper hos indendørskatte, så det er ikke en garanti ;)

 

Det er heller ikke en garanti at give dem en loppekur, slet ikke hvis det gøres for ofte :)

 

Men det er med lopper som med så meget andet, det er også muligt for os selv at slæbe det med hjem, hvis man lige snakker med en fremmed kat som har det/dem :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er heller ikke en garanti at give dem en loppekur, slet ikke hvis det gøres for ofte :)

 

Men det er med lopper som med så meget andet, det er også muligt for os selv at slæbe det med hjem, hvis man lige snakker med en fremmed kat som har det/dem :)

 

Hver sin mening ;) For mig er det bedre at forebygge end at helbrede. Men forholdene og klimaet i Danmark er også anderledes end her i Frankrig hvor vi tit har milde vintre og derfor mere "utøj".

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...