Hop til indhold

Ofelia er gået i fødsel


O´ernes mor

Recommended Posts

Har kunnet mærke her til aften at hun var mere tryghedssøgende og lidt rastløs. Der kom en lille smule væske fra en af patterne og så vidste jeg at jeg ikke ville kunne falde i søvn i nat. Så vi linede op med strikketøjet, tv2 sputnik og en kande te. Ofelia har hele aftenen indtil nu ligget foran mit keyboard og holdt om min ene arm mens hun har rystet. Hun har dog spundet højere end en kaffemaskine der trænger til afkalkning, så tror ikke veerne er så stærke endnu. Hun har en lille bitte vandbobbel ud af skridtet, men den er blevet lidt mindre da jeg ikke engang kan gå på wc uden hun skal med. Ved ikke hvorfor mine hunkatte mener de skal føde på skødet af mig. Jeg har lagt et håndklæde til hende i kærestens kontorstol, men nej hun skal ligge foran tastaturet med hovedet på min arm. Så nu er jeg spændt på om jeg kan få hende til at lægge sig på stolen når vi kommer tættere på, eller jeg skal gribe :)

 

Fortsættelse følger!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har været vågne hele natten - altså Ofelia og jeg. Hun har været meget klistrende og har skulle hænge på mig hele tiden. Har måtte tørre musemåtte af flere gange for slim da hun insterede på at ville ligge der med rumpen. Nu har hun endelig fået presseveer, men det er snart 30 min siden hun rigtig har haft veer. Det eneste der er at se bagi er noget der ligner en masse navlesnor. Så nu er jeg jo bekymret. Hun vil meget meget gerne kæle og vil ikke være alene. Hun vasker sig grundigt hele tiden, men det virker lidt som om presseveerne er gået i stå.

Jeg kan mærke liv i maven, så det beroliger mig og hun trækker vejret stødvist, som hun har gjort flere gange i nat, så der sker et eller andet.

Men desværre ingen killinger endnu :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. Hun er begyndt at gå lidt rundt og der sidder stadig noget og hænger lidt ud fra skedeåbningen. Er godt nok ved at være lidt urolig for hende, men har været inde på flere forummer med katteavlere og de siger at så længe hun ikke viser tegn på at dr er noget i vejen og opfører sig normalt, så skal jeg ikke være urolig. Der er flere der siger der sagtens kan gå hele og halve døgn.

Synes bare det der navlestreng - hvis det er det - er underligt at det kommer først. Har jeg aldrig oplevet før.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har snakket med en dyrlæge og hun sagde at det ikke var normalt, men det var heller ikke noget der var farligt på nuværende tidspunkt og det var sket før. Jeg skulle holde øje med hende og kontakte dem igen om nogen timer så vi kunne finde ud af om hun skulle ned og kigges på.

Hun mente ikke der var noget alarmerende ved det nu, da Ofelia virker til at have det helt fint og der ikke er blødninger der ikke skal være der. Py ha så blev jeg lidt mere rolig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det på med tudefjæset. Vi har ringet til dyrlægen igen da der stadig ikke er sket noget og de siger hun skal have kejsersnit. Fik at vide vi skulle komme med hende asap da hun eller kunne dø af det hvis der gik meget længere.

Så jeg har tudende ringet rundt og skaffet en bil og fået lånt penge af min dejlige bror. Er totalt forgrædt nu og meget meget bange for hvordan det kommer til at gå...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det endelige resultat er blevet at vi ikke skal have killinger i denne omgang alligevel. Ofelia røg til akut kejsersnit og det viste sig at det jeg troede var navlesnoren, var killingens tarme. Hun havde presset så meget at den var gået i stykker :´(

Dyrlægen sagde at det så ud som om der var endnu en tom fosterhinde, men alt er søgt igennem og der ligger ingen killinger nogen steder.

Men nu er hun steriliseret og øremærket og i morgen bliver Oswald kastreret.

 

En meget sørgelig udgang og først troede dyrlægen ikke hun stod til at redde, fordi han troede det var hendes egne tarme. Så der har været mange følelser oppe at vende i dag.

Har kun småsovet i to timer de sidste 1½ døgn efterhånden, så nu vil jeg have en lille lur - hvis jeg da overhovedet kan falde i søvn - før vi skal hente hende kl 21.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har købt en skærm til hende da jeg var inde med Oswald. Kæresten har siddet oppe hele natten for at holde øje med hende. Så vi passer MEGET på hende :)

 

IMAG0164.jpgHer ligger den lille pige og sover. Hun er meget træt, men spiser og drikker fint. Hun vil ikke være alene, så vi er stadig nødt til at skiftes til at være ved hende. Nu ligger hende og kæresten på hver sin sofa og knalder brikker.

Jeg skal ud efter Oswald om en lille times tid, så det bliver dyrehospital her i weekenden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for al jeres støtte og for at glæde jer sammen med mig, både til at killingerne skulle komme og så senere da det ikke skulle ske, at vi fik lov til at beholde vores lille pige. Det varmer :)

Hun har det rigtig godt nu. Hun er blevet MEGET mor og far syg. Hun vil slet ikke være alene på noget tidspunkt og går vi begge, har vi en kat der dissideret vræler og skriger efter os, så det kan høres langt væk. Har vi bare skulle ud og gå aftentur, er hun kommet med på maven under jakken. Der sidder hun så helt afslappet og kigger ud eller lægger sig med hovedet i ærmet i jakken og putter. Så vi har fået taskekat.

I dag og i går er hun dog begyndt at ville være på terrassen alene i mere end 5 min. Men høre hun os bevæge os rundt herinde er hun der som en mis ;)

Så alt i alt går det rigtig rigtig godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var dog skrækkelig at læse, men gudskelov at søde Ofelia blev reddet!! Ej jeg får seriøst helt ondt i maven, når jeg læser denne historie.... :(

 

Sender dig og Ofelia en masse gode tænker....

 

Ja det var ikke særlig sjovt. Heldigvis at katte ikke tænker som os. Så havde vi da fået en stor ekstra udgift til psykologhjælp.

Tak for de gode tanker :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...