Hop til indhold

Ormepiller


Bornholmeren

Recommended Posts

Min ene kat brækkede en ulækker spole orm op... jeg har lige været til dyrlægen efter ormepiller...

Han fortalte at de fleste katte har orm og at det normalt ikke er noget problem da deres imunforsvar holder det nede, kun killinger kan få problemer...

 

Disse piller - Milbemax - er virkelig dyre... jeg kan se at man kan købe dem på nettet i udlandet... Har nogen af jer prøvet det..?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var da noget sjovt noget af dyrlægen at sige... Det har min godt nok aldrig sagt....

Pillerne er dyre, men de virker.. Har aldrig prøvet at købe dem i udlandet...

Det dyre ved dem er jo udleveringsgebyret. Kan du ikke få 2-3 piller, på een gang, så har du til et stykke tid.

Vejer de under fire kilo skal de jo kun have en halv.

 

Skal lige siges jeg har oplevet en kat, godt nok en killing, blive ædt op af orm, indefra, og det er altså ikke noget kønt syn.

Da jeg fik Frede og Misser hjem røg der også orm ud af dem fra begge ender.. Det er virkelig klamt.

Så det kan da ikke være særlig sundt....

Link til kommentar
Del på andre sites

Dyrlægen sagde også at jeg kun skulle behandle den kat som havde orm, så jeg tror jeg gemmer de andre piller :)

 

Okay, men ja pillerne er meget dyre. Tror også det er grunden til at mange katte ikke får dem.

 

Mange giver heller ikke killinger ormekur, hvilket de skal have to gange inden de 12uger.

Det er i hvert fald bedst. Og så slipper man også for at opleve dem blive ædt op af orm...

Jeg havde en plejekilling på et tidspunkt, kun 5 uger gammel, som skulle have ormekur 6gange før jeg fik gjort kål på ormene. Et rent helvede...

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine får også, jeg gir dem fast 1-2 gange om året pga. at de løber ude og fanger mus og fugle, som er fyldt m. orm..

 

Og de kan jo smitte hinanden.

 

Har heller ikke prøvede udlandet, men jeg hørte engang :D (vist nok) at dem til mennesker er de samme og noget billiger..

Du kunne jo prøve at høre på apoteket.. Men husk, der er forskellige orm (bl.a spoleorm oa.) og man skal have dem der tager det hele..

 

kh.

Redigeret af Tina Nilsson
Link til kommentar
Del på andre sites

Mine får også, jeg gir dem fast 1-2 gange om året pga. at de løber ude og fanger mus og fugle, som er fyldt m. orm..

 

Og de kan jo smitte hinanden.

 

Har heller ikke prøvede udlandet, men jeg hørte engang :D (vist nok) at dem til mennesker er de samme og noget billiger..

Du kunne jo prøve at høre på apoteket.. Men husk, der er forskellige orm (bl.a spoleorm oa.) og man skal have dem der tager det hele..

 

kh.

Jeg tør ikke give dem menneskepiller... der er jo stor forskel på vægten og tænk hvis min kat døde af dem - så ville jeg aldrig tilgive mig selv... Jeg mener nu heller ikke man kan få dem uden recept...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tør ikke give dem menneskepiller... der er jo stor forskel på vægten og tænk hvis min kat døde af dem - så ville jeg aldrig tilgive mig selv... Jeg mener nu heller ikke man kan få dem uden recept...

 

Nej nej.. selvfølgelig ikke, men man kunne jo godt spørge, både dyrlæge og apoteket, det kunne jo være at man kunne.. :D

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...

Prisen på ormepiler er efter min mening uforholdsmæssig høj. Vi er jo nødt til at købe dem, for ikke at vore dyr skal lide.

4 Ormepiller til kat koster hos dyrehospitalet i Snertinge 350 kr. Det er så incl. en regning på 48 kr. for at række den ca. 0.3 gram tunge æske over disken.

Prisen pr. gram ormepille kr. 1562,50 ( 350 kr. for 224 milligram).

Det giver en pris pr. Kilogram på kr. 1.562.500,- ( 1 million femhundrede to og trestusinde femhundrede kroner)

Det er 5,692 gange højere end prisen for 24 karat Guld, der til sammenligning koster 274.500 kr. pr Kilogram (Dagspris 19/11/2011)

Skal denne pille sendes, koster frimærket 7 kr. Hertil kommer en regning for kuverten på 33 kr.

Det er da billigt, ikke sandt ? Så kan man stå dér og se dumglad ud når man betaler, og den lange næse ligger hen ad disken.

224 milligram 24 Karat Guld koster 61 kr. og 51 ører.

224 milligram ormepiller koster 350 kr

Der er store penge at tjene på sygdom.

Link til kommentar
Del på andre sites

Prisen på ormepiler er efter min mening uforholdsmæssig høj. Vi er jo nødt til at købe dem, for ikke at vore dyr skal lide.

4 Ormepiller til kat koster hos dyrehospitalet i Snertinge 350 kr. Det er så incl. en regning på 48 kr. for at række den ca. 0.3 gram tunge æske over disken.

Prisen pr. gram ormepille kr. 1562,50 ( 350 kr. for 224 milligram).

Det giver en pris pr. Kilogram på kr. 1.562.500,- ( 1 million femhundrede to og trestusinde femhundrede kroner)

Det er 5,692 gange højere end prisen for 24 karat Guld, der til sammenligning koster 274.500 kr. pr Kilogram (Dagspris 19/11/2011)

Skal denne pille sendes, koster frimærket 7 kr. Hertil kommer en regning for kuverten på 33 kr.

Det er da billigt, ikke sandt ? Så kan man stå dér og se dumglad ud når man betaler, og den lange næse ligger hen ad disken.

224 milligram 24 Karat Guld koster 61 kr. og 51 ører.

224 milligram ormepiller koster 350 kr

Der er store penge at tjene på sygdom.

Meget enig, men der er lissom ikke nogle alternativer :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Meget enig, men der er lissom ikke nogle alternativer :(

 

Nej, desværre.

Jeg må jo lige passe på at jeg ikke hænger dyrehospitalet ud for de høje priser.

Dyrehospitalet må ikke tjene på medicin, men gerne lægge et gebyr på for at række varen over disken.

Så det er jo producenten, Novartis, der kan tage æren for prisen.

Ormepillerne er jo steget til omtrent det dobbelte inden for kort tid. Årsagen hertil er at dyreklinikkerne købte pillerne i større pakker, og brød pakkerne.

Det må de ikke længere. Så enten går det ud over katte-ejerens økonomi, eller også er det kattens velfærd der står for skud.

Men hvis flere katte-ejere kunne blive enige om at købe sammen, ville prisen pr. pille være 45,- kr. i stedet for 87,50 pr. pille.

Snertinge Dyrehospital oplyser at en 20 stk. pakke koster omkring 900,- kr.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
Nej, desværre.

Jeg må jo lige passe på at jeg ikke hænger dyrehospitalet ud for de høje priser.

Dyrehospitalet må ikke tjene på medicin, men gerne lægge et gebyr på for at række varen over disken.

Så det er jo producenten, Novartis, der kan tage æren for prisen.

Ormepillerne er jo steget til omtrent det dobbelte inden for kort tid. Årsagen hertil er at dyreklinikkerne købte pillerne i større pakker, og brød pakkerne.

Det må de ikke længere. Så enten går det ud over katte-ejerens økonomi, eller også er det kattens velfærd der står for skud.

Men hvis flere katte-ejere kunne blive enige om at købe sammen, ville prisen pr. pille være 45,- kr. i stedet for 87,50 pr. pille.

Snertinge Dyrehospital oplyser at en 20 stk. pakke koster omkring 900,- kr.

 

Jeg gav 45,- pr. pille hos min dyrlæge, det er mange penge, men så er det jo godt kattene kun skal have dem 1-2 gange om året :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Én af grundene til at ormepiller til katte er så dyre, er bl.a. at de også virker til mennesker.

Hvis alle mennesker begynder at æde dyrene piller, så er der en masse "rigtige" menneske-piller, som pludselig ikke kan sælges mere...

Det er den forklaring jeg har fået.

 

Men vid dog, at menneske-piller ikke virker for katte. Det er kun den ene vej :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...