Hop til indhold

Katten 'masserer' vores dyne


Karina

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål som sikkert er overflødigt, men jeg vil gerne være på den sikre side. Min kærestes kat, en hankat på ca fire år, har en vane med at ’massere’ dyner, puder, tæpper etc. når han skal til at lægge sig ned. Han stikker snuden ned i dynen og masserer løs med begge poter og savler også lidt. Det tager et par minutter og så kan han lægge sig ned og slappe af.

Jeg har læst mig frem til at det kan være et levn fra dengang han fik mælk fra sin mor, at de masserer deres mors mælkekirtler inden de kan drikke. Er det i orden at han ikke har lagt den vane fra sig endnu? Jeg kan ikke umiddelbart se hvilken skade det kan gøre. Eller er det noget helt andet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Min hunkat gør det også men det er kun på mit tøj og min dyne. Aldrig har hun gjort det på min kærestes tøj eller dyne.. Hun er meget glad for at gøre det på min badekåbe;-) Hvis man kigger på hende når hun gør det så miaver hun surt og går væk fra stedet ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogle katte ælter, andre gør ikke. Det er ikke noget der er farligt eller har noget at gøre med de er understimulerede, taget for tidligt fra moderen eller nogen af alle de andre skrøner der florere derude.

De nyder det og det er dejligt for dem. At han savler er jo bare fordi han nærmest går i trance over det. Det er vel ligesom når vi får massage der er ekstra dejlig. Så får jeg ihf svært ved at styre mundvandet og må synke lidt oftere ;)

Så med mindre han ødelægger noget eller giver udtryk for han har ondt, så skal du ikke bekymre dig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...