Hop til indhold

Bekymret for Rosa


Anne

Recommended Posts

Min søde norske skovkat Rosa på 5 år har bare slet ikke været sig selv de sidste par uger! Var til dyrlæge med hende da hun pludselig ikke kunne løfte sit hoved (har tidligere skrevet om det). Han gav hende indsprøjtninger med antibiotika og smertestillende med 2 dages mellemrum, og sagde, at der godt kunne gå 14 dage inden hun var ovenpå igen. Han mente, det var et hold i nakken!

Det blev bedre med nakken efter et par dage, men nu er der gået 2 uger, og hun har bare været så trist. Jeg kan ikke rigtig få hende til at spinde, hun ligger bare det meste af tiden (gerne hos os), hun går kun nødigt rundt, vil ikke ud selvom vejret er fint OG (det værste) hun spiser næsten ingenting! Er blevet så tynd:-(

Hvis hun havde smerter, ville hun så ikke beklage sig? Eller ville undgå at vi rørte ved hende? Jeg har ingen ide om, hvad der kan være sket med hende eller hvorfor hun er så passiv!????

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bor i Vejle. Har brugt dyrlæge Pedersen, hvis du kender ham!?

Dyrlægen mente ikke, at der var nogle brud! Og katten virker ikke umiddelbart til at have "hold i nakken" mere! Men et eller andet er da stadig helt galt:-(

Jeg har aldrig hørt om dyre-kiropraktor! Er det noget du har prøvet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Min søde norske skovkat Rosa på 5 år har bare slet ikke været sig selv de sidste par uger! Var til dyrlæge med hende da hun pludselig ikke kunne løfte sit hoved (har tidligere skrevet om det). Han gav hende indsprøjtninger med antibiotika og smertestillende med 2 dages mellemrum, og sagde, at der godt kunne gå 14 dage inden hun var ovenpå igen. Han mente, det var et hold i nakken!

Det blev bedre med nakken efter et par dage, men nu er der gået 2 uger, og hun har bare været så trist. Jeg kan ikke rigtig få hende til at spinde, hun ligger bare det meste af tiden (gerne hos os), hun går kun nødigt rundt, vil ikke ud selvom vejret er fint OG (det værste) hun spiser næsten ingenting! Er blevet så tynd:-(

Hvis hun havde smerter, ville hun så ikke beklage sig? Eller ville undgå at vi rørte ved hende? Jeg har ingen ide om, hvad der kan være sket med hende eller hvorfor hun er så passiv!????

 

Kære Anne, skynd dig lidt og få hende til en anden dyrlæge, hvor bor I? Min dyrlæge holder meget af og har rigtig go erfaring m. katte..

 

Jeg er nok ikke den rette til at dømme.. MEN, jeg syntes det lyder mærkeligt at jeres dyrlæge mente "hold i nakken", som Jeg tror I ville kunne mærke på hende, på en lidt "anden" måde, end at hun bare ligger "stille og pasivt" hen.. Det er jo ikke sikkert jeg har ret, men hvis dyr har smerte, skulle man da mene at de bliver "irriteret, umedgørlige, agrasive.. og ville give lyd.. men det kan også være mund og tænder.. Eller alt mulig andet.

 

Se at kom til en anden dyrlæge.. :)

 

Mkh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bor i Vejle. Har brugt dyrlæge Pedersen, hvis du kender ham!?

Dyrlægen mente ikke, at der var nogle brud! Og katten virker ikke umiddelbart til at have "hold i nakken" mere! Men et eller andet er da stadig helt galt:-(

Jeg har aldrig hørt om dyre-kiropraktor! Er det noget du har prøvet?

 

 

 

Jeg bor på Sjælland, så jeg kender ikke dyrlægerne i Vejle...

Ja, jeg har god erfaring med dyrekiropraktorer:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...