Hop til indhold

spørgsmål om pels :D


Chris90

Recommended Posts

hey

jeg har en dejlig mis på næsten 6 år, hendes pels er dejlig blød (virkelig rigtig meget blød) og har altid været det, meeeen den er gået hen og blevet en del elektrisk, hvilket jo sikkert er pga vejret ligesom ved f.eks mig selv.. nå men er der nogle ting man kan gøre for at det ikke giver stød når man aer den her mega kælne kat? (ikke så sjovt at putte med en kat man får stød af og som er rigtig elektrisk)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har kun Bella herhjemme som giver stød, altså medmindre det egentlig er mig....

Det er kun når jeg vil kæle med hende ude i køkkenet (mystisk), er det inde i stuen eller i soveværelset er der intet...

 

Jeg får også flest stød i stuen foran brændeovnen... Måske har det noget med gulbelægningen at gøre..??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Pels/tørt hår bliver elektrisk af tør luft som for eksempel forårsages af frost og kulde, derfor bliver vores eget hår elektrisk om vinteren. En brændeovn, eller andre varmekilder, er også med til at forstærke det. En helt teknisk tilgang til det vil være at gå på et fugtigt underlag eller røre ved en furtig vindueskarm imens du står på gulvet da det vil aflede spændingen. Kunststof har den modsatte effekt, det gør os mere ’elektriske’, så evt kig på hvilke materialer der er rundt omkring i boligen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pels/tørt hår bliver elektrisk af tør luft som for eksempel forårsages af frost og kulde, derfor bliver vores eget hår elektrisk om vinteren. En brændeovn, eller andre varmekilder, er også med til at forstærke det. En helt teknisk tilgang til det vil være at gå på et fugtigt underlag eller røre ved en furtig vindueskarm imens du står på gulvet da det vil aflede spændingen. Kunststof har den modsatte effekt, det gør os mere ’elektriske’, så evt kig på hvilke materialer der er rundt omkring i boligen.

 

Super :)

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...