Hop til indhold

Underlig hovedholdning


Anne

Recommended Posts

Hej! Jeg er virkelig bekymret for min 5 år gamle kat. Hun blev igår pludselig underlig - holder sit hoved helt nedad, og er utroligt passiv. Jeg kan godt røre hende overalt uden hun klager sig, men hun ligger bare hele tiden. Vil ikke spise, men gerne drikke hvis jeg stiller vand lige foran hende. Var til dyrelæge igår, som ikke umiddelbart mente der var noget brækket, men måske noget hold i nakken! Han gav hende noget smertestillende og bad os se på i et par dage! Hun har det bare endnu ringere idag, kan ikke rigtig gå rundt, hviler sig op ad vægge og døre eller lægger sig med hovedet ned i gulvet! Jeg kan godt dreje hendes hoved opad, men hun holder det selv nedad - kigger ikke op! Har nogen prøvet noget tilsvarende?????

Link til kommentar
Del på andre sites

Uha det lyder ikke godt :(

Det er også bekymrende at hun ikke spiser, katte kan ikke tåle at undvære mad mere end 4-5 dage, så begynder deres organer at tage skade... Jeg ville prøve at få noget i hende med en sprøjte... Man kan få noget proteinpulver til dyr, det er det bedste... men engang en af mine var syg og jeg ikke vidste det med proteinpulver, sprøtede jeg piskefløde ned i halsen på hende... Dyrlægen sagde til mig at hun ikke kunne bruge piskefløde til meget - nej det kan da godt være, men i det mindste fik hun lidt kalorier og maven fik lidt ned...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Anne, jeg er også kedaf at høre din kat har det skidt :(

 

Jeg ville prøve en ny dyrlæge og helst en der er go m. Katte, eller ring der op igen og fortæl hvor skidt hun har det.. Kræv en ordenlig undersøgelse..

Nu v. Jeg ikke hvor i landet du bor, men i københavn er der jo landbohøjskolen m. Døgnåben.. Hun kan jo fejle så mange forskellige ting..

 

Jeg har det bare sådan, at jo længre tid der går, jo værre kan hun få det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt du lige skiver om dyrlæge Pedersen Zika, for det er ham vi bruger:-) Han er min "næsten" nabo:-) Jeg har lige været henne hos ham med Rosa igen idag, han mener stadig det er et hold i nakken, og han gav hende endnu en indsprøjtning med smertestillende og antibiotika! Jeg synes faktisk, hun har det en anelse bedre her i eftermiddag! Dyrlægen beroligede mig med, at det godt kan vare op til 14 dage inden hun er helt ovenpå igen! Håber det passer........:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde på et tidspunkt en killing, som ikke rigtigt kunne holde sit hoved oprejst...

Det var af mavesmerter. Han nægtede at spise noget som helst - (ca. 3 uger gammel), blev dog enig med dyrlægen om en aflivning, da han ikke havde nogen mor til at forsørge ham.

 

Jeg vil undersøge hende for mavesmerter, måske hun har spist noget hun ikke kan tåle? Det kan påvirke dem rigtig meget, ligesom på os.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Det er præcis det samme med vores kat - det startede i dag (26/4) og vi forstår heller ikke hvad der sker - men det er da slet ikke hold i nakken! Den virkede sådan efter at være kommet ind i eftermiddags efter en løbetur. Var bestemt ikke sådan før. Gad vide om nogen ved noget her?

Den holder hovedet lidt på skrå nedad og drikker ikke - ligger sig på siden udstrakt på gulvet i stedet for på dens tæpper, puden og putter sig ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hvordan går det med katten? Nu ved jeg jo ikke præcis hvordan din kat holder hovedet, men kalium mangel hos kat gør at de ligesom "taber hovedet". Altså de kan simpelthen ikke holde det oppe. Hvis det er kalium mangel giver dyrlægen en kalium injektion. Og så skal man så derefter se på årsagen til at katten pludselig mangler kalium.

Ellers kan ændret hovedholdning skyldes problemer i det indre øre. Her vil man bare oftest se skæv hovedholdning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores kat er rask igen. Vi tog til dyrelæge, han mente det godt kunne være mellemørebetændelse (foreslog vi selv efter læsning om symptomer), pga. øremider, der gjorde den så syg. Den var da også ramt af det, da vi kom ind i klinikken gik den hen og lagde sig ved døren i stedet for at snuse rundt, meget usædvanligt for vores unge kat. Vi fik antibiotika sprøjte, smertestillende sprøjte, 1 uges pennicillin piller, ørerensning og 1 uges øredråber. Det hjalp - den blev rask på under 1 uge og det kostede 560,- ... det var da billigt synes vi og katten er så god som ny :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...