Hop til indhold

Mine killinger passer ikke sammen :-(


Katlizh

Recommended Posts

Det tror jeg i hvert fald ikke. Det er en hun og en han der kommer fra samme kuld. De er begge vidunderlige men på hver deres måde.

Hannen er super kontaktsøgende og enten enorm legesyg eller enorm kælen. Han vil have opmærksomhed hele tiden næsten.

Hunnen er mere tilbagelænet, hvis man kan sige det sådan. Hun har oftere brug for at være for sig selv og gå på opdagelse uden der kommer nogen og forstyrer hende. Hun kan skam også være kælen, og hopper op til mig når hun vil have lidt kærlighed. Også legesyg, men går mere forsigtigt til værks, i modsætning til hannen der er meget vild i det. Hun bliver tit ''overfaldet'' når hun bare ligger og slapper af, og jeg kan se hun ikke har lyst til at lege. Så piver hun og siger nærmest '' hjælp mig,'' så jeg er tit henne og fjerne hannen så hun kan få fred. Jeg synes også han er hård imod hende i forhold til hvordan hun leger med ham.

 

Jeg tror hun er ved at være træt af han og jeg synes også det er synd for hende.

Jeg har lagt mærke til at hun virker mindre usikker og meget hellere vil kæles med når hannen sover. Det kan hænge sammen med, at han prøver at få al opmærksomheden når de begge er vågne.

 

Jeg har brug for råd, for jeg er meget usikker på om de trives sammen.

Det tror jeg ikke selv de gør.

Så spørgsmålet er om jeg skal sælge den ene og anskaffe mig en ny killing der vil passe godt sammen med den jeg har.

Link til kommentar
Del på andre sites

den beslutning forstår jeg ikke.

 

for det første, er de begge blevet neutraliseret?

for det andet, leger du nok med hannen? altså min han kan som nu er 7 mdr, han kan også virkelig blive en bisse hvis han ikke bliver leget med

for det 3. der er jo ikke blod eller totter når de kommer op og toppes.

 

OG han killinger og hun killinger leger meget forskelligt..

 

Det er selvfølgelig din beslutning men jeg syntes det er lidt dumt, de er kun 13 uger.. meget kan nå at ske endnu.

Hvis man foreksempel sætter 2 killinger sammen kan der gå op til 1 år eller mere før de funker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil også gerne have dem neutralitet! Men min dyrlæge siger de er alt for unge.

 

 

Så skifter man dyrlæge..

Her i huset bliver de neutraliseret når de er 12 uger - det er ikke noget problem.

Min dyrlæge har den regel at de skal veje 1kg, deruder mener han de bliver alt for små og det er for risikabelt med narkosen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære Katlizh

 

Fortvivl ikke og gør ikke noget overilet.

Jeg har som dig også et søskende par en han og en hun kat, de bliver 2 år her til 1 april. To skønne katte og med hver deres personlighed. De har fra helt små killinger taget deres daglige dyster, slåskampe som jeg som regel nyder at se på. De skal jo afprøve kræfter det er deres natur. Det kan godt være at det ender med at min hunkat,( som har det mest agressive temperament) hvæser og slår med halen og er godt og grundig arrig, men det er jo kun en leg om at afprøve kræfter og senere er de jo verdens bedste venner. De har så meget glæde af hinanden ligger ofte sammen, vasker hinanden og kan overhovedet ikke undvære hinanden.

Derfor skriver jeg dette til dig, det ville være så frygtelig at skille 2 søskende. Så lad dem tage deres dyster sammen det er med dem lige som menneske søskende de afprøver grænser og jeg er sikker på at det kun er naturligt adfærd hos katte.

Mine 2 befinder sig mere end dejligt sammen, selvom de afprøver grænser er de verdens bedste venner.

 

Kærlig hilsen Lillian

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har besluttet at beholde dem begge :-)

Selvom deres leg nogen gange kan se voldsom ud, så tror jeg også de er gode venner. De sover f.eks. tit sammen.

Mange tak for jeres beskeder. De har hjulpet :-)

Det var nok den mest fornuftige beslutning du kunne tage. De skal have lov til at udvikle sig og finde sig til rette. I dyreverden vil der altid være hierarki, og det skal man som menneske ikke prøve at ændre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...