Hop til indhold

Kat, spis din egen mad!


Katlizh

Recommended Posts

Hej :-)

 

Jeg er ved at flytte i lejlighed for mig selv og har planlagt at jeg skal have et par killinger (som indekatte).

Hjemme ved mine forældre har vi flere gange haft katte. Det eneste som virkelig var et problem med dem var, at de ville spise vores mad. Når vi sad og spiste ved køkkenbordet eller stueb

ordet ville kattene prøve igen, igen og igen på at komme op og gnaske i maden, også selvom de lige havde spist. Det var umuligt at have mad stående fremme nogen steder.

 

Er der noget at gøre ved det? Eller er det bare kattens natur og ikke til at ændre?

Jeg ville blive lykkelig hvis jeg kunne få mine katte til at være lige glad med min mad. Så ville det også blive meget nemmere at have gæster.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kattene skal aldrig have mad ved bordet. I starten tiggede min kat også, når vi spiste, men det gør han slet ikke mere. Når han får noget mad, så ved han godt at det kun foregår i hans madskål og ingen andre steder. Så det vil sige, at katten skal genes væk, hver gang han er i nærheden af noget mad. Det kan tage måneder for dem at lære. Så tålmodighed er du nødt til at væbne dig med. Du er nødt til at være mere stædig end kattene, og det i sig selv kan være svært, for katte er meget stædige.

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig med Peter :)

 

Det kan sagtens tage flere måneder.

Her kan vi sagtens have mad stående på bordet uden kattene spiser af det, de har nemlig lært at når der er mad på bordet må de ikke være der... Dog kan de godt lige glemme det til tider, og der behøver jeg blot nævne deres navn og de sætter sig pænt på stolen igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde en gammel kat som var fuldstændig fikseret af mad, jeg kunne aldrig gå to skridt fra en tallerken og han var der på pletten - han var totalt ligeglad med alt bare han kunne komme til at spise... han var ekstrem overvægtig da jeg fik ham... der var bare ikke noget at gøre..

 

Nu har jeg fire andre katte og de er ikke helt så slemme, men jeg ville dog aldrig kunne forlade et rum med mad i, uden de på et tidspunkt ville snaske i det... jeg har vænnet mig til at det er sådan og har aldrig mad stående fremme :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. Det hjalp :-)

 

Forresten...min far bliver ved med at fortælle mig, at jeg for alt i verden ikke må købe killinger nu. Han siger at de killinger som man kan få nu er noget ''skravl,'' at de meget let bliver syge og bare ikke er lige så gode som de killinger om sommeren. Vrøvler han bare eller?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. Det hjalp :-)

 

Forresten...min far bliver ved med at fortælle mig, at jeg for alt i verden ikke må købe killinger nu. Han siger at de killinger som man kan få nu er noget ''skravl,'' at de meget let bliver syge og bare ikke er lige så gode som de killinger om sommeren. Vrøvler han bare eller?

Han vrøvler... du køber vel killingen et sted hvor den er blevet passet ordenligt indendøre... Hvis det havde været en vildkat som havde fået killinger udenfor ville de nok have været lidt påvirkede af årstiden, men det er det jo ikke...

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. Det hjalp :-)

 

Forresten...min far bliver ved med at fortælle mig, at jeg for alt i verden ikke må købe killinger nu. Han siger at de killinger som man kan få nu er noget ''skravl,'' at de meget let bliver syge og bare ikke er lige så gode som de killinger om sommeren. Vrøvler han bare eller?

 

 

Enig med Bornholmeren, sikke noget vrøvl :)

Herhjemme er de to killinger ski ret livlige og fejler absolut intet - altså de to der er til salg :P

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...