Hop til indhold

Neutralisering


Rag-Duchesse

Recommended Posts

jeg blev lige inspireret til et spørgsmål da jeg havde læst det med sterilisering.. jeg skriver ikke dette for at skræmme nogen, da der sikker er 1/10000000 gange det sker.. har i nogensinde hørt om eller oplevet at en kat var allergisk overfor narkosen og derfor ikke kunne/ havde meget svært ved at vågne op bagefter? Da nova blev steriliseret var hun over 24 timer om at komme helt ud af narkosen - hun fik 2 "opkviknings-sprøjter" og alligevel var hun på ca 15 time stadig så langt væk at hendes øjne var åbne og hun ik lukkede dem når man stak fingrene hen til dem, og hvis man klemte hendes hale hårdt var der heller ingen reaktion. Hun blev tjekket på reaktionen hver halve time og pakket ind i varme håndklæder og gnubbet varme i for at få forbrændingen op.. har i hørt om det før? jeg har fået at vide der findes to typer for narkose man giver... mon de har i journalen hvilken slags det var nova fik? nå ja, det blev vist mere reflektioner over oplevelsen end så meget andet...

Link til kommentar
Del på andre sites

Duchesse blev steriliseret i går, og er kommet sig fuldstændig efter operationen. Thank God, jeg ikke nåede at læse din besked med Nova. Stakkels kat. Hvordan har hun det nu?????

 

Vi valgte at få foretaget en blodprøve af hende inden, så hvis hun var svag i lever eller lign, ville der blive taget særlige forbehold. Vi ville helst være på den sikre side, da hun er vores et og alt.

Jeg ved at den nakose Duchesse fik trænger ud gennem milten. Og når nakosen trækker derned af, kan de opleve pludselig at være i en form for nakose igen.

 

Vi havde Duchesse pakker ind i tæpper og varmede hende med kropsvarme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Duchesse blev steriliseret i går, og er kommet sig fuldstændig efter operationen. Thank God, jeg ikke nåede at læse din besked med Nova. Stakkels kat. Hvordan har hun det nu?????

 

Vi valgte at få foretaget en blodprøve af hende inden, så hvis hun var svag i lever eller lign, ville der blive taget særlige forbehold. Vi ville helst være på den sikre side, da hun er vores et og alt.

Jeg ved at den nakose Duchesse fik trænger ud gennem milten. Og når nakosen trækker derned af, kan de opleve pludselig at være i en form for nakose igen.

 

Vi havde Duchesse pakker ind i tæpper og varmede hende med kropsvarme.

 

Jamen hun har det såment godt nu - det er 9 måneder siden det skete, men jeg tænker stadig på det. Hun er dog seriøst angst for dyrelægen nu. jeg er glad for det gik godt med Duchesse.. :) ønsker ingen skal opleve det som nova (og jeg) måtte igennem..

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt at høre at Duchesse kom godt igennem. Man er altid nervøs når nogen man holder af skal igennem sådan et indgreb.

Da vi fik Gucci steriliseret var de heldigvis mig der var nede med hende. Kæresten var så nervøs at jeg ikke er sikker på at han ville have afleveret hende til dyrlægen hehe.

Og han insisterede på at bære hende hele vejen hjem bagefter. Hun var heldigvis allerede rimeligt frisk da vi fik hende med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg elsker bare, når folk er så aktive :) .

 

Har dog lige et spørgsmål. Duchesse, den lille skid, har fundet enden af syningen og har fået bidt lidt i den.

Det ser dog ikke sprækket ud, men nu er hun nødt til at gå med skærm , hvilket jeg synes er så sørgeligt.

 

Hun bider rimelig hårdt til og vi synes måske hun er en smule hævet.

Vi ønsker dog heller ikke at tage til dyrlægen og betale dyre domme, da vi i øjeblikket satser på et rækkehus, samt en ven til Duchesse, hvis dette bliver muligt. Hvad skal vi gøre??? :) .

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 months later...

Narkose-problemer:

Nogen af mine vågner- går i sovemode- vågner etc. Det er temmelig ubehageligt at opleve. De andre sejler bare ud i madskålen- og tilbage i kassen.

Nu får jeg mine hjem "sovende", men da Malle lavede det stunt, jeg troede, hun var død! Et par af hendes afkom er også sådan- vågne og så helt væk. De er desuden betydeligt længere om at komme sig oven på narkosen, og nå til de "fulde sømændsstadiet". De er som regel først friske ved - 8-9 tiden om aftenen, hvor de andre er ved 14-16 tiden. Hvor de er kommet ind ved 8-tiden om morgenen.

 

Jeg får som regel ordnet 2 ad gangen. Pølse er normal, Pind vågner tidligt. Derfor er lammeskind godt, det hjælper dem med at holde varmen, og de ælter i det, så det virker beroligende.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...