Hop til indhold

Indhegning - lille have


Druen0

Recommended Posts

Jeg tror vi afslutter debatten Peter. Som jeg har sagt tidligere kan jeg sagtens følge dig og jeg er også enig, men som jeg har sagt tidligere må man nogengange gøre det der er bedst for katten i forhold til en selv.Man kan opveje for og imod på mange måder, og jeg kan godt forstå du mener som du gør. Jeg ser bare også en mulighed i denne jeg har valgt nu til min kat, og så skal jeg aldrig være bange for at nogle bliver sure på mig og min kat. Jeg viser hensyn.

 

Jeg synes da helt sikkert bare at du skal fortsætte med den stil du køre ved at have kat og hvis du mener din kat trives bedre sådan. Men nu kender du en anden måde at holde kat på og kender mine argumenter for det.

 

Jeg kan sagtens forstå, at man vil holde sig inde for lovens grænser, og har man nogle irreterende og ikke katteglade naboer, så er det bedst at have indekatte, men det er som sagt ikke det bedste for katten. Som sagt, så ville den vælge at være udekat, hvis den kunne.

Link til kommentar
Del på andre sites

du skal også passe lidt på med mus. Selvfølgelig skal vi ikke overreagerer og lege hønemor, men oftest kan sådan nogle mus være fyldt med sygdomme som både kan være farlige for mennesker og katte. Derudover kan det ikke undgå at din kat kommer op og slås med andre katte og måske en dag kommer hjem med et stort sår, et halebid eller andet. Vi er for længst gået væk fra at have katte ude på savannen. For os er katten blevet præget på mennesker og som kælekat. Selvfølgelig har de deres instinkt i sig, men dette instinkt kan aktiveres på mange andre skønne måder end de får lov til at løbe frit.

 

Der er så mange ting i naturen der er farlige. Men det er altså helt natrulig mad for en kat at spise mus og fugle og absolut den mad som de har bedst af. Tørfoder er noget dyrlægen har opfundet for at tjene en masse penge, og så giver det oven i købet noget så unaturligt for en kat som tandsten. Min kat har ikke en eneste tandsten og har ALDRIG fået renset tænder. Til gengæld får han RÅT kød HVER dag og ben at gnave i en gang i mellem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Om jeg har nerver til det...det er et godt spørgsmål...umiddelbart ja. Jeg er jo opvokset med en "fritløber" og føler alt andet er unaturligt. Samtidig er jeg da blevet lidt skræmt over billedet med katten der slikker sine indvolde efter påkørsel...jeg elsker jo min kat og vil ikke have der sker den noget ondt...jeg er meget i tvivl. Tror jeg vil prøve forsigtigt med en sele i haven og tage den derfra. Se hvordan den reagerer osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

pfpeter: Hvad for noget kød giver du den? Er der ikke risiko for alt muligt med sådan noget "menneskeskabt" råt kød fra køledisken? Er meget nysgerrig efter at høre mere, da jeg aldrig har hørt om nogen der gav deres kat råt kød...på den anden side erindrer jeg en dag fra min barndom, hvor min barndomskat fik hevet en rå hakkebøf ned fra køkkenbordet til stor triumf for den :D De vil det jo gerne de kære ;)

Men hvis det er bedst for dem, hvorfor gør alle det så egentlig ikke?

Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål, er bare nysgerrig efter at lære.

Link til kommentar
Del på andre sites

pfpeter: Hvad for noget kød giver du den? Er der ikke risiko for alt muligt med sådan noget "menneskeskabt" råt kød fra køledisken? Er meget nysgerrig efter at høre mere, da jeg aldrig har hørt om nogen der gav deres kat råt kød...på den anden side erindrer jeg en dag fra min barndom, hvor min barndomskat fik hevet en rå hakkebøf ned fra køkkenbordet til stor triumf for den :D De vil det jo gerne de kære ;)

Men hvis det er bedst for dem, hvorfor gør alle det så egentlig ikke?

Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål, er bare nysgerrig efter at lære.

 

Se venligst denne tråd på http://www.katteforum.dk/showthread.php?t=1403&p=6813&posted=1#post6813

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...