Hop til indhold

Hvad skal jeg forvente?


Masen

Recommended Posts

Hej jeg har købt en hankilling 12 uger til min kæreste (vi bor sammen) og er meget spændt da hun ikke ved det.Jeg har lige et par tanker jeg gerne vil dele.Strinter/tisser han killinger over det hele?Og hvad kan jeg gøre for at forebygge dette?Ddt skal siges vi har ikke noget andet dyr så der er ikke tale om nogen form for heraki kamp..

Link til kommentar
Del på andre sites

Vis ham kattebakken mange gange de første dage... og inden længe får du ham kastreret - inden han bliver kønsmoden, så skulle der ikke blive problemer... mine hankatte har aldrig strintet inde :)

 

Jeg har kun skulle vise de fire katte jeg har haft kattebakken EN gang. Aldrig har nogen af dem gjort noget ved siden af. Den kat jeg har nu, han blev først kastreret, da han var ca. otte måneder. Han har heller ALDRIG nogensinde gjort noget uden for bakken, heller ikke strintet (indendørs). Nu er han så blevet udekat og gør langt det meste udenfor.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg undskylder lige at jeg måske lyder lidt hård i det, men har du købt en kat uden at sætte dig ind i hvad det vil sige at holde kat på forhånd?

 

Det kan godt være at jeg har misforstået, og at det kun er dét ene spørgsmål du mangler svar på, og at du udover det har forberedt dig så godt du kan. Hvis det er tilfældet må du meget undskylde. Det er bare ekstremt vigtigt at man sætter sig ind i pasning og pleje FØR man anskaffer et hvilket som helst dyr. Da jeg skulle ha kat, synes jeg ret hurtigt at jeg fandt ud af at det var anbefalet af de fleste at kastrere hankatte, men det kommer nok an på hvor man søger sine informationer henne.

 

Endnu engang: Undskyld den løftede pegefinger, hvis jeg tager fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med katten. Lige meget om den evt. ville komme til at strinte eller ej, så få dyret neutraliseret. Der er nok af uønskede katte i forvejen. En kat bliver også til megen mindre gene for jer selv og naboer, hvis den er neutraliseret. For hanner. De strinter ikke over alt og de kalder ikke på damer. Jeg har prøvet at min ene han både strintede og kaldte inden vi fik ham neutraliseret. Strinteriet stinker og den endeløse kalden er møgirriterende at høre på.

Hunkattens kalden når hun er i brunst er mindst lige så irriterende at høre på. Bare forestil dig en baby der bliver ved med at græde. Finder sådan en dreng og en pige så hinanden, larmer det også ekstremt når de parre sig eller når de bare skal se hinanden an.

Og larmende katte er der vist mange der er blevet uvenner over.

De slås heller ikke så meget og strejfer på samme måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...