Hop til indhold

Ligeglad med vand


Recommended Posts

Hej Katteforum!

 

Jeg er i den lykkelige situation at min kæreste og jeg i torsdags fik vores bette killing Preben hjem, Han er en værre gavtyv, så vi bliver nød til at være lidt efter ham hvis vores stumtjener og sofa skal overleve de små skarpe kløer ;)

Han er en MEGET kontaktsøgende bette kat - når vi putter på sofaen kan han nærmest ikke komme tæt nok på, men det er altså lidt et problem ifh til opdragelse. Han er ofte temmelig kold når det kommer til at få et vandsprøjt (vi bruger en forstøver) og reagerer ikke rigtigt. Tror bare han synes det er lidt irriterende :cool:

 

Hvad kan vi gøre i stedet for? Han får et skarpt "nej" når han gør noget forkert, og så fjerne vi ham - men det påvirker heller ikke rigtigt. Det skal lige siges at han er indekat, han har aldrig været udenfor og viser heller ingen interesse for hoveddøren.

 

Håber i kan hjælpe os :)IMG_4480.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fik selv en lille killing igår :)

 

Altså killinger de er frække, og du må regne med at en kat ikke dressere sig lige med det samme ;-)

Når min lille mis gør noget han ikke må, så siger vi bestemt "nej" og tager ham væk (lige som jer) Også distrahere vi ham med noget andet, så han får tankerne på noget andet.

 

Om det så virker 100% kan jeg ikke sige da vi kun har haft ham i 1 døgn, men indtil videre har han ikke gået tilbage. (men han har heller ikke været alene endnu)

 

Det kan også være han har forstået det, men gør det af ren og skær kedsomhed. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Han er kun en lille baby, sprøjt ikke vand på ham, han ved jo ikke bedre... jeg har aldrig brugt andet en et "nej" og alle mine katte opføre sig fint.. I må regne med at der sker småuheld i nærheden af en killing, det følger med..!

 

Jeg er helt enig med Bornholmeren, du har jo nærmest lige fået den, den er jo ikke blevet "opdraget" før, og killinger er jo bare små ballade mager der fylder ens hjerte med glæde :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...