Hop til indhold

har jeres katte/kat altid adgang til mad?


christina1981

Recommended Posts

Bare nysgerrighed. Her sørger jeg altid for hans skål er fuld af tørkost nu royal canin, han råæder ikke gør bare ud og tar sig en bid mad her og der :) gjorde jeg også med min 1 kat for mange år siden. Gjorde det også med missemor som lige er død, lige da jeg fandt hende var hun meget tynd meget sulten og gravid, hun råspiste et par dage og så gik det op for hende maden ikke forsvandt nogen steder og var nem tilgængelig hele tiden, lige indtil jeg fik en killing og hun fik smag for killingefoder ;) er nu begyndt som snack indimellem i stedet for vådfoder som alligevel bare er nærmest rent vand, at give kød kyllingelår, hakket oksekød, fisk osv hvilket han er meget mere interesseret i end vådfoder. Han er så også den eneste kat jeg har haft der har vist interesse for råt kød allerede inden han fik lov at smage han er 3/4 maine coon hans mor mc/huskat ligner mest mc far mc med stambog ved ikke om der er en sammenhæng med race?? Han er den eneste kat jeg har haft der ikke er ægte husmis ;)

miav chrisstina

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare nysgerrighed. Her sørger jeg altid for hans skål er fuld af tørkost nu royal canin, han råæder ikke gør bare ud og tar sig en bid mad her og der :) gjorde jeg også med min 1 kat for mange år siden. Gjorde det også med missemor som lige er død, lige da jeg fandt hende var hun meget tynd meget sulten og gravid, hun råspiste et par dage og så gik det op for hende maden ikke forsvandt nogen steder og var nem tilgængelig hele tiden, lige indtil jeg fik en killing og hun fik smag for killingefoder ;) er nu begyndt som snack indimellem i stedet for vådfoder som alligevel bare er nærmest rent vand, at give kød kyllingelår, hakket oksekød, fisk osv hvilket han er meget mere interesseret i end vådfoder. Han er så også den eneste kat jeg har haft der har vist interesse for råt kød allerede inden han fik lov at smage han er 3/4 maine coon hans mor mc/huskat ligner mest mc far mc med stambog ved ikke om der er en sammenhæng med race?? Han er den eneste kat jeg har haft der ikke er ægte husmis ;)

miav chrisstina

 

Jeg har en huskat som får råt oksekød, kalun, og rå frosne hele kyllingeunderlår. Han får mad to gange om dagen, morgen og aften. Og så det han lige selv fanger. Han sørger selv for at holde sig i form bl.a. vha. jagt. Han er ude flere timer ad gangen, og kommer lige hjem for at se, om alt er som det skal være, og smutter så igen. Han kommer hjem hver aften, når han mener det er putte/nusse-tid. Og så sover han lige til næste morgen. Så får han morgenmad, og så er det ud at jage igen. Han har ikke rørt sit legetøj siden han blev udekat.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Her hos os står der altid en skål med tørkost som kattene altid har adgang til. De har aldrig råædt og tømt hele skålen på en gang. Så æder de når de har lyst - og hvor bestemmer hvor meget.

Der har været nogle gange, hvor en af dem af en eller anden grund har været overordentlig sulten og måske åd lidt for hurtigt (og for meget på én gang), med det resultat at den så bliver helt mæt, oppustet og får kvalme og kaster det hele op, :eek: men dette sker meget sjældent.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...