Hop til indhold

Kat tisser ved siden af.


Monika

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har set der er en anden tråd ved samme navn.

Vi er i den situation, at vi har en kat ved navn pølse, der tisser lige uden for kattebakkens "indgang".

Det er ikke små portioner der er tale om, så tror ikke det kan skyldes en urinvejs infektion. Pølse udviser heller ingen tegn på smerte eller anden form for underlig adfærd. Ej heller ændret adfærd.

 

Kattebakken står på toilettet, så når det nu endelig skal være uden for bakken hun tisser, er det klart det bedste sted hun har valgt. Men det er stadig drøn irriterende at skulle vaske gulvet flere gange dagligt.

 

Er der nogen der har et råd, eller andre der har prøvet noget tilsvarende? Vi fik engang et råd med at sætte en portion mad tæt på hvor de tisser ved siden af, da katte ikke vil besørge hvor der er mad, men syntes ikke rigtige der var, omend nogen, særlige resultater.

 

Alle råd vil være meget værdsat. Vi køber os fattige i Rodalon i øjeblikket! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg går ud fra, at bakken er ren. Er den det, så prøv evt. at skifte grus. Jeg bruger selv det klumpende fra Fakta. Det koster kr. 24,- for otte liter. Min kat har aldrig gjort det ved siden af inden for. Og i øjeblikket, hvor han render meget ude, så behøver jeg kun at fjerne efterladenskaber i bakken ca. hver 5. dag. Er han meget inde pga. f.eks. regnvejr, så gør jeg det hver anden dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bakken er HEL ren. Sidste tilfælde hvor det skete var netop idag og havde renset alt i bakken med rodalon igår aftes. Og nyt grus i naturligvis. Vi skifter gruset ca. hver uge og tømmer bakken 2 gange dagligt.

Må dog erkende at det er noget billigt grus vi har købt. Måske vi skulle prøve noget af bedre kvalitet og se om det kunne hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

herhjemme bruger jeg Exstreme Classic, en sæk koster mellem 120-149kr og der er 15kg i.

Bemærk den skal aldrig skiftes, kun tømmes og påfyldes, der beregnes ca 5 sække om året for en kat.

Og så er der ingen lugtgener. Det er et meget fint grus.

Siden jeg skiftede over til fint grus har jeg ikke haft urenlige katte, pånær lige helt små killinger, men det er meget normalt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det er fordelen ved klumpende grus. Det behøver man ikke skifte helt. Der skal som Henriette skriver kun tømmes for kattens afføring og urinen klumper sammen og er lige til at fjerne. Og den helt store gevinst er, at det slet ikke lugter.

 

Det er i hvert fald bedre end det billige når man har indekatte :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Det du har hørt ang.at de aldrig vil urinerer på deres mad er sandt,selvfølgelig kan det virke lidt underligt at have mad på toilettet,men det virker.Har selv mad og vandskåle de underligste steder i øjeblikket,grundet en Krig mellem en meget stærk ungkat og min gamle på 10 år,der ikke vil ned af rangstien.Aner ikke om situationen ændre sig men håber de finder ud af det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...