Hop til indhold

Indekat med i sommerhus??


Myggen

Recommended Posts

Hej. Min kæreste og jeg vil gerne have en kat, ingen af os har haft kat før. Vi bor til daglig på 5. sal i Kbh så det vil blive en indekat. Vi springer dog ikke lige ud og køber en da vi har sommerhus og er usikre på om vi kan tage katten med derop og lade den løbe rundt.... for hvad nu hvis den ikke kan vænne sig til lejligheden/indelivet igen når vi er hjemme. Er der grund til bekymring eller kan katten lære at den kun er ude v. huset??:confused:

Der er vel forskel på katte, men kan i give et tip?

Mange hilsner :o

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Min kæreste og jeg vil gerne have en kat, ingen af os har haft kat før. Vi bor til daglig på 5. sal i Kbh så det vil blive en indekat. Vi springer dog ikke lige ud og køber en da vi har sommerhus og er usikre på om vi kan tage katten med derop og lade den løbe rundt.... for hvad nu hvis den ikke kan vænne sig til lejligheden/indelivet igen når vi er hjemme. Er der grund til bekymring eller kan katten lære at den kun er ude v. huset??:confused:

Der er vel forskel på katte, men kan i give et tip?

Mange hilsner :o

 

Jeg har selv boet i lejlighed i Valby med to indekatte. De kom altid med i sommerhus og blev lukket ud der. De kom endda når man kaldte på dem. Så det er der absolut ingen problemer i.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar:)Det lyder jo som om det kan lade sig gøre, eller at de kan lære det...Under alle omstændigheder må den lære os og stederne at kende - og vi den:) Med eller uden 6. sans, håber vi finder en god lille én eller 2. Tror vi kaster os ud i det.

Mange hilsner Myggen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har ingen erfarringer med sommerhus, så jeg vil ikke give dig nogen råd om det :)

 

Men jeg ved at katte knytter sig stærkt til deres hjem. Derfor vil mit råd være at lade katten blive indenfor i sommerhuset de første 3 uger i er der. Katten er ca. 3 uger om at finde ud af at det er her den bor, og hvis man lukker den ud før, kan den i værste fald finde på at løbe væk for at finde lejligheden, som den jo er knyttet til.

 

Jeg ved ikke helt om katte bliver forvirrede over at have 2 hjem, da jeg jo som sagt ikke har prøvet det før, men det håber jeg at andre kan svare på :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ingen erfarringer med sommerhus, så jeg vil ikke give dig nogen råd om det :)

 

Men jeg ved at katte knytter sig stærkt til deres hjem. Derfor vil mit råd være at lade katten blive indenfor i sommerhuset de første 3 uger i er der. Katten er ca. 3 uger om at finde ud af at det er her den bor, og hvis man lukker den ud før, kan den i værste fald finde på at løbe væk for at finde lejligheden, som den jo er knyttet til.

 

Jeg ved ikke helt om katte bliver forvirrede over at have 2 hjem, da jeg jo som sagt ikke har prøvet det før, men det håber jeg at andre kan svare på :)

 

Jeg havde som sagt to katte der var indekatte, da jeg boede i Valby. De var altid med i sommerhus og blev sluppet løs der den første dag. De kom altid med hjem igen og var så indekatte igen. Ingen problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har også lige fået for 2 gang, vi har sommerhus, den første kat gik det helt fint med, men da vores nuværende kat kun har været hjemme hos os i 2 dage indtil videre går det ikke endnu. Bare sørg for dine katte er knyttede nok til dig så de ikke løber væk. Træn dem evt. i at komme når du kalder. Men held og lykke :cool:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...