Hop til indhold

Frustreret: adoptering eller aflivning?!


KillerGoat

Recommended Posts

Kære alle - dette indlæg er udelukkende grunden til jeg har oprettet min profil. I må ikke dømme mig, men jeg vidste ikke, hvor jeg ellers kunne modtage hjælpen. Jeg ejer en lille kat. Det er en jeg har fundet, og da ingen ejere meldte sig, så har jeg taget den til mig. Den har haft et meget hårdt liv, og vil derfor for evigt forblive killinge-størrelse, og har "special needs". Jeg elsker min kat, han er grunden til, at jeg flyttede, så jeg kunne give ham et bedre liv. Desværre kan jeg kun have en kat og her indtræder problemet:

 

Vi har fået det problem, at en fremmed kat er begyndt at hænge ud omkring vores lejlighed. Jeg bor ude på landet, og spurgte derfor den tætteste nabo om det var deres. Ja - det var en de havde taget til sig, men de vil ikke have den igen. De synes ikke, at det var så god en ide alligevel, da det tog længere tid end forventet at vænne den til en kattebakke. Vi hænger nu på katten, og sørger derfor et godt liv til den. Vi stiller vand og mad frem, og lukker den endda ind i vores hjem - dette mest fordi hundene, som vores underbo ejer, vil meget gerne "invitere den til aftensmad". Jeg ved virkelig ikke hvad jeg ellers skal gøre - det knuser mit hjerte, at jeg skal være den ansvarlige og få ham aflivet.

 

Her er lidt information om katten:

- det er en gammel hankat, alder vides ikke.

- han har mange ar og rifter, efter at skulle klare sig selv.

- han er ikke kastrareret.

- han er har intet imod hunde eller andre katte. (naboen sagde også han var god til børn)

- han er kælen og snakkesalig. (og elsker at blive krammet og kysset)

- han har (indtil videre) gjort tegn, når hun skal ud på toilettet m.m.

- han er rød med hvide sokker.

- han har orm, som kommer ud af numsen. (spolorm?)

- det vides ikke, om han er blevet vaccineret.

 

 

022.jpg

023.jpg

027.jpg

025.jpg

019.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Personligt vil jeg tage ham til dyrlægen og blive testet for Fiv og Felv (katteaids og leukemi), og har han en af delene vil jeg få ham aflivet pr. omgående.

Har han en af delene vil jeg få testet resten af mit dyrehold da det smitter, især katteaids.

 

Har han ingen af delen vil jeg få ham kast. det er ikke så dyrt, når han alligevel skal i narkose for testene.

Og så selvfølgelig en pille mod orm, husk at de også smitter.

 

Han er formentlig ikke blevet vaccineret, så det kunne han også godt trænge til..

 

Efter endt tur ved dyrlægen og hvis han intet fejler vil jeg finde nyt hjem til ham... Men ikke før

 

Da du har taget ham ind er du nu den ansvarlige ejer.

Ellers prøv at kontakte Dyrernes Beskyttelse, og snak med dem herom, måske vil de tage ham måske ikke, han er trods alt en tilløbet kat uden ejer (foruden at du har fodret og taget ham ind, for at finde ejer)

 

Lige et spørgsmål: Hvor bor du henne af i landet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har (desværre) taget ham ind og fodret ham. Jeg ringede ellers til min faste dyrlæge i eftermiddags, og hun nævnte intet om f.eks. Fiv og Felv - men jeg nævnte selv for hende, at jeg havde set tegnene på orm. Hun mente jeg bare skulle vente til tirsdag, med at købe dens ormekur, da jeg alligevel skal op med min egen kat der. Underligt. Hun synes også, at jeg burde vente et stykke tid, før jeg fik ham undersøgt. Hun sagde jeg skulle "give det en uge til to".

 

Jeg bor ude - er studerende - betaler alting selv. Min første indskydelse var også at få ham ordnet med det samme, men det er først noget, som jeg har råd til om en måned eller to. Jeg kan desværre ikke gøre noget for ham nu, da min økonomi ikke er til det. Dette er også derfor, at han har brug for et andet hjem meget hurtigt - jeg kan ikke pleje ham, som han har brug for før om en - to måneder. (+ hvis planen om at flytte efter sommer holder stik, skal han aflives, da jeg kun må have en indekat det nye sted. Min egen kat er indekat, og eftersom han er "begge dele" - så er det selvfølgelig ham der ryger + jeg må indrømme, at min egen kat er vigtigst.)

 

Jeg bor ude omkring Særslev. Det ligger på Nordfyn (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vil jeg tage kontakt til Dyrernes Beskyttelse, i værste fald kommer du til at betale et indleveringsgebyr, det samme som en aflivning koster, udover at han så får en chance for at leve.... Det vil jeg vælge... Men ring til kredsformanden for dit område og snak med ham/hende.

Var det tættere på mig, hjalp jeg gerne med en indlevering til dem, altså kørsel, men bor i midten af jylland...

 

Underlig dyrlæge, sorry, det er da det første man tænker på når man får en fremmed kat ind...

 

Jeg har forresten en ide, skriver lige en pb til dig

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vil jeg tage kontakt til Dyrernes Beskyttelse, i værste fald kommer du til at betale et indleveringsgebyr, det samme som en aflivning koster, udover at han så får en chance for at leve.... Det vil jeg vælge... Men ring til kredsformanden for dit område og snak med ham/hende.

Var det tættere på mig, hjalp jeg gerne med en indlevering til dem, altså kørsel, men bor i midten af jylland...

 

Underlig dyrlæge, sorry, det er da det første man tænker på når man får en fremmed kat ind...

 

Jeg har forresten en ide, skriver lige en pb til dig

 

Hæhæ.. øv! det var lige så spændende.. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser du orm, skal han behandles med det samme. Det kan altså ikke lige vente et par uger. Ved fra mine egne når de er kommet hjem med sådan nogle at det godt kan kilde og irritere og så æder sådan en spoleorm jo af kattens mad. Pillerne er ikke særlig dyre og var jeg dig, købte jeg et par med når du nu alligevel skal til dyrlægen med dig egen, da pillerne i dag er på recept. Din egen kats behandling og pillerne vil derfor komme på samme recept i stedet for på to hvis du køber dem en anden dag. Så der spare du en pæn klat penge da deres recepter er ret pebrede efter min mening.

 

Prøv at sætte nogle flyers op i dit nærmiljø. Butikker, skoler eller fritidstilbud - som fx. fodboldklubben, hvor der kommer mange - eller endda på byens bodega. Mulighederne er mange for at sprede budskabet. Det kan jo være at der er folk der for længst har afskrevet den. Vores hankat var væk i 4½ måned sidste år før han kom hjem igen, så man skal aldrig opgive håbet.

Det kan jo også være der er nogen der vil tage sig af den. Kan jo være der er nogen der vil tage den og holde den udenfor som "musseskræmmer". Den ser ihf ud til at være vandt til livet udenfor.

Er der nogen i din familie eller omkreds du måske kunne overtale til at være med i projektet og give dem muligheden for at gøre dagens gode gerning? Kan jo være du kan overtale flere personer til at skillinge sammen til han kan få hele turen. Så bliver det også meget lettere at få ham anbragt et nyt sted.

Du skriver du er studerende. Kunne du ikke sætte en flyer op på skolen og høre om der er nogen barmhjertige samritanere der er med på at redde en kats liv?

Nogen gange må man gerne være lidt fræk ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser du orm, skal han behandles med det samme. Det kan altså ikke lige vente et par uger. Ved fra mine egne når de er kommet hjem med sådan nogle at det godt kan kilde og irritere og så æder sådan en spoleorm jo af kattens mad. Pillerne er ikke særlig dyre og var jeg dig, købte jeg et par med når du nu alligevel skal til dyrlægen med dig egen, da pillerne i dag er på recept. Din egen kats behandling og pillerne vil derfor komme på samme recept i stedet for på to hvis du køber dem en anden dag. Så der spare du en pæn klat penge da deres recepter er ret pebrede efter min mening.

 

Prøv at sætte nogle flyers op i dit nærmiljø. Butikker, skoler eller fritidstilbud - som fx. fodboldklubben, hvor der kommer mange - eller endda på byens bodega. Mulighederne er mange for at sprede budskabet. Det kan jo være at der er folk der for længst har afskrevet den. Vores hankat var væk i 4½ måned sidste år før han kom hjem igen, så man skal aldrig opgive håbet.

Det kan jo også være der er nogen der vil tage sig af den. Kan jo være der er nogen der vil tage den og holde den udenfor som "musseskræmmer". Den ser ihf ud til at være vandt til livet udenfor.

Er der nogen i din familie eller omkreds du måske kunne overtale til at være med i projektet og give dem muligheden for at gøre dagens gode gerning? Kan jo være du kan overtale flere personer til at skillinge sammen til han kan få hele turen. Så bliver det også meget lettere at få ham anbragt et nyt sted.

Du skriver du er studerende. Kunne du ikke sætte en flyer op på skolen og høre om der er nogen barmhjertige samritanere der er med på at redde en kats liv?

Nogen gange må man gerne være lidt fræk ;)

 

Blander mig lige, undskyld TS :)

Men såvidt jeg har forstået så er det ikke en bortløben kat, men en som naboen havde overtaget fra nogle venner, og de så alligevel ikke gider have ham? (fra anden tråd andet forum)

 

Men ja, spørg da også lige familien til råds omkring lidt mønter :) Og så håber jeg det lykkedes med KV

 

Læs her

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok. Det fik jeg så ikke lige med...men hvis det er sådan det hænger sammen synes jeg da de burde skamme sig noget så grusomt. Når det er sagt, kan du så ikke høre om de om ikke andet vil splejse om regningen. Det er da lidt let de får lov at løbe fra ansvaret.

Men desværre er det jo ikke et enestående tilfælde. Folk skal skamme sig nogen gange...

Link til kommentar
Del på andre sites

Angående naboerne: de vil intet have med katten og gøre. Vi har opgivet at snakke med dem om det.

Angående "familiehjælp": der er en grund til, at jeg er flyttet ud, for at passe min anden kat. Derudover har min bror, som også er udeboende, hjulpet mig mere end rigeligt, ved at tage sig af min egen kat, inden jeg fik stablet en lejlighed på benene. Han har huset den i over tre måneder, og nægtet at tage betaling eller andet. Han er "hjerneskadet" + førtidspensionist, og jeg ved hvordan han lever. Jeg vil ikke spørge ham om en pengetjeneste. Han har gjort mere end rigeligt (:

Angående kattens værn: er blevet kontaktet af en meget hjælpsom kvinde, Mette, som gør nærmest alt. Hun er i dette øjeblik ved at få ham arrangeret som en genudsætning - og jeg kunne ikke være mere taknemmelig.

Angående hans fremtid: hvis han er sund og rask, vil jeg bagefter tage mig af ham, men ihærdigt prøve at finde et hjem til ham. Det er udelukket at beholde ham, grundet det nye steds dyre-regler. (en indekat som maksimum)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...