Hop til indhold

Kattegrus


Bornholmeren

Recommended Posts

Jeg bruger træpiller i kattebakken... jeg kan godt lide det, da det tager lugten virkelig godt og er miljøvenligt...

 

Jeg overvejer at prøve noget af det dyre kattegrus fra dyrehandleren... men holder det længere end det billige.?.. jeg syntes det er mange penge at give 125 kr for 10 kg og hvis de kun holder 14 dage er det for dyrt for mig...

 

jeg har tre katte hvoraf to er hankatte med store tissetåre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger Extreme Classic 15kg pr. sæk som holder tre uger hos mig, før der skal fyldes i fra sæk nr. 2 (der kan være ca. 8kg kattegrus i min bakke), skal siges at der er 5-7katte der bruger bakken dagligt... Man beregner fem sække om året pr. kat... Så at mine holder tre uger er jeg godt tilfreds med :)

 

Da jeg brugte det billige havde jeg to katte, som brugte bakken dagligt, og der skulle jeg skifte de 8liter grus ca. hver anden dag helt. Det kom sådan til at stinke og samlede ikke tisset i klumper...

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, her har vi prøvet lidt af hvert. En stor success var grisepiller. Ja, dem man fodrer smågrise med. De er små aflange runde piller med kæmpe sugeevne. Så er de meget billigere end alm kattegrus (af den slags der virker) og det støver ikke. Har man killinger vil de oftest gerne spise det lerbaserede kattegrus, men de ser ikke ud til at være interesserede i grisepillerne. Og skulle der endelig være en der gør det, så er der ingen ting i pillerne der kan skade dem. De bliver fordøjet og man skal ikke gå og være nervøs for at en af killingerne nu får forstoppet sig selv med småsten. Vi gav omkring £3,50 for 25 kg sække.

 

I øjeblikket bruger vi BioCatolet, som er piller af genbrugspapir. Det støver heller ikke, har god sugeevne og sætter sig ikke i poterne så det ligger rundt i hele huset. det koster £9 for 25L. Desværre har vi ikke lige en foderstofforretning i nærheden længere, ellers havde vi nok fortsat med grisepillerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Joann - havde aldrig troet at man kunne bruge grisepiller :) Men blev da lige klogere...

Herhjemme bruger jeg havregryn til killinger, indtil de finder ud af at det ikke skal spises :) Og så er det også langt billigere end det kattegrus som er beregnet til killinger :)

 

Kan man ikke købe det over nettet? Altså grisepiller, eller skal man på et foderstof?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...