Hop til indhold

Tisser i sofaen


bt86

Recommended Posts

Min kat er begyndt at tisse i sofaen.. Kun nå jeg sidder i den.. Så hopper han ned fra vindueskarmen, og sætte sig lige siden af mig, og tisser en lille tår...

 

Er det kun for at få opmærksomhed eller?

 

Og kan der gøres noget?

 

Hej :)

 

Ja, hvor gammel er han?

 

Jeg må indrømme, jeg har ikke den store forstand, MEN, det kan da ikke være for at få opmærksomhed.. Er det ikke at lægge menneske følelser i ham?

 

Der må da være noget han ikke kan finde ud af, noget han er forvirret over..

 

Vh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gør alt for at fjerne tissetåren hvis det er samme sted hver gang og læg evt noget på stedet, det kan være en rigtig dårlig vane som er på vej...

 

Tænk over om hans kattebakke er for lille eller om han ikke kan lide kattegrusen... Jeg havde en kat som pludselig sked på gulvet, det forsvant da jeg købte en større kattebakke...

 

Hvis katte begynder at tisse mærkelige steder skal der holdes godt øje, det kan nemlig være sygdom... katte kan få blærebetændelse eller andre urinvejs sygdomme...

 

Det har ikke noget med opmærksomhed at gøre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Han kan have haft ondt en dag han brugte bakken til at tisse i, og derfor ikke vil bruge den.... Det er en mulighed, i så fald vil jeg tage ham til dyrlægen.

 

For at fjerne lugten fra sofaen har jeg hørt noget om at man kan rense sofaen i hvid eddike. Har ikke selv prøvet det, og kommer forhåbentlig heller ikke til det.

Har dog haft uheld med killinger, og der har jeg brugt rodalon, men det er utrolig giftigt, og skal vaskes grundigt af bagefter med sæbe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres svar.. Jeg har 2 katte og 2 kattebakker.. En meget stor, og en mindre.... Der er det samme kattegrus i, som jeg altid har brugt... Og han har været til dyrlægen for 1 mdrs tid siden, fordi han går tit på kattebakke, hvor han blev tjekket for blærebetændelse, og andre urin sygedomme, og fejlede intet.. Og jeg er længe væk, da det kun er mig i husstanden, og nå jeg kommer hjem fra job igen, er der ingen skade sket.. Han har kun gjort det 2 gange, han begyndte igår, og gør det kun nå jeg sidder i sofaen.... De bliver aktiveret nå jeg er hjemme, og imens jeg er væk, er der masser af legetøj og han har jo også den anden kat, at muntre sig med ....

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...