Hop til indhold

Vedr.: Min hund er ond ved katte


DogFather

Recommended Posts

Hej Kære katteelskere,

 

Jeg skriver herinde da jeg ærligt talt ikke ved hvad jeg ellers har tilbage af muligheder - for at sige det som det er, min rottwiler King jagter og lemlæster mus, harer og katte i en grad, så jeg ikke har andet valg, end at gøre dem færdige med spaden.

 

Dette er selvfølgelig et stort problem, som jeg gerne vil have løst - men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op?????

 

Jeg kan se, at der er mange herinde der har hund - hvordan har i fået jeres hunde afrettet???

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor pokker får den i det hele taget lov til at rende løs rundt så den kan tage katte, harer osv ??

Løber den kun løs på privat grund ?

Jeg syntes helt ærligt, at det er rigtigt dårligt af dig at du overhovedet giver den mulighed for at molestrere andres kæledyr. Hold dog hunden i snor. Tænk over hvordan du ville have det, hvis der var en anden dyre-ejer der bare lod deres dyr slå din hund ihjel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske heller ikke lige det rette sted at skrive om problemet, når det eneste det har med katte at gøre er, at din hund lemlæster dem så du bliver nødt til at slå dem ihjel med en spade :)

Prøv en hundeside.

 

Jeg synes det er helt ok at han skriver her. Synes ærlig talt at de kommentare om at han er uansvarlig måtte stikkes op hvor solen aldrig skinner. Ved at han melder sig ind på en katteside, har læst flere poster (går jeg ud fra da han har opsnuset at flere også har hund) og bruger tid på at fortæller og søge en løsning på problemet, synes jeg helt klart viser at han ikke er uansvarlig. Jeg har hørt om andre hunde der på det nærmeste er kravlet i træer, har forceret plankeværk, hegn og andre forhindringer for at få fat i andre dyr. At en kat eller andre dyr er kommet ind på hundens territorie, kan han jo som sådan ikke gøre ved og tror ikke at det er med hans gode vilje at hunden tager dem. Ellers ville han nok aldrig have skrevet herinde. Til Katrine : Du ved jo heller ikke om han ikke også har spurgt på en hundeside. For mig ser det ud som om han virkelig gerne vil løse et problem der går ham på og at han prøver alt han kan finde på.

 

Mit svar er så, prøv hundetræning. Der kan man prøve at lære den at lade de stakkels dyr være. Det er svært ud fra det du skriver at vide om den vil kunne omvendes. Du skriver ikke noget om hvor gammel hunden er, om du har gået til træning med den, om den kommer et andet sted fra hvor du ikke ved hvad den måske har været vandt til eller fået lært.

Udgangspunktet er jo at med træning, tålmodighed og nok også noget stædighed kan man lære de fleste hunde hvad som helst. Men det kan desværre også være en skade eller "brist" hos hunden.

 

Jeg håber ihf at du får løst problemet, da det ikke må være rart for dig at være vidne til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Eller også er det bare den modtagelse han fik af nogen der har fået ham til at søge andre græsgange. Men lige meget hvad synes jeg at det er ærgeligt at nogen får sådanne svar som udgangspunkt. I hans tilfælde skrev han jo ikke at han synes det var sjovt at se på eller han selv havde lært den det. Tvært imod jo.

Anyways, synes bare det er vigtigt at vi holder den rigtig gode, sjove, rare og venlige tone herinde som jeg synes er den generelle tone på det her forum. Man må da ikke være bange for at spørge om noget også selv om det måske ikke er det rareste i verden. Uheld kan ske, vi er kun mennesker osv.

Men det er bare min mening. Vi er alle sammen gode mennesker der elsker vores dyr - til det modsatte er bevist.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...