Hop til indhold

Vores kat kan ikke med andre katte


Diana

Recommended Posts

Hej :)

 

Vores dejlige (kastreret) hankat på snart 1 år har svært ved at komme overens med andre katte.

Vores nabos hunkat har altid været meget reserveret overfor ham, men på det seneste er HAN begyndt at gå til angreb på hende. Det er rigtig skræmmende at overvære, og svært at skille dem ad når det foregår udenfor.

Min veninde som er vores anden nabo har nu anskaffet sig 2 hunkillinger som også vil komme til at gå udenfor. De har set hinanden på afstand, og var mildest talt ikke begejstret for hinanden. Jeg frygter nu når de skal til at omgås hinanden. Er der noget vi kan gøre for at komme på forkant med problemet?

 

Håber der er nogle der har et godt råd (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Desværre er der ikke noget at gøre... Din kat er helt normal..

 

Din kat har et territorie og når der kommer fremmede katte der ind vil han forsvare det... Ingen katte vil have fremmede på deres grund hvis de kan undgå det... Jeg plejer at jagte fremmede katte ud af min have hvis jeg ser dem før min hankat... så er de klar over de ikke er velkomne... Jeg plejer at larme og hvæse efter fremmede katte, nu kommer der ikke så mange på besøg her mere ( kan jeg godt forstå men mig hvæsende i haven...heheh)

 

Katte må lære at respektere grænser hvis de skal færdes uden for, og det er desværre grimme måder det foregår på...

Link til kommentar
Del på andre sites

Enig med Bronholmeren

 

Sådan så det ud i min have i sommers... To mod en.. Og ja mine katte rotter sig sammen mod fremmede i haven.

 

Den røde (Frede) og gråstribet med hvid (Misser) er mine. Misser er sidenhen aflivet.

37404_415619024931_730229931_4216118_6160401_n.jpg

 

37404_415619029931_730229931_4216119_6159835_n.jpg

 

37404_415619039931_730229931_4216120_5388689_n.jpg

 

Her kan du se hvor sur han kan se ud, og så er det ingen gang toppen.

37404_415619054931_730229931_4216123_5720126_n.jpg

 

Velfortjent sejer uden en skramme, og på vej ind igen

37455_415619144931_730229931_4216125_2199099_n.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej :)

 

Vores dejlige (kastreret) hankat på snart 1 år har svært ved at komme overens med andre katte.

Vores nabos hunkat har altid været meget reserveret overfor ham, men på det seneste er HAN begyndt at gå til angreb på hende. Det er rigtig skræmmende at overvære, og svært at skille dem ad når det foregår udenfor.

Min veninde som er vores anden nabo har nu anskaffet sig 2 hunkillinger som også vil komme til at gå udenfor. De har set hinanden på afstand, og var mildest talt ikke begejstret for hinanden. Jeg frygter nu når de skal til at omgås hinanden. Er der noget vi kan gøre for at komme på forkant med problemet?

 

Håber der er nogle der har et godt råd (:

 

Hej Diana :)

 

Og velkommen til.

 

Han er helt naturlig og meget ung, det kan være han slapper mere af, når de lære hinanden bedre at kende.. :)

 

Mine katte går også helt amok på nye katte der trænger ind, men kommer de igen, slapper mine meget mere af.. Nabo katten er meget velkommen og må også godt få en "bid brød" fra madskålen, og m. hygge tag fat i haven.. :D Det er ikke nogen go ide at plande sig, man kan prøve m. åben dør at kalde blidt på ham og ryste en dåse m. godbider.. Så kan det være han kommer ind og får trukket vejret.. hæhæ..

 

kh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for alle de gode svar (:

Vil prøve så vide som muligt at holde dem adskilt, og ellers bare lade mit kat være kat, og følge sin natur.

Min veninde som har fået de to killinger, havde før hans søster fra samme kuld. De var rigtig tætte, men hun døde desværre her i januar. Det er rigtig ærgerligt at han ikke har samme kontakt til en anden kat som før, og vi håbede jo så at de nye killinger måske kunne være en "erstatning", men det går ikke helt som vi håbede. Vi har også overvejet at skaffe os endnu en kat, i mens han stadig er så ung som han er, mon det ville kunne gå når han er så territorial?

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for alle de gode svar (:

Vil prøve så vide som muligt at holde dem adskilt, og ellers bare lade mit kat være kat, og følge sin natur.

Min veninde som har fået de to killinger, havde før hans søster fra samme kuld. De var rigtig tætte, men hun døde desværre her i januar. Det er rigtig ærgerligt at han ikke har samme kontakt til en anden kat som før, og vi håbede jo så at de nye killinger måske kunne være en "erstatning", men det går ikke helt som vi håbede. Vi har også overvejet at skaffe os endnu en kat, i mens han stadig er så ung som han er, mon det ville kunne gå når han er så territorial?

 

Ja det kan godt lade sig gøre, det vil være bedst med en killing - den er mest ufarlig... De skal holdes indendøre lidt først, mine var inde sammen en ugestid før den store kom ud igen... Du må regne med lidt hvæsen og knurren i starten fra den store....

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...