Hop til indhold

Min kat har ondt i maven.


Zlingo

Recommended Posts

Jeg er lige blevet katte ejer og har den skønneste hunkat Cleo. Hun er 9 mdr.

Da min kæreste og jeg købte hende onsdag d. 16/2-11, sagde de på Kattens værn at hun ikke havde spist så meget dagene før, og at det kunne skyldes at hun var lidt stresset eller lign. Vi tog hende med hjem, og hun blev meget hurtigt tryg ved os.

Da vi købte katten, fik vi mad med fra Kattens værn(det som hun havde spist derhenne). Vi fik både tørfoder og så noget ekstra som giver ekstra næring. Har serveret begge dele til hende, ligesom på internatet. Tørfoderet rører hun stort set ikke. Det er meget sjældent at hun gider spise det. Har prøvet at give hende lidt vådfoder fra IAMS, som hun er blevet helt vild med. Det har hun kun fået lidt af.

I dag d. 18/2-11, hørte jeg nogle underlige lyde inde fra stuen, og da jeg kiggede ind, så jeg at lille Cleo stod og kastede op. Jeg blev meget forskrækket, for det lød voldsomt. I første omgang tænkte jeg at det bare var en hårbolle. Der var nemlig lidt hår i. Har givet hende masser af kattegræs, eller hun har fri adgang til det. Efter hun kastede op, blev hun mega træt, og lagde sig i sofaen og sov meget tungt. Ca. 2 timer efter løb hun ud i køkkenet og kastede op IGEN. :( og lidt efter gik hun på kattebakken med tynd mave, som lugtede HELT vildt grimt. Har været rigtig bekymret for hende. Er bange for hun bliver dårlig igen. Hun har nemlig ikke spist siden kl. 7 imorges. Har prøvet at stille mad foran hende, ingen succes. Til gengæld var hun mega tørstig. Nu ligger hun igen på sofaen, og sover igen. Synes ikke hun virker helt frisk, men ved ikke om det er noget som går over igen, eller jeg skal tage hende til dyrlægen. HJÆLP!

 

:(:(:(:(:(:(:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, hvis hun ikke gider tøskosten kan det være hun ikke synes om den? Hvilket mærke får hun? Ved ikke hvad KV giver deres katte...

 

 

Til maven kan du lave skånekost:

Overkogte ris

Overkogt torsk

Bland de overkogte ris med den overkogte torsk, også gerne lidt vand herfra

 

Prøv det et par dage, hvis du ikke ser nogen bedring vil jeg tage en snak med dyrlægen.

Han kan bl.a. sælge en tube med Zoolac i, som er godt til ondt i maven.

Ellers vil han formentlig have en prøve af afføringen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun får Hills. :)

Tak for rådene, det vil jeg prøve imorgen. Hvor stor skal portionen være og hvor ofte skal hun have det på en dag? Og skal de være alm. ris eller brune ris?

 

Har stadig gratis dyrlæge hjælp hos KV, så tror bare jeg får hende tjekket alligevel. De åbner bare først mandag, og der er for lang tid til især hvis hun går rundt og har ondt i maven og kvalme. Vil prøve dit råd imorgen, og så håbe på det bedste.

Link til kommentar
Del på andre sites

Pyha det var godt...

 

En kat kan kun tåle at være uden mad 4-5 dage, så begynder organerne at tage skade så det er godt du holder stramt øje med hende...

 

PS... min killing hader hills :D

 

Ja, er også så lettet. Gav hende en ordenlig portion, som hun spiste i morges(vådfoder). Hun slikkede nærmest skålen ren.

Nemlig, så gik også bare og ventede på hun gik igang med at spise.

 

Er det rigtigt? Cleo har spist meget lidt af det, men nu gider hun slet ikke. Ved ikke helt hvordan jeg skal skifte foder, hvis hun slet ikke vil have det gamle. Vil ikke risikere hun bliver dårlig fordi jeg skifter fra en dag til anden. Skal jeg måske putte lidt i vådfoderet? Vil nemlig allerhelst gerne have hun får tørfoder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Zlingo, jeg stiller en skål af hver, så kan de selv vælge.. jeg har det også sådan, at jeg giver dem ikke noget de IKKE spiser, det bliver for dyrt, og de er for utilfredse.. :D

 

Ja, jeg synes også det er rart. Synes godt nok det var hårdt igår. Var utrolig bekymret.

 

Ok, det vil jeg gøre så. Jeg lægger ud med den skånekost hun skal have for at rette op på maven, så vil jeg købe noget nyt foder. Har fået lidt tørfoder fra Oliver. Nogen som har erfaring med det? Ellers vil jeg prøve at finde noget godt vådfoder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Glemte helt igår aftes at sige at A38 må hun også godt få til maven :)

 

herhjemme får de Feline Porta 21 Grain Free og Royal Canin 37 køber det hos www.zooplus.co.uk hvor det er billigst, selv med portoen, tager ca. 3-4 dage fra bestillingsdag til det er fremme.

Som vådkost får de Misses (sælges i Bilka og Føtex) og Lux (sælges i Aldi) en dåse med 400gram koster 5-5,5kr. Det er et udemærket vådfoder.

 

Men til din pige med dårlig mave vil jeg anbefale Royal Canin Instinctive

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, det link vil jeg gemme. Får sikkert brug for det. :)

 

Har købt Lux til hende, og hun er helt vild med det. Hun spiser og spiser. Hun virker også til at have fået det bedre. Har også givet hende lidt ris og torsk. Ikke hendes favorit, men det kan spises. Da hun kunne dufte fisken, gik hun helt amok og løb frem og tilbage.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...