Hop til indhold

debat om "slik"


Chris90

Recommended Posts

ja vil lige sætte en debat igang her, mht "slik" til misserne (altså ting de elsker men ikke "bør" få)

med fare for igen at blive svinet til vil jeg dog alligevel nævne hvad mine misser får af godter herhjemme, udover tørfoder fra Arion og Dental godbidder fra dyrlægen.

 

herhjemme er det en "regel" at Snøvsen slikker skålen ren når jeg har spist is, youghurt, og koldskål.. hun bliver direkte fornærmet hvis ikke hun får lov..

det samme gælder med chips, det er dog dem begge der forventer en lille bid chips...

Tulle vil gerne smage lidt øl en gang imellem, (hvad der svare til en kapsel, og det er yderst sjældent)

imagesCAJ4AIZ7.jpg<-- snøvsen forventer også at smage bidder af disse slags vingummer (KUN de røde, de andre vil hun ikke spise)

og så får de selvfølgelig både råt, stegt og kogt kød når der er, en god sovs er de også glade for, pomfritter, kartofler osv..

 

så kom frit frem, hvad får jeres af "godbidder" :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Herhjemme får de også is, yoghurt og cream freche (staves?), hvis der er lidt til overs.

De får jævnligt råt kød, finder jeg noget billigt købes det til kattene og hunden.

 

Ares og Probie (hunden) har en mani med at rotte sig sammen imod mig når jeg sidder og hygger mig med en pose chips. Probie lægger sig på mig (vejer 30-35kg.) og Ares løber med posen mens jeg prøver at få Probie til at hoppe af. De er ikke så dumme endda.

 

Så har jeg et par stykker som synes at sodavand smager godt, så er der en lille bundslat kan de dele den.

 

Og så sikkert en masse mere, som jeg ikke lige kan komme på i skrivende stund

Link til kommentar
Del på andre sites

Må man virkelig gi' de ting til katte^ :o (stort chok)

Nu ved jeg godt, at hund og kat ikke er det samme ( ;) ) men en i familien har hund og har adskillige gange fortalt mig, at hunde får alvorlige skader af chokolade! Nu kunne jeg forestille mig, at der findes flere fantastiske yoghurte og is med chokolade.. Er det ikke farligt så?

Link til kommentar
Del på andre sites

Chokolade kan hvis det er mørk chokolade være MEGET giftigt for nogle katte.

 

Når det handler om hunde er vindruer noget af det der er farligst, i sjældne tilfælde kan bare 3 -4 druer slå en hund ihjel. Det er kernerne hunden ikke kan tåle.

 

Citat fra netdyrlægen :

Katte tåler ikke chokolade. Mørk chokolade indeholder theobromin, som er giftigt for katte. Mørk og usødet chokolade er værst ,og hvid chokolade mindst skadeligt. Symptomer på chokoladeforgiftning er opkast, diarre, hyperaktivitet og kramper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der ellers andet man absolut skal holde sig fra? Eller bare gemme fra katten?

 

Af spiselige ting , der tror jeg kattene selv ar gode til at holde sig fra ting de ikke kan tåle .

Det som koster flest killinger livet er deres store nysgerrighed for planter, rigtig mange stueplanter er meget giftige for killingerne , der ofte lige skal smage på dem , eller bare vil lege med dem.

Men der findes lister over de planter, altså er de lette at undgå.

Link til kommentar
Del på andre sites

bornholmeren: kan se din pointe, mine tigger en del :P men de ved også ved hvilke ting de skal tigge, f.eks har jeg den store til at sidde og følge skeen når jeg spiser is osv, men tager vi rugbrød eller sådan, så er de der ikke... og de holder sig som regel på gulvet når vi spiser til aften, så det ikke vildt galt :) men synes faktisk det er ganske hyggeligt at de tigger en smule ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og go søndag formiddag, :D den ene af vores 2 lømler, Elmer, elsker salte ting som tørrede tomater og chips, sjovt, for han ønsker kun 2 småbidder så har han fåret nok.. hæhæ.. Asmus SKAL også bare slikke min morgenmads skål.. men ellers vil de hverken ha is eller slik, men ELSKER når mor laver labyrint i hele huset (m. de godbidder der er goe for deres tænder, dem er de helt VILDE m.) :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg forsøger meget at skubbe katten væk når den tigger, fordi jeg egentlig ikke synes at hun skal tigge.

 

Istedet giver jeg hende råt kød når jeg står og skærer et eller andet, og hun kan i ny og næ få lidt frikadelle. Hun har dog fået en mani med at hoppe op på køkkenbordet og slikke tallerkenen hvis jeg ikke lige har den fået fjernet. Heldigvis har hun da kun været på komfuret et par gange, og gudskelov kun når det har været slukket. Jeg sørger altid for at døren til køkkenet er lukket når komfuret er tændt og jeg ikke er i køkkenet.

 

Men jeg forsøger at lære hende at komfuret ikke er et godt sted at opholde sig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...