Hop til indhold

Flytning af "gammel" kat.


bankbh

Recommended Posts

Hej

 

Kæresten og jeg har fået foræret en dejlig hunkat på 5 år.

Hun er en blanding af en skovkat og en tyrkisk van.

 

Vi fik hende hjem igår og straks efter hun kom ud af kassen søgte hun ind under sofaen, reoler, ind i klædeskab og ja langt væk fra os.

Nu ligger hun så under vores seng og har ligget der siden i aftes og "nægter" simpelthen at komme ud.

Hun ligger helt trykket op af væggen og når vi taler til hende så kommer der et par små miau men ud kommer hun ikke.

 

Da det er vores første kat vil jeg høre om det er normalt at den trykker sig så meget og gemmer sig for os?? og er der måske noget vi kan gøre for at hun falder hurtigere til og ikke er så stresset??

 

Jeg lagde lidt mad foran sengen i morges inden de daglige rutiner skulle gøres og da jeg kom ind 1 time senere var det meste af maden væk, så hun spiser og er sulten.

 

Håber der er nogen gode så hun kan slappe lidt mere af og komme frem i al sin pragt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ældre katte har svære ved at falde til end killinger.

 

Jeg vil til at starte med, nu når hun ligger derunder, stille bakke, mad og vand ind i rummet til hende, og så lade hende være. Lig gerne nogle guffere til hende også.

Derudover synes jeg at I kunne købe noget Feliway hos dyrlægen. Det til stikkontakter, og sætte op rundt i huset. Det er et beroligende middel, og kan hjælpe hende med at stresse af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Feliway er det noget der går ind og får den til at slappe af pga dufte eller??

 

Jeg vil forsøge at stille madskål og vandskål ind til hende så hun kan se det og komme til det.

Dog fik vi fortalt fra den tidligere ejer at hun hverken vil se eller røre godbider, ved ikke om det er fordi det er de forkerte godbider men der er vel nogen katte som bare ikke synes om godbider??

 

Kæresten og jeg har tænkt os at gå ned og købe noget legetøj så hun har noget udover kradsetræet hun kan bruge..

 

Det skal siges at hun er kastreret af tidligere ejer og hun til sidst ikke kunne med de 3 andre katte i huset som hun styrede med en gedin pote.. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja Feliway får dem til at slappe af.

 

Der er mange forskellige slags godbider, tror pt jeg har omkring 15 forskellige slags i mit godbideskab til kattene. De godbider de fleste elsker er godbidestænger fra Aldi (10 for 10kr.) Og så elsker de alle sammen oste godbider

 

Legetøj vil også være godt, gerne nogle drillepinde, så I kan lege med hende. Lidt mus og bolde, og så bliver jeg nød til at sige fjerdimser (da jeg selv laver dem)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hej bankbh, og tillykke m. hende.

 

Jeg bruger også Feliway, især til stressede situationer som nytår, dyrlæge, flytning og mange gæster.. Oma.

 

Det kst. jo lidt, (omk. 300,-) men så meget bruger man heller ikke, for 2-3 år siden købte jeg en mindre spray flaske 60 ml. og den er jeg ikke færdig m. endnu, så kan man bruge mere/mindre..

 

Feliway er et syntetisk duft feomon, det er en efterligning af duft "hormoner" (feomon) som den gravide hunkat udskiller og det skulle virke beroligende, vi skulle ikke ku dufte/mærke noget men kattene skulle føle sig trygge og mere hjemme.. :) Mvh. Tina.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...