Hop til indhold

´Hej hjælp søges


melanie88

Recommended Posts

Hej jeg har lig i går hente to dejlig katte på 12 uger de er nogle store nogle alser lange og høje og er lang hårt

 

hvad race det er vides ikke men tro det er Maine Coon blaninge

 

men de er tyne sys jeg men ved jo ikke hvad de skal Vejle og sådan

 

og den grå hun kat har meget tyk ruset pels så og der mange knuder og den ser ik så pæn ud. har ikke får haft lang hårt katte så er helt på bar bund så håber det nogle der kan hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kunne du evt tage et billede af dem, så er det lidt nemmere at se.

Hvis du kan rede kattenen uden at hun bliver sur, og at det gør ondt på hende, så er de ten god mulighed for at få hendes pelsknuder ud, men desværre kan det måske bedst betale sig at tage hende til dyrlægen, så kan hunblive klippet, så er der en ny frisk pels, som du så kan holde pæn, ve dat begynde at rede hende.

 

Dem du hentede kattene hos, ved de slet ikke nogen om kattene?

Link til kommentar
Del på andre sites

En tommelfingerregel siger, at en killing på tolv uger skal veje omkring 1200 gram. Dette er kun en ca vægt, men det er da lidt at gå efter. På en normalvægtig kat kan man mærke ribbenene når man kører en finger hen over siden af brystkassen. Man kan normalt også lige fornemme tappene på rygsøjlen, men de skal ikke være meget fremtrædne.

 

Som "holsen" skriver så kan du forsøge at rede hunkillingens knuder ud, men hvis hun ikke bryder sig om dette ville jeg helt klart få hende barberet korthåret hos dyrlægen, eller selv klippe totterne af og så begynde at rede hendes pels når den vokser ud igen. På den måde forbinder hun ikke det at blive redt med noget ubehageligt. Bare pas på ikke at klippe hende i huden!

 

Vigtigst af alt er nok, at du fodre dem med et godt killingefoder og at de får en ormekur hvis de ikke har fået det der hvor du hentede dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes et utal af forskellige foder typer og det kan være en ren jungel. Jeg vil helt klart anbefale dig, at du køber et foder hos din dyrlæge der er lavet til killinger. Her kan du samtidig få råd og vejledning hvis der er ting omkring foder mm. du er i tvivl om.

Det er svært at vurdere deres huld på billeder, især med den lange pels, men hvis de bliver fodret godt og får en ormekur, så det ikke er orm der gør dem tynde, så burde de opnå den rette vægt hurtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis de ikke har fået ormekur der hvor du har hentet dem, vil jeg klart anbefale at give dem ormekur. Er også sikker på at spørger du din dyrlæge så skal du. Min siger altid at killinger skal have to gange ormekur helst inden de er 12 uger.

 

Jeg bruger RC kittens (killinge tørkost), alle mine killinger har utrolig dejlig blød og glat pels, så det vil jeg klart anbefale

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...