Hop til indhold

Sphynx som udekat?


Moby

Recommended Posts

Nej! De ikke-så-behårede racer mister rigtigt meget af deres kropsvarme. Desuden er Spynx en race med et højt gear, den kan sandsyligvis ikke matche en Maine Coon.

 

Jeg har nogen med noget siam langt ude- de er rigtig meget forskellige: Nogen har kindben og næse- og kører deres eget løb. Andre ligner huskatte- men snakker og er højspændte.

 

Og min seneste tamme vildkat - ligner en perser i bygningen: Små ører, korte ben/hale- og hans runde hoved med stop. Temperamentmæssigt er han også ret rolig.

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat har fungeret rigtig godt med andre katte indtil nu det håber jeg at de vil udvikle sig til.

Vedrørende at den ikke fungere som udekat er jo forståeligt, men så lad mig omformulere det. Hvis jeg har en katte lem i huset. Vil den frivilligt gå ud når det er koldt, eller bliver den forhåbentlig inde?

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu vil jeg så vove den påstand, at du finder INGEN opdrætter i DK, der kunne drømme om, at sælge en af de to racer du nævner til fritløb.

 

Og at hvis du i kontrakten skriver under på, at katten kun er som indekat, og opdrætter senere finder ud af du lukker den ud, kan vedkommende kræve katten leveret tilbage og dine penge er spildt.

 

Dernæst, så vil ingen af de to racer kunne klare sig som udekatte.

 

Sphynxen fordi den om vinteren vil fryse ihjel og om sommeren blive skoldet.

 

Og vanskabningen Bambino vil ikke kunne klare sig i naturen med de fysiske begrænsninger dens indavlede deformiteter har påført den.

 

De to racer + flere andre, burde slet ikke eksistere og de kunne aldrig klare sig som art uden menneskers indblanding og findes kun fordi syge mennesker har avlet dem op fra misfostre født i kuld med almindelige katte

Link til kommentar
Del på andre sites

Felis: Det samme kan man sige om perserkatte, som de ser ud nu! Tilbage i 1977 fik vi en perser, og han tog mus og fugle- og sloges med andre hankatte. Og kom i bad: Ellers var han grå- og gul bagi. Han var en meget dejlig hvid perser med bronzefarvede øjne- og stamtavle så lang som min arm. Og indavlet: Bedstefar var sat på mor.

 

Hvis jeg i dag skulle have noget perser, skal det være Tyrkisk Angora. Men de er meget meget dyre- og avles vistnok ikke mere i DK, men de ligner vores "Mister" ret godt. :o

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Kommer nemt til at kede sig, og hvis der ikke sker nok- tjah så sørger de for at der sker noget. Dette *noget* kan være ret destruktivt, irriterende eller uudholdeligt.

 

Jeg går ud fra, at din MC kommer ud i en kattegård, og at din nye kat også vil det. Ellers er det nogen ærgerlige (mange tusinde kroner) penge du har på fri pote.

 

Jeg mente ikke, at din MC ikke vil trives, jeg mener at katten med det høje gear vil mistrives! Spyn x skal have høje hylder/klatremuligheder og- der skal *ske* noget for dem- de skal ikke bare aktiveres, de skal bruge sig og have input.

 

En burmeser er en aktiv kat, der måske bedre vil passe til din og din kats behov? Eller en Burmilla? (Som nok er den smukkeste katterace ever).

 

Jeg kan da godt drømme om at få en Bengal (smuk stor kat), men dens behov og prisen ville gøre, at den var dømt til evig indespærring og kattegård. Også selvom- rettere ISÆR fordi, vi bor ude i 5. kartoffelrække på landet. Folk kører ikke pænt- og flåtbårne sygdomme og andre kattesygdomme kender ikke grænser. Og hvis min evt Bengal åd naboernes høns/kyllinger- ville jeg være in deep shit!.

 

Mvh

Pinny- der kun har ægte huskatte :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...