Hop til indhold

Katte og mus


Bogey

Recommended Posts

Vi bor lige overfor en skov og Bogey (exotic) har fast arbejde med at slæbe mus til huse. Forsøger p.t. at lære ham de IKKE skal ind i huset, hvilket ikke er helt nemt. Spørgsmål - hvorfor spiser han hovedet på de fleste af musene ? Han har masser af mad og alligevel, så skal det åbenbart spises.

Link til kommentar
Del på andre sites

Forsøger p.t. at lære ham de IKKE skal ind i huset, hvilket ikke er helt nemt

 

Den kamp kan du ikke vinde, for det er kattes natur at tage byttet med ind på et sikkert sted..ved at forbyde det, opnår du kun at katten stresser og den føler du afviser den..katte skal ikke have sin naturlige adfærd kuet fordi det tilfældigvis ikke passer i ejerens kram, at dne følger sine instinkter...så er det det forkerte kæleyr man har valgt ;-)

 

Spørgsmål - hvorfor spiser han hovedet på de fleste af musene ? Han har masser af mad og alligevel, så skal det åbenbart spises.

 

At han kun spiser hovedet er mere underligt end hvorfor han ikke spiser resten af musen.

 

Du skal kun være glad for hvis katten spiser så meget som muligt af musene og hvad den ellers fanger, for det er sundere og mere naturlig kost for den end kattemad..

Link til kommentar
Del på andre sites

Den kamp kan du ikke vinde, for det er kattes natur at tage byttet med ind på et sikkert sted..ved at forbyde det, opnår du kun at katten stresser og den føler du afviser den..katte skal ikke have sin naturlige adfærd kuet fordi det tilfældigvis ikke passer i ejerens kram, at dne følger sine instinkter...så er det det forkerte kæleyr man har valgt ;-)

 

Efter min mening er det noget forbandet sludder du skriver. Jeg vil da heller ikke have mit hjem fyldt op med dyr som min kat har fanget. Nogle gange fanger han mosegrise som han ikke spiser og andre gange er det fugle som er for store til, at han kan spise dem. De skal absolut ikke ind i mit hjem. Og andre gange har han ikke slået de dyr han fanger ihjel, og de skal absolut heller ikke ind i mit hjem og løbe/flyve rundt.

 

Efter hvad du skriver, så har du altså dit hus fyldt med døde mosegrise og andre dyr som din kat har fanget? Uhm hvor lækkert. Der må virkelig dufte godt i dit hjem af døde dyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores tidligere kat lærte hurtigt at ligge fangst ude på måtten og så "kalde" på os så vi kunne komme ud og se og rose ham. Vil bare IKKE have hverken døde eller levende mus eller andet i mit hjem. Den sidste boede i badeværelset bage ved skabene i flere dage inden Bogey endelig fangede den igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter hvad du skriver, så har du altså dit hus fyldt med døde mosegrise og andre dyr som din kat har fanget? Uhm hvor lækkert. Der må virkelig dufte godt i dit hjem af døde dyr.

 

Nej, det har jeg ikke, fordi kattene tager ikke byttet med ind her.

 

Det ville de MÅSKE gøre hvis de havde fri adgang til at gå ud og ind af huset , men det har de ikke

og der er da heller ikke nogen af dem der har prøvet at bruge huset som comfortzone til at slæbe byttedyr med til.

 

Fordi jeg bor i så rolige omgivelser, at kattene har deres foretrukne steder udenfor, de er jo landkatte mere end sofakatte.

 

Nogen af dem spiser såmænd byttet der hvor det nedlægges.

 

Fordi det er nemlig katte, der ikke slæber levende, halvdøde eller døde dyr rundt...de fanger og dræber for at spise...så dine formodninger om mit hjem, der må jeg da sige du har skudt langt forbi ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er der meget forskel på, hvad den enkelte kat vil æde af byttet, og jeg synes da det klamme er, når de æder fuglenes fødder og næb med.

 

Hovedet: hjernen indeholder guf (derfor foretrækkes den af kannibaler).

 

Mine tager bytte med ind, og spiser det de vil ude ved madskålene...

Det de kun har leget med, smider jeg udenfor igen, og de tager det ikke med ind igen.

 

Det værste er nu de halvdøde, der "forsvinder" - men mit hus er ret utæt, og det sker ikke ret tit- og nej, mit hus lugter ikke af døde mus. Jeg har engang brugt musekorn tre gange: Første, sidste og eneste! Føj hvor døde mus i væggene lugter- og at stikke hånden i en maddikerede fordi en mus har lagt sig til at dø i kuffert med tøj- er en øh- oplevelse. (Kufferten blev brændt)

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...