Hop til indhold

Hvad gør jeg?


Pjatja

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg har et problem/dilemma som jeg håber I vil give jeres mening til kende om.

 

Jeg besluttede for halvanden måned siden at det kæledyr min datter og jeg skulle have, skulle være en kat.

Min oprindelige plan var at vente til jeg havde pengene til at købe to (søskende) racekatte hos en opdrætter. (Jeg er studerende, og pt er det ikke stort med finanserne, men jeg er færdig til Januar) Jeg var ikke helt sikker på hvilken race, men efter at have læst om alle mulige og lavet en "hvilken kat passer til dig"-test havde jeg snævret det ind til: Europe, Russian Blue, British Shorthair (var også meget vild med abbyssinieren, men synes (efter snak med en opdrætter) ikke min lejlighed kan sikres nok til så hurtig en kat).

 

Nå, men der skete så det, at jeg for to en halv uge siden sad på dba.dk og kiggede på racekattesiden, egentlig mest af alt for at fornemme hvad priserne lå på.

Men, så så jeg en annonce om en Russian blue hankastrat der søgte nyt hjem. Og da Russian blue, var på listen over ønskekatte, skrev jeg til dem.

De fortalte at han ikke kunne med deres nye kat, nu havde de prøvet fire måneder, men han ville ikke komme indenfor når den anden kat var der. Derudover fortalte de at han var sød og rar, fulgtes med en når man var ude.

Og så (og det skulle jeg nok have bidt mærke i) fortalte hun mig, at han nogen gange prøvede at bide efter hånden hvis man kælede/legede for meget.

Jeg hentede ham hjem dagen efter. Og han har nu boet hos os to en halv uge.

 

Jeg fandt så ud af, da jeg kiggede i hans papirer, at han slet ikke er russian blue, men "helt almindelig" huskat.

 

Han er sød, kommer og hilser med miav når man kommer ind ad døren, elsker at ligge og sove på eller ved siden af en, og virker til at være faldet rigtig godt til. Man skal bare ikke nusse ham!