Hop til indhold

skal flytte :(


habubi

Recommended Posts

Hej allesammen.. Jeg skriver fordi jeg står i mit livs værste dilemma.. Jeg har to katte jeg har haft lige siden jeg var en lille pige ( er 18 år). Elsker mine katte ubeskriveligt højt, for mig er de ligesom mine børn. Jeg bor i et stort hus på landet, der har jeg boet i al den tid jeg har haft mine 2 små misser, de er udekatte - forstået på den måde at de er udenfor om natten og om dagen når de har lyst, og så lukker jeg dem ellers ind når de står uden foran min dør og kigger ind.. Problemet er at mine forældre har sat vores hus til salg - vi skal flytte i lejlighed til københavn.. og mine forældre bliver ved med at nævne at vi ikke kan have kattene med ind i lejligheden, ikke fordi det ikke er tilladt - men fordi at de syntes det er synd for mine katte når de har levede ude i naturen i hele deres liv, eller de har været vant til at kunne komme udenfor når havde lyst og skulle på toilettet osv.. Jeg kan self godt forstå mine forældre i dette, da jeg ved mine katte elsker at være ude især når det er somme og de kan jagte mus. Men på den anden side kan jeg sleeet ikke klare tanken om at skulle undvære min katte og det at jeg skal overlade mine katte til nogle fremmede mennesker ( dem der skal købe huset) og hvem siger de overhovedet vil have dem eller kan lide dem... Ved godt det et lang indlæg. Men håber i vil hjælpe mig :( hvad skal jeg gøre

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, dine forældre har ret, det vil være morderligt synd for de to katte at blive flyttet ind i en lejlighed, og det vil kattene slet, slet ikke kunne håndtere psykisk.

 

Nu kan jeg forstå at kattene må have en ret høj alder.

 

Og min helt klare holdning er, at det også vil være synd at få dem anbragt et andet sted... selvfølgelig kunne en mulighed være,, at dem der køber huset er kattemennesker og gerne vil overtage kattene så de fortsat kan leve som hidtil.

 

Hvis ikke det er muligt, så er den absolut bedste løsning, at få kattene aflivet.

 

Og det siger jeg udelukkende af hensyn til kattene....fordi, det er altid hensynet til kattenes trivsel der skal komme først i sådanne tilfælde.

 

Katte knytter sig meget til sine mennesker...og ikke mindst til de omgivelser de er vant til...og jo ældre kattene er, jo værre vil de føle omvæltninger...og katte føler altså også sorg og savn over at miste

 

Så selv om det vil være forfærdeligt, så kan det bedste for kattene altså være at få dem aflivet....fordi, det er ALDRIG synd for en kat at være død...men det kan være synd den er i live...og man skal ikke lade dyr mistrives ud fra egoisme eller misforståede hensigter om, at det vil være synd at aflive raske katte

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv det, og virker det ikke, så må du være klar på, at de små bliver aflivet- evt finder nye hjem (svært at finde for katte i de fleste aldre).

Jeg har/har haft flere vildkatte- der blev de værste sofakartofler, man kunne tænke sig. Men også omvendt stuekatte, der elsker deres udeliv.

Katte er foskellige, så jeg synes, du skal prøve det af først. Og huske at rense kattebakkerne titi, måske er det, det, dine forældre ikke gider- når det er "dine katte"?!

 

Pøj pøj med det! (Y) (Y) (Y)- ellers lider de jo ikke, hvis de er døde, men den beslutning vill jeg selv tude meget over.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...