Hop til indhold

Kattefoder...


Ninkamus

Recommended Posts

Jeg har en staldkat, jeg fik af naboen sidste år - en killing der var dumpet af hos dem.

Jeg stod og manglede en kat til gården, og han flyttede hurtig op til mig.

 

Siden har han været fodret med Rema's eget kattefoder - en gang i mellem perfect-fit når jeg lige var forbi føtex.

I vinters boede han fast inde i stalden, og var blevet lidt tyk - lige nu render han jo markerne tynde, og han ligner en killing uden sul på kroppen.

 

En tur i petwold og jeg fandt følgende foder som jeg købte 3 kg af: http://www.aller-petfood.dk/www/aller-petfood.pl/www/upload/_wysiwyg/File/All/All_cat_260111_DK.pdf

 

Det faldt i herrens smags..

Til hunden har jeg fået en sæk Samsfield http://www.samsfield.dk/ det er noget super godt hundefoder, og tænkte det kunne ske de havde en kattevarriant også - men nej..

 

Lidt mere søgning og jeg faldt over denne til katte: http://www.aller-petfood.dk/download/dk/Aktiv_Kat__100308DK_S.pdf

 

Og så er det jeg skal være ærlig - jeg har ikke en skid idé om de to jeg har fundet er godt kattefoder.

Nu kommer der en ny killing til stalden i næste uge - og vil gerne give ham en god start.

 

Jeg går meget op i hvad mine kaniner og min hund får at spise.

Hunden har pt. været fodret med Royal Canin inden jeg læste om Sams Field.

 

Jeg har yderligere kigget lidt på Olivers - men for mig er det altså "bare" stald katte hvis man kan sige sådan - og jeg syntes ærligtalt at både Royal Canin og Olivers er over mit budget til kattene, jovidst er det gode mærker - men priserne er altså derefter fordi de har navnene til det - ikke fordi det er det bedste (bare se på hundefoder).

 

 

Nå men spørgsmålet er ganske enkelt - er disse to fodertyper helt hen i vejret?

http://www.aller-petfood.dk/www/aller-petfood.pl/www/upload/_wysiwyg/File/All/All_cat_260111_DK.pdf

http://www.aller-petfood.dk/download/dk/Aktiv_Kat__100308DK_S.pdf

 

og hvad kan jeg kigge efter (indholdsmæssigt) for at give den bette en god start?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det gav mig da ikke meget svar på mine spørgsmål?

 

Du spurgte om jeg havde forstand på foder til katte, og det mener jeg bestemt jeg har, og endda har givet dig et fyldestgørende svar på i mit forrige indlæg.

 

Jeg er stor modstander af tørfoder til både hunde og katte. Begge er rovdyr og skal have RÅT kød. Og nej, det behøver bestemt ikke være det samme kød som vi mennesker spiser. Det er kun godt, hvis der både er ben og fedt i. Hvis man køber rigeligt ad gangen kan man få det til ca. kr. 15 pr. kg. de rigtige steder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du spurgte om jeg havde forstand på foder til katte, og det mener jeg bestemt jeg har, og endda har givet dig et fyldestgørende svar på i mit forrige indlæg.

 

Jeg er stor modstander af tørfoder til både hunde og katte. Begge er rovdyr og skal have RÅT kød. Og nej, det behøver bestemt ikke være det samme kød som vi mennesker spiser. Det er kun godt, hvis der både er ben og fedt i. Hvis man køber rigeligt ad gangen kan man få det til ca. kr. 15 pr. kg. de rigtige steder.

 

Et fyldstgørende svar?

Du skriver at DU fodre med råt, det giver da ingen svar på mine spørgsmål i mit første indlæg.

Jeg har lavet et indlæg for at få nogle svar, og herefter spørger jeg om der ikke er nogen med forstand på kattefoder (jeg undre mig over slet ingen svar på 3 dage på et forum)..

 

At du er stor modstander af tørfoder giver mig stadig ingen svar.

Det er en evig diskution i blandt andet hundeverden med tørfoder og råfoder, og vi bliver aldrig enige, så den diskution er der ingen grund til at tage..

 

Jeg mangler dog stadig svar på hele det denne tråd er oprettet for.

Spørgsmålene kan ses i det første indlæg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mine får "Super Premium Nutra Nuggets"- det er de glade for, dyrlægen roser dem altid for deres pæne pelse. Det er ikke billigt, vi giver 239 kr for 7½ kg. En sæk om ugen til 11 katte.

 

Mine får den gule "Indoor"- selvom de er ude/indekatte, og Blå er for erotisk buttet. De tager nu også mus og den slags.

 

Det er et foder med taurin, uden farve- men med majs. Dog mest kød. Desuden er der allle mulige urter i... Det blå til killinger er vældig godt. Det orange er super til diegivende mødre og andre, der trænger til en fedekur.

 

Mine katte er kræsne- de gider ikke discountfoder. Jeg får KLAGER, når og hvis vi er løbet tør... :confused::rolleyes:

Super mv fås også til hund- og leveres gratis, hvis der ikke er en foderbutik nær dig. (Min leverer gratis).

 

Jeg har nærlæst indgredienslisten, og jeg tror ikke katte dør af korn, men der kan jeg jo tage fejl.

Som sagt: Mine kommer ud- og fanger selv lidt.

 

Mvh

Tine:eek:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej ninkamus

 

Jeg tror de to fodervarrianter du har fundet er ganske fine. Tænkt over at den nye killing ideelt skal have killingefoder og hvis den store kat er blevet lidt mager tager den heller ikke skade af at få killingefoder (der bør være flere kalorier i killingefoder end i voksenfoder)

Jeg har desværre ikke nogle bud på gode, men billige foderprodukter da jeg selv fodre med Royal Canin og Specifik. Det eneste jeg har hørt er et "LUX" fra Aldi skulle være ret godt og billigt - ved ikke om det kun gælder deres dåsemad. Iøvrigt er jeg enig med Tine - katte dør ikke af korn - mine lever hvertfald fint og har ikke ret meget afføring.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for svar begge to.

 

Nej jeg tror heller ikke de dør af korn - i så fald har de nok et lille problem når de stopper sig med en stor fed mus der lige har mæsket sig i markens korn :)

Hunden går selv i korn marken og gnasker løs, han er da i live endnu..

 

Nå det var et sidespring

 

Jeg har handlet lidt "perfekt-fit" killingefoder hjem - og nej jeg tror ikke ham den store tager skade deraf - han er jo lidt til den smalle side.

 

Han har dog nu efter en lille uge på det nye foder allerede fået en noget mere lækker og vildt blød pels, så det må være gode tegn.

 

Jeg er stadig meget intresseret i at høre fra folk herinde :)

og glæder mig til at hente staldens nye medlem hjem i morgen aften - hundens hvalpekurv er nu sat i stalden med masser af tæpper, der er lidt mere plads end i den lille kasse, baltasar bød kurven velkommen med det samme :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...