Hop til indhold

Kat og kæreste = no go :'(


Recommended Posts

Hej, jeg håber I kan hjælpe mig..

 

Jeg har fået en kæreste eller vi har været sammen i 5 mdr. nu, men Phi (min kat) kan simpelthen ikke fordrage ham :( Han har ikke gjort hende noget han er tvært om rigtig sød vende hende og forsøger at komme i kontakt med hende, uden held..

 

Hun bliver virkelig sur - hun hvæser og langer ud efter ham med kløerne fremme, hvis han forsøger at kæle for hende.. Hun vil gerne tage et stykke kød fra hans hånd og gerne sidde og kigge på ham i sofaen når han fx spiser dessert. Hun kan også godt ligge oppe hos ham, men det er KUN hvis han sover med hendes tæppe over sig.. (se billedet)

 

Vi har aldrig forsøgt med "tvungen kælen" for det synes jeg er synd for hende.. Jeg ved godt det er en omvæltning at der lige pludseligt kommer en og tager hendes mor, men hun vil stadig gerne ligge ved mig i sofaen også når han ligger der, men hun er på vagt og skrider hvis hun bliver rørt for meget ved (af mig).

 

Når han ikke er i lejligheden er hun lige som hun plejer - kælen, sød og meget selskabelig, men denne adfærd udviser hun kun når vi er alene.. Hun r også sur på alle andre der kommer i legligheden, kvinder/piger såvel som mænd/drenge :(

 

Hov, hun er forresten indekat og hun virker umiddelbart meget tilpas, hun er ikke neutraliseret, men det overvejer jeg meget kraftigt at få gjort - måske det kan tage toppen af hendes adfærd??

 

Håber virkelig I kan hjælpe mig, da jeg snart ikke kan klare det længere :(

 

Pft. Kristine :)

2012-06-16 17.34.39.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun lyder til at være ganske utilfreds med at skulle dele dig med andre. Sådan har nogle katte det desværre i starten.

Det kan kræve meget lang tid før hun godkender din kæreste.

 

Jeg vil helt klar anbefale du får hende neutraliseret, det kan muligvis hjælpe lidt på hende, da hendes hormoner så er i balance og ikke køre op og ned hele tiden.

Mange hunkatte og hankatte for den sags skyld, bliver mere kælne som kastrater :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun er såmænd bare som Henriette skriver jaloux. Og det kan du intet som helst gøre ved, andet end at lade tiden gå. Din kæreste skal bare ignorere hende (fuldstændig lade som om, at katten ikke er der) og måske, så vil hun en dag komme til ham. Du må i hvert fald aldrig nogensinde tvinge hende til at kæle. Det vil give den stik modsatte virkning.

Link til kommentar
Del på andre sites

En møg jaloux kat, intet andet!

 

Da jeg startede med at være sammen med min forlovede så vi kun hinanden i weekenderne og så skiftede til at køre, altså hver 14. dag skulle jeg op til ham. Han havde på daværende tidspunkt en ung hankat (ikke neutraliseret).

 

Det var et helved for mig at være i stue med den kat! HVIS han kom over og ville snakke, angreb han min hånd. Hvis vi sad i sofaen lå han under den og rev i mine fødder. Han pissede på mine ting, om det så var mine bilnøgler, tøj eller taske. Ingen af de ting gjorde han mod min forlovede. Der var han verdens bedste kat.

 

Vi besluttede så at flytte sammen og det kunne jo kun gå galt. I de weekender

Link til kommentar
Del på andre sites

Se tiden an som de andre også skriver.

Vi havde engang en hankat, han var ikke kastreret, og noget af en sær herre, han kunne bestemt ikke lide min far, altså indimellem snakkede de da sammen og kælede, men det var min mor og jeg der var nr. 1 i hans verden.. han var så også en beskytter, selv hans killinger passede han på som en anden hun kat da deres mor blev kørt ned... nå men det er en anden historie..

 

men tror lige at hun skal se ham an, hun skal jo lige se om han er god nok til dig jo :) jeg har en hest med næsten samme adfærd, hun hidser sig op og stiller sig op og stirre på fremmede og skal helst stå foran mig for at se om disse tobenede nu er gode nok til at komme i nærheden af hendes menneske.... men efter flere besøg af disse "fremmede" er hun blevet mere rolig og snakkesalig.. så lad tiden gå og lad hende bestemme de skridt der skal tages, så skal det nok gå :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hov. Den tog ikke det sidste med

 

I de weekender hvor min forlovede var hos mig, blev katten passet hos min forlovedes mor. Da vi så flyttede sammen flyttede katten derfor ud til svigermor hvor han nu er blevet udekat og nyder tilværelsen. Når vi besøger svigermor kan han stadig godt finde på at bide mig i hånden men ikke som tidligere.

 

Det skal lige siges at han ikke er sådan overfor andre.

 

Katten var simpelthen jaloux over at jeg tog min forlovede fra ham og indtog hans territorie i de weekender.

 

Indrømmet har jeg ingen råd men vil bare lige fortælle at det kan være et stort problem

Link til kommentar
Del på andre sites

Lad din kat bestemme tempoet, lad hende være den der kommer til jer, og forsøg først at kæle hende når hun viser interesse, en kat er et meget nýsgerrigt dyr, så hvis din kæreste ignorere hende bliver han pludselig spændende. :)

 

Jeg havde en kat (som desværre er død) men hun var heller ikke særligt glad for min kæreste, alle andre kastede hun sig over fordi hun elskede selskab og jo flere der var til at kæle hende jo bedre, men min kæreste måtte ikke røre hende og hun holdt sig altid på stor afstand, hun elskede mig bare "for meget" til at ville dele mig med andre.

Desværre flyttede jeg hjemmefra inden der nåede at ske fremskridt (min kat boede hos min mor, da jeg ikke måtte have dyr det nye sted), men jeg er overbevidst om at hun havde affundet sig med det til sidst. :)

 

Din kat skal bare lige finde ud af om din kæreste er god nok til hendes mor. :)

Men ellers så prøv at lade din kæreste sidde i sofaen og så sæt dig på gulvet og lad hende komme til dig, og så giv hende masser af opmærksomhed når hun endelig kommer til dig, så ser hun også at hun ikke bliver glemt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...