Hop til indhold

Min kat hiver pelsen ud.


Bek

Recommended Posts

Min dejlige kat, Milo, er begyndt at hive pelsen ud på sig selv. Det foregår nede nede ved haleroden, sidst på ryggen og også lidt på halen. Han er 4½ år gammel.

 

Hvad kan dette være?

 

Det skal lige siges at jeg også har en anden kat, hans mor, og de har meget ud af hinanden, så det er ikke fordi han er helt alene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Han bliver nu behandlet for orm.

Det er ikke lopper, da han blev grundigt tjekket for lopper med tætte kam.

 

Der er ikke sket nogle ændringer i hjemmet.

 

Håber virkelig på at dette kan hjælpe, da jeg er meget bekymret for min lille mand.

 

Han blev for en måned siden behandlet for en voldsom omgang blærebetændelse.

 

Tusind tak for svarene og for hjælpen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Blærebetændelse...... plukken hår på maven og indersiden af lårene kan faktisk være tegn på blæreproblemer - katten prøver at 'fjerne smerten udefra'. Mit første bud er (igen :)) at plukken omkring halen er tegn på irritation af en eller anden slags (selvom det ikke er lopper). Jeg ville altid mistænke sygdom/smerter/allergi/overfølsomhed til et 'plukke-problem' før jeg begynder at overveje om det skyldes psykiske problemer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen :)

 

læg endelig mærke til hvad jeg siger. Han HAR haft blærebetændelse, hvilket der er styr på nu. Og han hiver IKKE håret ud af sig selv på sine inderlår, derfor kan det nok IKKE være et tegn på blærebetændelse (?), som han allerede ER behandlet for.

Og første mistanke var lopper, hvilket det ikke var, så nu behandler vi for noget andet.

Prøv at læs problemet inden du svarer en anden gang.

 

Og kattefeen -> irritation indefra? hvad snakker du om? der er ingen af os, der har snakket om det. og bare lige så du ved det.. hun skal FØR vi overvejer psykiske problemer.. ikke med det samme psykiske problemer.

 

Geez.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen :)

 

læg endelig mærke til hvad jeg siger. Han HAR haft blærebetændelse, hvilket der er styr på nu. Og han hiver IKKE håret ud af sig selv på sine inderlår, derfor kan det nok IKKE være et tegn på blærebetændelse (?), som han allerede ER behandlet for.

Og første mistanke var lopper, hvilket det ikke var, så nu behandler vi for noget andet.

Prøv at læs problemet inden du svarer en anden gang.

 

Og kattefeen -> irritation indefra? hvad snakker du om? der er ingen af os, der har snakket om det. og bare lige så du ved det.. hun skal FØR vi overvejer psykiske problemer.. ikke med det samme psykiske problemer.

 

Geez.

 

Det var da fandens til måde at svare folk på, som prøver at hjælpe dig. Hvis du ikke kan lide svarene på et spørgsmål, så lad være med at stille det.

 

Og jo det kan sagtens være, at katten har fået blærebetændelse IGEN. Det kan den sagtens få, selv om den lige er blevet behandlet for det. Men det kan også være alt muligt andet. Snak med en fornuftig dyrlæge om tingene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen :) Ja - jeg er også lidt betuttet over svaret :) Vi prøver jo bare at sige at det netop kan være irritation indefra, dvs. en eller anden form for smerter - og det ville vi først mistænke inden vi begynder at tænke på stress. Og det er defor alle anbefaler en tur til dyrlægen. Og jeg sagde jo ikke at det bestemt var blærebetændelse - jeg synes bare at det netop virkede som om der måske kunne være en sammenhæng med at han har haft blærebetændelse (og som Peter siger - den kan jo være kommet tilbage) og at han nu plukker omkring halen. Men det er ikke noget jeg siger bestemt kan være årsagen. Men Kattefeen og jeg er helt enige i det kan være irritation indefra, hvor jeg ved at vi begge mener sygdom/smerter :) Så rolig :) Jeg forstår godt du er rigtigt bekymret over din kat - men vi prøver jo bare, som Peter siger, at hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan godt se hvad du mener, men vi syntes vel også at lækkert saftigt mad smager bedre end noget tørt brød

 

Og der er altså forskel på tam katte og vild katte

 

Det er der, men ikke mere end at en tam kat sagtens ville kunne overleve i naturen, fordi den stadig vil jage pr. instinkt. Jeg ser absolut ingen grund til at give sin kat tørfoder. Der er ikke noget mere unaturligt for katten. Selvfølgelig kan den vænne sig til det og ender så med at blive tørfodsjunkie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er der, men ikke mere end at en tam kat sagtens ville kunne overleve i naturen, fordi den stadig vil jage pr. instinkt. Jeg ser absolut ingen grund til at give sin kat tørfoder. Der er ikke noget mere unaturligt for katten. Selvfølgelig kan den vænne sig til det og ender så med at blive tørfodsjunkie.

Det er en sandhed med modifikationer...herreløse katte i danmark overlever om vinteren fordi de skaffer sig mad fra menneskerne.. Der er ikke mange katte som kan overleve som sunde individer helt uden mennesker...

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det jo ikke ligefrem rovdyr, vi har hjemme i stuerne;) men alt er realativt, mine katte har altid fået tørfodder, det er det eneste min gamle skov kat vil spise, den lille derimod æder alt hvad den kan komme i nærheden af:o:o

 

Der må jeg jo nok skuffe dig og meddele dig, at katten i aller højeste grad indgår i kategorien rovdyr. Så jo, det er skam et rovdyr du har gående i din stue. Og ja, din skov kat er blevet som jeg nævnte i et tidligere indlæg tørfodsjunkie. Og det er med tandsten og hvad der ellers følger med. Min kat har ikke så meget som en enkelt tandsten og har ALDRIG fået renset tænder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...