Hop til indhold

Øremidder??


Nansi117

Recommended Posts

Nu er det ca. 3 uger siden eller sådan noget jeg var til dr. dyr med Fonzie..

Fonzie's ene øre er helt perfekt (det der var midst ramt)

Men det er andet læsker stadig o.O

Så det stinker.. Rent faktisk af røv.

Så er meget itvivl om jeg skal til dr. dyr igen for at få dem til at kigge på ham.

 

Dyrelægen sagde der skulle gå noget tid før det ville være væk, men 3 uger syntes jeg er lidt for lang tid.. :/ hvad gør jeg?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken behandling har Fonzie fået? Nala havde også øremider og jeg skulle dryppe ører på hende 2 gange om dagen i 3 uger + hun fik et middel i nakken. Efter de 3 uger var det helt væk og hun var grimt angrebet.

 

Har desværre ingen idé da han fik fjernet øremiderne samtidigt med vaccination, kastrering og chipning og øremærkning :-/

 

Problemet er nemlig at han ikke klør sig så meget, og der er ikke tegn på øremider på den måde. Altså der er ikke blodklumper og sådan.

 

Det læsker bare 24/7 og det stinker.. Kan det evt. være andet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Få lige øret renset for snavs, ofte kradser katten selv hul i øret da øremider klør ekstremt, hvilket så kan give betændelse hvis det ikke holdes rent

 

Jeg anbefaler igen Dectomax :) Ikke alt det der drypperi i øret, det er unødvendig. Dyrlægen renser øret i det hos dyrlægen og giver det med en sprøjte i nakken på katten, så det går i blodet. Ingen af mine har haft øremider siden de fik sådan en tur. Heller ikke selvom jeg har haft en kat inde med øremider.

En behandling med midlet koster omkring 500kr. Men det er det værd. Og så skal der kun en behandling til

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...