Hop til indhold

Vores Bella bider når hun bliver kælet


Recommended Posts

Hej,

 

Vi har haft vores dejlige lille hunkat, Bella siden januar 2011. Bella er en steriliseret hunkat der fyldte et år her den 7. oktober. Vi hentede hende hos en sød og meget omsorgsfuld familie, i januar. Hendes mor er maine coon og hendes far er ukendt, men meget tyder på han er en almindelig huskat, da hun er korthåret og knapt så stor som hendes mor. Bella er en steriliseret indekat. Hun har altid været meget forsigtig, og gemmer sig når der kommer fremmede, men kigger dog nysgerrigt frem når de har været der i en ti minutter, for undersøges, snuses til osv. dét skal de! :)

 

Hun var en julegave til min kæreste og vi var glade da vi fandt netop hende, da hun er en fantastisk sød kat. Når hun vil lege, kommer hun med sin tøj mus, og så skal vi ellers kaste den. Sådan foregår det, indtil hun ikke gider lege den leg mere. Meget sødt :)

 

Om aftenen kommer hun ind og lægger sig på min kæreste hovedpude op af hendes hovede og spinner helt vildt. Senere på natten rykker hun så hen ovenpå min kærestes dyne og ligger og spinder.

 

Desværre har vi oplevet nogle problemer de sidste 3 måneders tid. Jeg har er bortrejst i øjeblikket, da jeg er med mit arbejde i USA, og disse problemer har taget til indenfor den sidste uge, hvor jeg har været væk.

 

Problemet består i, at hun kan komme nok så storspindende og lægge sig på en, men efter man har kælet hende i noget tid, vender hun sig pludseligt hurtigt om og angriber en. Ørerne ryger tilbage og hun bider forholdsvist hårdt! Vi er begyndt at sige FY! og sætte hende ned på gulvet, men hun virker nogle gange som om hun er i en angrebs-mode lige efter, hvor hun kan finde på at gå efter en med enten klør eller bid, igen.

 

Jeg vil sige, at det nok mest er min kæreste det går ud over. Det er dog samtidig også altid hende hun søger hen til, når det bliver aften og hun vil kæles.

 

Vi oplever også ofte, at når vi sidder i sofaen ved vores sofabord om morgenen, så prøver hun at angribe vores fødder ved at gå hen og slå til dem med poterne med kløerne fremme. Det samme sker ved sofabordet om aftenen. Når jeg går barfodet i seng, så går hun efter mine fødder. Men så snart vi har lagt os, så kommer hun op, og er super glade spinnende Bella. Indtil hun lige får det der anfald. Har lige snakket med min kæreste, og i går aftes da hun skulle sove, angreb Bella hende, og hun har nu en flænge over det ene øje.

 

Hvad gør vi galt? Og er der noget vi kan gøre?

 

 

Mange hilsener en meget meget fortvivlet Jesper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke enig med Peter om at den skal aflives, for den er jo ikke aggressiv hele tiden. Katten skal have mere opmærksomhed, prøv at tage hende op hos Jer når I sidder i sofaen, hun er jo en lille kat endnu, og I er så store, så hun føler at der er langt op til Jer, så på den måde prøver hun at fortælle Jer at hun altså også vil hygge oppe i sofaen sammen med Jer. Prøv også når I går ind og skal i seng, at tage hende op og bære hende med ind, mens I fortæller hende, at nu er det sovetid.

Ja jeg ved godt at det kan virke dumt at skulle bære på en kat, men jeg har haft det samme problem med min yngste hankat, han var også efter mine fødder når jeg gik, men så tog jeg ham op, og han klamrede sig til mig, og holdt efterhånden op med sine angreb, han er nu 14 mdr. gammel, og en dejlig lille vildbasse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Da katten stadig er forholdsvis ung, synes jeg helt sikkert det er værd at prøve at løse problemet.

Men pas på at I ikke lader jeres frygt for at blive kradset/bidt komme for meget til udtryk over for katten. Den vil kunne mærke hvis I er bange for den og reagere på dette.

 

Dog vil jeg også sige at I skal være påpasselige med at bare lade stå til hvis katten er aggressiv.

Katte bid kan være farlige!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tarzan angreb min hænder da han var mindre... jeg sagde højt av og fjernede straks mine hænder eller satte ham ned på gulvet... han gør det ikke mere..

 

Jeg synes godt nok dine svar altid er en dans på den lyserøde sky. Jeg er helt enig med de andre i at hvis en kat begynder at blive umotiveret aggresiv, skal den aflives med den samme, selvom den også har perioder hvor den ikke gør noget.

 

En aggresiv kat har det hverken godt selv, og dets ejere lige så.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

I dag fik vi vores ellers så dejlige kat, Bella, aflivet.

 

Vi kommer til at savne hende! Men har heldigvis mange gode minder at se tilbage på. Og dette var den bedste løsning..

 

Det var helt klart den bedste løsning for alle parter. Og ja det er hårdt. Den bedste måde at komme over det på er, at anskaffe sig en ny kat. I kan ikke få en erstatning for Bella (da alle katte er personlige), men i kan få en anden kat, som i bliver lige så glade for.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja heldigvis har I en masse gode minder om Jeres dejlige Bella, behold dem indeni Jer, og find så en anden lille "Bella", eller måske skulle I finde en voksen kat denne gang, for mange gange er man mere heldig med sådan en, da den jo har overstået bidestatiet, og andre uvornheder, og hvis I henvender Jer hos Kattens Værn, så kender de nemlig personligheden hos den kat I måtte vælge, og de kan nemlig også råde Jer til hvilken type kat I skulle have.

 

 

I dag fik vi vores ellers så dejlige kat, Bella, aflivet.

 

Vi kommer til at savne hende! Men har heldigvis mange gode minder at se tilbage på. Og dette var den bedste løsning..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...