Hop til indhold

Tips til opfedning?


Sjaask

Recommended Posts

Ohøøj folkens!

 

Jeg synes at have lagt mærke til at Toast efterhånden er blevet ret tynd, og efter et nærmere kig på hans madvaner der ellers aldrig før har været et problem har jeg måtte erfare at han småspiser af sin tørkost men voldæder af vådkosten, det går selvfølgelig ikke at han kun spiser sin vådkost, så er der muligvis en måde jeg kan gøre tørkosten mere indbydende og på samme tid give ham lidt mere sul på kroppen?

 

Jeg læste et sted at man kunne prøve med havregryn, men dem nippede han bare kort til og gik derefter nærmest fornærmet væk fra skålen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ohøøj folkens!

 

Jeg synes at have lagt mærke til at Toast efterhånden er blevet ret tynd, og efter et nærmere kig på hans madvaner der ellers aldrig før har været et problem har jeg måtte erfare at han småspiser af sin tørkost men voldæder af vådkosten, det går selvfølgelig ikke at han kun spiser sin vådkost, så er der muligvis en måde jeg kan gøre tørkosten mere indbydende og på samme tid give ham lidt mere sul på kroppen?

 

Jeg læste et sted at man kunne prøve med havregryn, men dem nippede han bare kort til og gik derefter nærmest fornærmet væk fra skålen.

Havregryn..?! det kan en kat ikke bruge til spor og det fedet da ikke.. så ville jeg hellere bruge lidt piskefløde eller hælde lidt godt olie over maden..

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha ja det er svært at finde middelpunktet :D For et par ugers tid siden synes jeg ellers at han var ved at få den perfekte form, men nu synes jeg altså at han er blevet for tynd, jeg bryder mig bestemt ikke om at man kan mærke hans ribben så voldsomt :( Så hellere lidt for buttet end alt for tynd. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha ja det er svært at finde middelpunktet :D For et par ugers tid siden synes jeg ellers at han var ved at få den perfekte form, men nu synes jeg altså at han er blevet for tynd, jeg bryder mig bestemt ikke om at man kan mærke hans ribben så voldsomt :( Så hellere lidt for buttet end alt for tynd. :D

 

Det gør ikke noget at man kan mærke ribbenene, men man må ikke kunne se dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det heller ikke et spørgsmål om hvad folk vil tro på.

 

Men i killingefoder, der ud over at være skidt for de voksnes kattes tandkød, desuden indeholder en øget mængde calcium.

En for høj mængde calcium sætter fosfor/calcium balancen over styr hvilket giver et øget pres på nyrene.

Dette kan føre til nyre sten og blæresten bl.a.

Dette er fakta.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det heller ikke et spørgsmål om hvad folk vil tro på.

 

Men i killingefoder, der ud over at være skidt for de voksnes kattes tandkød, desuden indeholder en øget mængde calcium.

En for høj mængde calcium sætter fosfor/calcium balancen over styr hvilket giver et øget pres på nyrene.

Dette kan føre til nyre sten og blæresten bl.a.

Dette er fakta.

 

Husk nu lige på at det er en killing der er snakke om i denne tråd. Killingefoder er derfor at foretrække.

Killingefoder er lavet specielt til killinger, da de jo er i udviklingsfasen.

Voksen katten har ikke behov for killingefoder, medmindre det er en drægtig hunkat, hun har godt af det ekstra fedt det kan give.

Men det er altså ikke så farligt for voksne som du gør det til. Jo de bliver tykke og fede, men mine har nu ikke fået nogle af de problemer du beskriver, af at få killingefoder.

Killingefoder står herhjemme til fri afbenyttelse når her er killinger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det heller ikke et spørgsmål om hvad folk vil tro på.

 

Men i killingefoder, der ud over at være skidt for de voksnes kattes tandkød, desuden indeholder en øget mængde calcium.

En for høj mængde calcium sætter fosfor/calcium balancen over styr hvilket giver et øget pres på nyrene.

Dette kan føre til nyre sten og blæresten bl.a.

Dette er fakta.

Har du lige et link ..?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg redigerer lige da jeg kan se det lød lidt fesent.

 

Jeg har nedenfor postet et link til en lignende debat, hvori det beskrives at en kat rent faktisk har fået problemer. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at man absolut ikke må fodre voksne katte ned killingefoder, blot at der er ting man skal være opmærksom på.

 

Jeg er ked af hvis jeg har lydt meget formanende, det var ikke meningen.

Redigeret af Gucci
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...