Hop til indhold

efter flytning --> stresset og trist kat?!


nova_2010

Recommended Posts

Kære alle.

Så er jeg her igen, med endnu et spørgsmål..

Jeg flyttede for 10 dage siden og de først par dage (weekend dagene) var der ingen problemer. Nu har jeg så været en del væk i løbet dagtimerne den sidste uge og igår fredag og idag lørdag har været med en meget urolig og trist kat. Hun følger efter mig overalt, mijaver når hun ikke lige kan se mig og når jeg skal til at gå og finder mine sko og jakke frem mijaver hun og hopper på mine ben (stiller sig på bagben, lægger forbenene om mit ben og bider mig). Ydermere sætter hun sig foran døren så jeg ikke kan komme ud og risiko for at hun løber med ud.

 

Hvad skal jeg gøre? holder det op af sig selv eller har hun lidt overlast af at blive flyttet?

 

Jeg er meget fortvivlet,da hun er totalt forandret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror bare hun er stresset... det kan faktisk måneder med at falde til ro.. da jeg fik en killing i huset gik der tre måneder inden min gamle hankat ville snakke med mig igen..

 

tror du det ville hjælpe at købe det der feliway til stikkontakten? For hvis der er den mindste sandsynlighed for det hjælper hende, vil jeg gerne betale de penge...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det skader ikke at købe den ;) jeg ville gøre det

 

Jeg har nu skaffet mig et lift ud til den eneste dyreforretning i byen der har åben i dag for at hente sådan en. Jeg er blevet rådet til, at venner og familie, at købe en katteseng/hule til hende, så hun kan "gemme" sig lidt, være sig selv.. hun har aldrig haft sådan en, men har et stort tæppe som altid har været hendes og ikke er blevet vasket siden før flytningen.. hvad tænker du? får hun gavn af en hule, eller vil hun være gladere for hendes tæppe?

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså min kat Fonzie har også sit ynglings tæppe, men han elsker at gå ind i mit skab og putte der (der er lidt mørkt) Så hun vil sikkert bruge den, men jeg er ikke sikker på det ville hjælpe hende mod stress ;)

 

Du kan evt. købe et ok højt kradsetræ, hvor der også er hule, så får hun både overblik over tingene og hun har sin hule + Kradsetræ :D

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg har desværre ikke plads til sådan et tårn da jeg bare bor i en lille ungdomslejlighed... men hun ligger ofte oven på mit meget høje køkkenskab når tingene bliver lidt for meget.. hun er bange for at bruge de der tårne, tror det er fordi de nogle gange vakler lidt? hun er i hvert fald ikke den samme nova mere, hun vil ikke engang bruge hendes kradsebræt og det brugte hun ellers meget flittigt før.. men jeg har overvejet at sætte en hylde op (self en det kan holde til vægten) hvor hun evt kunne få den hule op på så hun kan få sig et overblik.. lige nu er jeg bare på randen til sammenbrud, hvis hun ikke snart falder til ro... :( man har jo heller ikke uanede af penge at gøre med når man kun har en SU, så jeg vil helst ikke købe noget forgæves.. :S

Link til kommentar
Del på andre sites

Du behøver ikke købe noget som helst.

 

Det du mangler allermest er masser af tålmodighed. Har du ikke det, så skal du ikke have en kat. Der kan gå måneder før hun er faldet til, men hun skal nok falde til.

 

Jeg har masser af tålmodighed, og jeg har haft hende i et år, så jeg ved hvorda hun er til hverdag - men der kan også kommet et tidspunkt hvor det simpelthen er synd for katten at den ikke kan finde ro, får dårlig mave osv. Det er ikke for min skyld, men for hendes...

Link til kommentar
Del på andre sites

Nova_2010

 

Du skal ikke lytte til rapand, rapand bruger strømketcher til alt.. Det er dyremishandling..

 

Jeg har ABSOLUT ingen intentioner om at lytte til det... Strøm? fy føj da... jeg var engang selv nysgerrig og satte fingerene på en strømketcher til fluer og for søren da et rap jeg fik.. ik om jeg vil udsætte min nova for det. Synes ik engang det var sjovt (hvis det var en joke?)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har masser af tålmodighed, og jeg har haft hende i et år, så jeg ved hvorda hun er til hverdag - men der kan også kommet et tidspunkt hvor det simpelthen er synd for katten at den ikke kan finde ro, får dårlig mave osv. Det er ikke for min skyld, men for hendes...

 

10-11 dage er IKKE masser af tålmodighed. Og du skriver også, at du er på randen af et sammenbrud. Det er absolut ikke masser af tålmodighed. Som sagt, så kan der gå flere måneder før hun falder til. Du bliver nødt til at udstyre dig selv med MEGET MEGET MERE tålmodighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ABSOLUT ingen intentioner om at lytte til det... Strøm? fy føj da... jeg var engang selv nysgerrig og satte fingerene på en strømketcher til fluer og for søren da et rap jeg fik.. ik om jeg vil udsætte min nova for det. Synes ik engang det var sjovt (hvis det var en joke?)

 

rapand har bare fået en hjerneblødning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har nu skaffet mig et lift ud til den eneste dyreforretning i byen der har åben i dag for at hente sådan en. Jeg er blevet rådet til, at venner og familie, at købe en katteseng/hule til hende, så hun kan "gemme" sig lidt, være sig selv.. hun har aldrig haft sådan en, men har et stort tæppe som altid har været hendes og ikke er blevet vasket siden før flytningen.. hvad tænker du? får hun gavn af en hule, eller vil hun være gladere for hendes tæppe?

Jeg syntes det er en rigtig god ide :)

Link til kommentar
Del på andre sites

10-11 dage er IKKE masser af tålmodighed. Og du skriver også, at du er på randen af et sammenbrud. Det er absolut ikke masser af tålmodighed. Som sagt, så kan der gå flere måneder før hun falder til. Du bliver nødt til at udstyre dig selv med MEGET MEGET MERE tålmodighed.

 

jeg er ikke på randen af et sammenbrud fordi hun hyler, bider, farer rundt osv. MEN udelukkende fordi jeg står med en kat der er blevet fysisk dårlig (opkast, dårlig mave, ingen appetit osv) pga en beslutning jeg har taget... Hvis hun "bare" var stresset med lidt uro og mijaven kunne hun få alverdens tid til at falde til ro - ingen problemer der. Men når katten får fysiske gener som svækker hendes velbefindende og hun taber sig pga hun ikke kan holde mad i sig - ja så gør det mig ked af det og frustreret og sender mig på randen af sammenbrud at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende.

 

Jeg vil ikke give det al verdens tid når katten begynder at skrante fysisk pga sin stress. Så altså skyldtes mit "sammenbrud" ikke manglende tålmodighed, men sympati for katten, bekymring og frustration over ikke at kunne hjælpe hende bedre end jeg kan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah ok. Så må du jo bare til dyrlægen med hende. Der kan jo være andre grunde til, at hun har dårlig mave.

 

ja, jeg kontaktede dyrlægen som sagde at hun synes jeg skulle give det et par dage.. så længe hun drikker vand skal det nok gå.. hun har i nat ikke haft det dårligt med opkast og i morges smagte hun også på sin mad, og det er da ikke kommet op endnu.. :D der er også et andet lille fremskridt - hun har leget en smule med hendes mus - så tror måske der er bedring på vej mht. til det fysiske.. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

update.. nova er nu meget mindre stresset, hun sover spiser, drikker, leger og besøger bakken som hun bør. Hun er tilmed begyndt at sove inde i hendes nye hule (dog ikke om natten, hvor hun sover ved siden af min seng på hendes tæppe). Der er kun en smule brok tilbage når jeg gør, og det løses nemt ved en lille godbid, selvom jeg godt ved hun kan opfatte det som ros for hendes protest. Der er heller ikke rigtig problemer ved hoveddøren længere - hun sidder pænt inden for døren når jeg kommer hjem og flytter sig ind når jeg siger "gå ind i stuen" så går hun hen mod stuen så jeg kan komme ind og lukke døren..

Link til kommentar
Del på andre sites

update.. nova er nu meget mindre stresset, hun sover spiser, drikker, leger og besøger bakken som hun bør. Hun er tilmed begyndt at sove inde i hendes nye hule (dog ikke om natten, hvor hun sover ved siden af min seng på hendes tæppe). Der er kun en smule brok tilbage når jeg gør, og det løses nemt ved en lille godbid, selvom jeg godt ved hun kan opfatte det som ros for hendes protest. Der er heller ikke rigtig problemer ved hoveddøren længere - hun sidder pænt inden for døren når jeg kommer hjem og flytter sig ind når jeg siger "gå ind i stuen" så går hun hen mod stuen så jeg kan komme ind og lukke døren..

Det var vel nok godt... så er det sikkert at hun har det godt igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...