Hop til indhold

Opstart at katte og hundepension


stine1988

Recommended Posts

Hej alle!

 

Nu er jeg snart færdig uddannet dyrepasser med speciale i zoologiske dyr, og det har altid været min drøm at starte min egen hunde og kattepension. Jeg er gået i gang med at finde et godt sted til min drøm og jeg regner med at det bliver omkring slagelse. Jeg har arbejdet med alle slags dyr og er selvfølgelig vokset op med hunde og katte. På min pension vil der være plads til omkring 16-20 katte og omkring 4-5 hunde. Grunden til der ikke skal være flere hunde er fordi jeg går meget op i der er meget tid til hver enkelt hund da alle har forskellige behov. Udover dette går jeg meget op i berigelse og dette er noget jeg ville lægge vægt på. Dyr der skal passes hos mig vil blive vejet ved ankomst så jeg kan se hvor meget mad de skal have af det jeg tilbyder, samt holde øje med deres vægt, mens de er i min varetægt. Senere vil jeg læse til adfærdsbehandler.

Nu kommer mine spørgsmål. Hvor meget vil i give for at få passet jeres kæledyr. Jeg tænker omkring 80-90 for katte og 180-200 for hunde. Det skal lige siges jeg kun vil fodre med kvalitets foder. Hvor tit bruger i pensioner? Og hvad ligger i vægt på når i skal vælge en pension? Finder i dem på nettet eller går i til dyrelægen og spørger osv.?

 

Ser frem til at læse jeres svar og på forhånd mange tak!

 

Med venlig hilsen

Stine

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger ikke pensioner særligt tit, men i uge 48 skal jeg i praktik hos en pension (hunde, katte og pensionens egne heste)

 

Men jeg ville sige det lyder rigtigt godt alt sammen :)

 

Det jeg lægger vægt i når jeg absolut skal finde en pension er nok om hvor mange der er, hvordan man bliver taget imod og hvad for noget foder.

 

Jeg søger bare lige rundt på google, har lige fået en kat for 1 1/2 måned siden så den har ikke været på pension, men det kunne da være jeg kunne prøve din når den bliver startet :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Pris: Nu har jeg ikke nogen anden indkomst end min SU, der i forvejen er lavere end den bør være, så for mit vedkommende så jeg helst at pensionspriserne var 50 kr for katte. Måske 60 når nu det er kvalitetsbevidst. Og ca 120 kr for hunde.

 

Jeg bor på Bornholm og kender ikke til nogen der har mulighed for at passe min(e) kat(e) for mig, så jeg vil skulle bruge internatet hver gang jeg ønsker at besøge min familie på sjælland.

 

Da jeg ikke har bil lægger jeg vægt på om internatet har mulighed for at hente/bringe mit dyr, selvfølgelig mod betaling.

 

Finder på nettet :) .

Link til kommentar
Del på andre sites

Først, ingen skal bestemme hvor meget mine katte/hund skal have at spise og slet ikke hvilket foder, så jeg ser abselut ingen grund til vejning af andres dyr.

 

Vil kattene få mulighed for at komme i løbegårde? Hvor store regner du med burerne skal være, vil der kunne gå en eller flere samlet, gælder både for hunde og katte?

 

Du vil formentlig skulle lave mængderabat, ellers er det ret dyrt at få passet sine dyr.

Mine katte bliver passet i hjemmet, af min veninde, hun kommer så to gange om dagen og min lillesøster kommer også to gange om dagen. Mine forældre får hunden hjem til dem.

Personligt vil jeg ikke få ukendte til at passe mine dyr, eller ikke på en pension, stoler simpelthen ikke nok på folk. Tænk hvis der skete en af dyrerne noget? Kan jeg så vide mig sikker i at der udøves dyrlæge hjælp akut. Har flere gange hørt triste historier, så nej, mine dyr skal ikke i pension.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger ikke pension af to årsager.

1: der findes simpelthen ingen i mit område, måske i hele DK, der har tilstrækkelig store bure og udendørsområder.

2: Jeg har 6 katte, så det koster ofte mere i pension for dem, end det gør at tage på ferie.

 

Så jeg benytter også venner og familie til at komme og bo hos mig.

 

HVIS jeg kom i den situation, hvor jeg skulle benytte pension, ville jeg se på str af de arealer mine dur skulle være i.

Jeg kunne ALDRIG drømme om at sætte mine i små rum på 2 x2 m med tilsvarende udendørsareal... Jeg ville for det første ønske de kunne være sammen alle 6 eller som minimun 3 og 3 og det er nærmest utopi at forvente at der stilles et værelse på 20 m2 til rådighed til 3 katte plus udendørsforhold i tilsvarende str :)

Prisen ligger mellem 80 - 100 kr pr kat pr døgn, hvilket igen ikke er rentabelt med de forhold jeg ønsker :)

 

Du skriver desuden du vil have tid til den enkelte hund... Hvad med kattene??

Mine er omkring mig dagen lang, bliver bunket i sofaen om aftenen og nusset, leget med i løbet af dagen og er ude og gå tur... Det er måske ikke typisk, men det er der i hvert fald ikke tid til med det antal katte du kalkulerer med :)

 

Et andet område, hvor jeg tror du skal passe på, er mht. fodring. Dyrenes ejere har som regel HELT styr på hvilket og hvor meget foder deres dyr skal have. Igen... HVIS jeg skulle have mine i pension, havde jeg selv fodder med, og jeg skal nok fortælle, hvor meget de skal have :)

 

Mit bedste råd, er at søg på nettet og tag ud og se på nogle pensioner... Find ud af, om du i det hele taget kan leve af at have sådan en pension. De fleste kan ikke :) Der hører jo en fantastisk masse udgifter med til at bygge, opvarme, vedligeholde, rengøre osv sådan et sted... nå ja og så skattefar ;)

Redigeret af Sugieh
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Alle

 

Jeg har været ude at se hos forskellige dyrepensioner, og jeg er enige med jer i at burene tit er for små. Jeg har en ide om at hundenes løbegårde skal deles op i to på min 25*25m hver og indebure på min 10m2 og mulighed for at åbne op imellem burene, således at ejere med flere hunde kan gå sammen og stadig have god plads.

 

For kattene har jeg en ide om at burene bliver fuld højde, ca 2.30m og et gulvareal på ca 6-8m2 og igen med mulighed for at åbne op imellem burene, hvis ejere ønsker dette. Der vil også være nogle faste udendørs bure, så kattene også kan være ude i godt vejr eller under hele opholdet, hvis ejeren skulle ønske dette. Disse vil selvfølgelig være overdækket og med hus som de kan gå ind i.

Der vil også være stort fælles indendørs og tilsvarende udendørs bur, hvor de sociale katte kan være sammen under opsyn af mig.

 

I de tilfælde at ejere ønsker at deres dyr fodres med det foder de er vant til, så vil dette selvfølgelig være muligt.

 

På mine besøg hos dyrepensioner har jeg opdaget at der faktisk ikke er ret mange som vælger at have deres eget foder med, hvis de ved at foderet der bruges i pensionen er af god kvalitet. Så vejningen er dels for min egen skyld så jeg kan være sikker på at jeg fodre dyrene korrekt.

 

I tilfælde af at det er muligt så ville jeg åbne op for ledige bure så dyrene har det ekstra plads at løbe rundt på, både hunde og katte.

 

Mvh

 

Stine

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor i al verden vil du sætte katte sammen som ikke kender hinanden?

Jeg vil personligt blive stiktosset - tænk hvis en af kattene have katteaids og så blev lukket sammen med en rask? Og smittede.... Uha bare tanken gør mig tosset - beklager.

Eller med tanke på raske smittebære af herpes f.eks.

Men igen, jeg vil aldrig overlade mine dyr til nogen jeg ikke kender og stoler på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det vil selvfølgelig være noget folk selv bestemmer. De bliver spurgt når de kommer hvad de kunne tænke sig..altså om katten skal være ude, inde, begge dele, sammed med andre katte nogle gange eller ej. Hvis ejeren ikke ønsker at katten skal være sammen med andre bliver den selvfølgelig ikke det og dette tilbud gælder selvfølgelig kun for helt raske katte. Der vil selvfølgelig også være mulighed for at kunne være i det store fællesrum alene. Det samme vil gælde for hunde. Ingen hunde vil får lov til at være sammen uden ejer har sagt de ønsker det og at deres hunde er sociale.Jeg vil passe andres dyr som var det mine egne, og mine dyr betyder alt for mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan som jeg læser dine svar synes jeg ikke du har nok viden omkring katte.

Katte og hunde er forskellige.

 

Hvordan vil du sikre dig at katten ikke er bære at bl.a. disse to ovennænte sygdomme, vil du kræve en blodprøve fra dyrlægen? Jeg ved at der på Sjælland er rigtig mange katte der har katteaids, og folk ved som regel ikke at deres kat har det, medmindre de jævnligt får taget en test ved dyrlægen - hvis katten er fritløber.

Du kan ikke se at kattene fejler noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sådan som jeg læser dine svar synes jeg ikke du har nok viden omkring katte.

Katte og hunde er forskellige.

 

Hvordan vil du sikre dig at katten ikke er bære at bl.a. disse to ovennænte sygdomme, vil du kræve en blodprøve fra dyrlægen? Jeg ved at der på Sjælland er rigtig mange katte der har katteaids, og folk ved som regel ikke at deres kat har det, medmindre de jævnligt får taget en test ved dyrlægen - hvis katten er fritløber.

Du kan ikke se at kattene fejler noget.

Enig med Henriette angående katte... man kan ikke bare lukke fremmede katte sammen, de vil blive bange og slås... de katte jeg kender acceptere ikke uden videre fremmede katte... katte vil blive meget påvirkede af at være et fremme sted og det vil kun gøre det værre at være sammen med fremmede katte.. de bør have hver sit bur med en uigennemsigtig væg mellem...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen

 

Mine observationer er lavet på undersøgelser af mange andre kattepensioner. De fleste har fællesrum og næsten alle har bure lavet af tråd så kattene kan se hinanden og de siger at det fungere. Har selv haft katte hele mit liv og har pt. 2. Den ene ville jeg ikke have skulle være sammen med andre katte da hun ville stresse når hun ikke kender dem, men den anden synes det er fedt med nye legevenner. Sådan er alle katte jo forskellige. Nu har jeg arbejdet med dyrevelfærd i nogle år efterhånden, og har den konklusion at hvis dyrene ikke kan se hvad der er på den anden side men kun høre noget bliver de mere bange. Selvfølgelig skal der være et sted i anlægget hvor katten kan gå den og være sig selv uden nogen kan se den.

Synes det er helt fint at i ikke vil have jeres katte passet på en pension, skrev bare herinde for at få af vide hvad i ønsker af en pension, så jeg kan lave en rigtig god en:)

Rigtig god weekend til alle!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med den snart fuldførste uddannelse! Er meget misundelig. Har hørt det er svært at få praktikplads?

 

Hvis Nala skulle passes, så skulle det være et sted hvor jeg var sikker på hun ville få god opmærksomhed og nogen at kæle med, da hun er en rigtig kælepotte ;) Om hun ville synes det var dejligt med andre katte, ville nok skulle komme an på en prøve. Jeg ville vælge en pension hvor jeg følte mig tryg ved ejeren (dvs. jeg ville besøge stedet nogle gange først og tale med den der skal passe hende) og hvor der ikke var for mange dyr af gangen. Først og fremmest ville jeg foretrække at der var en der kom og passede hende i hjemmet. Måske du skulle overveje at have en kør-ud service også?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej..

 

Mange tak og ja det er desværre rigtig svært at få en praktikplads. Det hjælper hvis du har noget erfarring med mennesker, dyr og vise du er selvstændig. Jeg arbejede i en kundeservice, i en Safari Park i England i næsten et år og rejste rundt i hele verden. Men ellers er det bare at have viljen til det..

 

Tak for jeres svar.. Ville gerne have en hente-bringe service men den kommer nok ikke lige i første omgang men helt klart noget der står på min liste. Ja der vil også være mulighed for at aftale et tidspunkt og komme ud og se stedet og møde mig:) Er helt enig med jer i at man skal stole på den person der skal passe ens dyr. Sådan har jeg det også:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...