Hop til indhold

Recommended Posts

Hejsa.

 

Nu skaber jeg hyle og panik med dette indlæg, men jeg laver det nu allgevel. Der oprettes så mange indlæg rundt omkring ang katte træning. Folk vil ikke have de går på bordene, kradser i sofaer, miaver hel tiden, skider ved siden af osv osv osv.

 

Jeg har haft katte i 31 år nu, og jeg har prøvet alt fra klikkertræning med tålmodighed, sølvpapir på bordene, skæld ud, kaste vand efter dem osv osv osv osv, men disse ting virker et langt stykke hen af vejen, men når man ikke er hjemme, så gør de altså de ting, fordi de er spændende og de ved de ikke bliver opdaget.

 

Jeg har nu brugt en metode på mine katte som virker 100%. Det ved jeg fordi jeg har sat overvågning op i hele huset, for at se om de gør disse ting. Det eneste man skal bruge en strømketcher som kan købes næsten alle steder nu. Så nu kan alle hyle op at jeg er mishandler osv osv. Det er så lille en volt der bliver givet, så det giver næsten ingen strøm, prøv evt selv at røre ved den. Det eneste der sker er et meget lille rap.

 

I og med katte ikke kan li at blive forskrækket, er dette det perfekte værktøj. Når de går op på køkkenbordet, så dask stille og rolig til den med strømketcheren, den får et chok og løver væk. Et par dage efter prøver den igen, giv den et lille dask med ketcheren, og nu har den efterhånden forstået at det gør en lille smule avs at hoppe derop. Endnu et par dage efter, når du ser den hoppe derop, giver du den et dask igen, og tro mig så stopper det. Jeg har efterhånden prøvet det på mange forskellige typer katte, og det virker. Jeg ved det pga af overvågning. Hver gang de laver en uønsket handling, så giv dem et lille dask. Det kan lyde lidt voldsomt, da de selvfølgelig skriger højt da de får et chok, og det gør en lille smule avs.

 

Så hvis i vil 100% afvænne jeres kat med en uønsket handling, så brug den ketcher det virker helt sikkert.

Jeg siger ikke man skal tæske katten, men bare giv den et lille dask med strømketcheren.

 

Mvh And

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan godt være du har haft katte i 31år, men det gør dig bestemt ikke klogere end andre, undskyld... Men jeg synes altså ikke dette er god opdragelse!

Vil du også give dine børn stød, fordi de gjorde noget de havde fået afvide de ikke måtte? Nej vel?

Jeg kunne aldrig drømme om at gøre mine katte bange for at stå/gå på et bord? Det vil slet ikke være til fordel for nogen. De vil ikke være nemme at udstille, og slet ikke lige så nemme at have med at gøre hos dyrlægen, hvor de også skal stå på bordet.

Selvfølgelig skal katten ikke gå på bordet mens der er mad, men det kan den sagtens lære ved et NEJ!

Og man ved da for guds skyld at når man køber en kat, at de er herre over sig selv, og ikke er lige så nemme at opdrage som hunde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du prøvet at lægge dækservietter ud med dobbeltklæbende tabe på? det syns katten ikke er særligt rart at gå på dem det skader den ikke og gør den ikke bange for borde som Henriette pointere ku gå hen og blive en ulempe :)

 

Jeg går i det hele taget ind for anerkendende pædagogik også når det kommer til mine katte :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa.

 

Nu skaber jeg hyle og panik med dette indlæg, men jeg laver det nu allgevel. Der oprettes så mange indlæg rundt omkring ang katte træning. Folk vil ikke have de går på bordene, kradser i sofaer, miaver hel tiden, skider ved siden af osv osv osv.

 

Jeg har haft katte i 31 år nu, og jeg har prøvet alt fra klikkertræning med tålmodighed, sølvpapir på bordene, skæld ud, kaste vand efter dem osv osv osv osv, men disse ting virker et langt stykke hen af vejen, men når man ikke er hjemme, så gør de altså de ting, fordi de er spændende og de ved de ikke bliver opdaget.

 

Jeg har nu brugt en metode på mine katte som virker 100%. Det ved jeg fordi jeg har sat overvågning op i hele huset, for at se om de gør disse ting. Det eneste man skal bruge en strømketcher som kan købes næsten alle steder nu. Så nu kan alle hyle op at jeg er mishandler osv osv. Det er så lille en volt der bliver givet, så det giver næsten ingen strøm, prøv evt selv at røre ved den. Det eneste der sker er et meget lille rap.

 

I og med katte ikke kan li at blive forskrækket, er dette det perfekte værktøj. Når de går op på køkkenbordet, så dask stille og rolig til den med strømketcheren, den får et chok og løver væk. Et par dage efter prøver den igen, giv den et lille dask med ketcheren, og nu har den efterhånden forstået at det gør en lille smule avs at hoppe derop. Endnu et par dage efter, når du ser den hoppe derop, giver du den et dask igen, og tro mig så stopper det. Jeg har efterhånden prøvet det på mange forskellige typer katte, og det virker. Jeg ved det pga af overvågning. Hver gang de laver en uønsket handling, så giv dem et lille dask. Det kan lyde lidt voldsomt, da de selvfølgelig skriger højt da de får et chok, og det gør en lille smule avs.

 

Så hvis i vil 100% afvænne jeres kat med en uønsket handling, så brug den ketcher det virker helt sikkert.

Jeg siger ikke man skal tæske katten, men bare giv den et lille dask med strømketcheren.

 

Mvh And

 

Nogen er mere eller mindre syge i hovedet. Du hører absolut til kategorien MERE. Og det er når man ikke kan klare sig med ord, så anvendes der vold, og det er lige præcis, hvad du gør. Man kan sagtens opdrage dyr og børn med tæsk, men det hævner sig grueligt en dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

302413_10150351307402394_594047393_10219304_6789774_n.jpg

Sådan ser en kattepote ud, når den ved et uheld er kommet til at træde på en såkaldt "strømketcher"

Katten skulle i narkose hver gang brændskaderne skulle plejes, og det tog meget lang tid og mange smerter for den lille siam inden poten var helet op igen.

Derfor er "strømketchere" BANDLYST i mit hjem.

(billedet har jeg lånt af min ven, der ejer katten)

Redigeret af Sugieh
tilføjelse
Link til kommentar
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]3248[/ATTACH]

Sådan ser en kattepote ud, når den ved et uheld er kommet til at træde på en såkaldt "strømketcher"

Katten skulle i narkose hver gang brændskaderne skulle plejes, og det tog meget lang tid og mange smerter for den lille siam inden poten var helet op igen.

Derfor er "strømketchere" BANDLYST i mit hjem.

(billedet har jeg lånt af min ven, der ejer katten)

Åhhhh nej :( stakkels lille mis :(

Trådstarter læser selvfølgelig ikke her inde mere... men alle jer andre som tænkte tanken at prøve ketcheren - håber i blev klogere nu..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Læste om hans råd om hans ketcher i en anden tråd hvor det handlede om en lille mis der var ulykkelig...troede ærlig talt han tog "strøm" på os...men nu kan jeg se at der er en gevaldig broderefejl i hans kyse.

 

Det eneste tidspunkt jeg vil sige det er ok at "behandle" andre med nogen former for chok, er hvis de har hikke og selv der synes jeg det kan blive for groft med et BØH!

 

For det andet er det da bare toppen af dovenskab og mangel på empati. Stakkels STAKKELS alle de dyr han har været igennem i de 31 år for DER ville jeg, undskyld mit franske, sgu aldrig nogen sinde få lyst til at være kat!

 

Det er da det samme som at give sine børn et rap over fingrene hvis de vil pille ved noget de ikke må.

Man kommer aldrig nogen steder ved at opdrage med frygt. Vi skulle meget gerne være kommet længere end til tanken om at respekt og kærlighed kommer fra at man ved hvem der bestemmer....altså lige med efternavnet og ved du det ikke kan du få en på siden af hovedet! Ja så kan man da lære det!!!

 

Har INTET til overs for det der end en gevaldig hovedpine af at ryste så meget på mit hoved og så håbe at det alligevel er en ualmindelig dårlig form for humor der står bag trådstarters indlæg....Suk...

Link til kommentar
Del på andre sites

Læste om hans råd om hans ketcher i en anden tråd hvor det handlede om en lille mis der var ulykkelig...troede ærlig talt han tog "strøm" på os...men nu kan jeg se at der er en gevaldig broderefejl i hans kyse.

 

Det eneste tidspunkt jeg vil sige det er ok at "behandle" andre med nogen former for chok, er hvis de har hikke og selv der synes jeg det kan blive for groft med et BØH!

 

For det andet er det da bare toppen af dovenskab og mangel på empati. Stakkels STAKKELS alle de dyr han har været igennem i de 31 år for DER ville jeg, undskyld mit franske, sgu aldrig nogen sinde få lyst til at være kat!

 

Det er da det samme som at give sine børn et rap over fingrene hvis de vil pille ved noget de ikke må.

Man kommer aldrig nogen steder ved at opdrage med frygt. Vi skulle meget gerne være kommet længere end til tanken om at respekt og kærlighed kommer fra at man ved hvem der bestemmer....altså lige med efternavnet og ved du det ikke kan du få en på siden af hovedet! Ja så kan man da lære det!!!

 

Har INTET til overs for det der end en gevaldig hovedpine af at ryste så meget på mit hoved og så håbe at det alligevel er en ualmindelig dårlig form for humor der står bag trådstarters indlæg....Suk...

 

Det var min lille mis der var ulykkelig og dermed mig der fik rådet om den strømketcher - jeg var så forfærdet at jeg ikke kunne gøre andet end at tro og håbe på det var en (grum) joke... det kan jeg jo se nu at det ikke er.. for søren da, man får jo lyst til at anmelde sådan en type... :< !!!!!!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]3248[/ATTACH]

Sådan ser en kattepote ud, når den ved et uheld er kommet til at træde på en såkaldt "strømketcher"

Katten skulle i narkose hver gang brændskaderne skulle plejes, og det tog meget lang tid og mange smerter for den lille siam inden poten var helet op igen.

Derfor er "strømketchere" BANDLYST i mit hjem.

(billedet har jeg lånt af min ven, der ejer katten)

 

Hejsa.

 

Nu skal det lige siges jeg på ingen som helst måde er tilhænger af strømketcher, men hvordan kan katten træde på sådan en strømketcher ved et uheld? Man skal jo fysisk trykke på en knap før der kommer strøm i ketcheren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa.

 

Nu skal det lige siges jeg på ingen som helst måde er tilhænger af strømketcher, men hvordan kan katten træde på sådan en strømketcher ved et uheld? Man skal jo fysisk trykke på en knap før der kommer strøm i ketcheren.

 

Rigtig godt spørgsmål som jeg også godt kunne tænke mig at få svar på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa.

 

Nu skal det lige siges jeg på ingen som helst måde er tilhænger af strømketcher, men hvordan kan katten træde på sådan en strømketcher ved et uheld? Man skal jo fysisk trykke på en knap før der kommer strøm i ketcheren.

 

Jeg er heller ikke tilhænger af strømketcer, ihvertfald ikke til katte. Jeg har en strømketcer, men den er da til myg og fluer, og jeg kunne aldrig finde på at bruge den til kattene, det er da direkte dyreplageri. Min strømketcer ligger aldrig fremme når jeg ikke benytter den, den er altid lagt væk i det tilfælde af der ved et uheld går overgang i den og kattene kommer til skade.

 

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan en kattepote kunne komme til at se sådan ud, det ser nærmest ud som om den har trådt på en varm kogeplade, i stedet for på en strømketcher, mon ikke dette er tilfældet i stedet for ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Den strømketcher den pågældende kat trådte på, vendte med knappen nedad. Altså blev strømmen aktiveret i det øjeblik katten trådte på den.

Ketcheren lå på en skænk, og ja der var katten altså også.

Billedet er taget af poten efter første sårrevision, derfor ser det måske mere voldsomt ud. Tro mig, det ER en strømketcher der har forvoldt skade på kattens pote.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det kan da godt være at de gør det igen, hvis man lærer det dem på andre måder, som vand osv. men som en anden skrev: Ville du også give dine børn stød, hvis de gjorde noget de ikke må? Sådan er det nu en gang bare at have kat. de gør ting de ikke må, man lærer dem at lade være. Nogle gange lykkes det (stort set altid, hvis man har tålmodighed) andre gang gør det ikke.

Selvom det er lavt strøm, er det stadig dybt ubehageligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...